Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så skönt det var att komma till stallet och dra in den underbara doften 😍. Medan jag väntade på att vattenhinkarna fylldes passade jag på att se ut på de virvlande höstlöven och så skönt för en stund att bara vara 😍. Pållan har vilodag men lite pyssel blev det innan hon inte hade tid med mig längre😅; är man hungrig så är man 🤣.
 
Noodlade runt på youtube och påmindes om den här. Dire Strait + Eric Clapton, Mandelas födelsedagskoncert 1988 när han fortfarande satt på Robbens Island. Nu har jag en stor klump i halsen.

 
Jag har haft en helt okej dag med presentinköp, stallet, tvätt, resepackning och skoinköp.
Nu tar vi kvällsfika och sen ska dottern sova. Jag ska vara vaken ett tag till men ska sova tidigt.
Imorgon ska jag jobba övertid med att bistå transporttjänsten på en rättegång. Den intagne har OC-krav och den utrustningen saknar transporttjänsten.
Extra kul att jag egentligen har arbetstid imorgon men har bytt det passet med 25-åringen :D
 
Vad gör man när det är höst och vinter? Min kropp tar mörkret som "okej, nu gör vi inget mer idag". Tråkigt när det är mörkt vid 18. Och det är inte ens vintertid än. :cautious: min kropp fungerar såhär varje år, den tycker helt enkelt att det enda som är rimligt är att ligga i soffan. Jag är redan uttråkad och det är ju typ ett halvår innan lusten att göra något infinner sig igen. Är det någon annan som fungerar såhär? Och har något supertips? Än så länge har jag inga problem att gå upp eller fungera på dagarna, det är bara på kvällarna det är såhär.
 
Vad gör man när det är höst och vinter? Min kropp tar mörkret som "okej, nu gör vi inget mer idag". Tråkigt när det är mörkt vid 18. Och det är inte ens vintertid än. :cautious: min kropp fungerar såhär varje år, den tycker helt enkelt att det enda som är rimligt är att ligga i soffan. Jag är redan uttråkad och det är ju typ ett halvår innan lusten att göra något infinner sig igen. Är det någon annan som fungerar såhär? Och har något supertips? Än så länge har jag inga problem att gå upp eller fungera på dagarna, det är bara på kvällarna det är såhär.
Jag är precis likadan och det suger. Jag har inga vettiga tips att komma med tyvärr. Jag avskyr vintertiden när det blir mörkt så himla tidigt och all aktivitet går ner.
 
Har fått en beställning på en målning till en vintagebutik som ska öppna på Söder! Frågade vad de var ute efter. De bara nej men tänk surrealistisk cirkus i retrostil, vore bra om det var med minst en nakenkatt också”.
Jag bara ”ok rimligt”

:rofl:
En Rex vore mycket bättre! Men de kanske är svårare att måla av?
 
En Rex vore mycket bättre! Men de kanske är svårare att måla av?

Googlade lite och det ska nog inte vara omöjligt! Hittade ett bra foto som skulle kunna vara förlaga till iaf en del av målningen, har mailat fotografen om det är ok att inspireras av hans foto. Tycker att det är juste att fråga först iaf! Hoppas på att få återkoppling där så snart som möjligt.
 
Har börjat med sömnmedicin och ska tydligen ta dem varje kväll nu under en period för att senare kunna ta vid behov. Har tidigare ätit lite olika men denna känns så annorlunda. Börjar redan märka av att synen blir sämre. Ser nästan dubbelt och kroppen beter sig nästan som om den vore full. Jag kan inte fästa blicken på en punkt utan att allt rör sig i bilden.
Hade tänkt att yoga ikväll men det vete tusan hur det ska gå till. Lär somna på mattan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 465
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp