Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött

Trött

Trött

och jävligt irriterad på några av mina kollegor.

Nej jag tänker inte be om ursäkt för att jag roddar in stora jobb som innebär att CHAUFFÖREN måste ut och leverera och att LAGERCHEFEN måste beställa hem material på gården. Jag har gjort flera direktbeställningar, jagar kunder, räknar på jobb och fått några stora i hamn. Tydligen har mina kollegor alldeles för mycket tid så de kan sitta och kika på mina offerter och gruffa för att de får saker att göra.

Enligt säljare nummer 2 här så innebär jobb att gå runt och dricka kaffe medans andra gör jobbet. Sen blir hen förvånad att våra kunder kontaktar mig istället för han för han är ju killen hela dagen liksom. Ja men få tummen ur ändan och gör något vettigt istället för att klaga!

Just nu går diskutionern hög pga av en större offert där jag räknat med direktleverans från leverantör.I denna (priser jag fått från leverantör) så är ordern tillräckligt hög för att vi ska få det fraktfritt.

Tydligen finns det inget som heter fraktfritt bla.. bla..nån betalar alltid bla.bla.bla

Vilket gjorde att jag fick ryta i och säga att för oss här påföretaget så behöver inte vi betala någon frakt.

De brukar vara vettiga människor men nu är jag ruggigt less på att styra allt. Pratade med chefen igår och fråga satte säljare 2 rakt ut när denna inte tyckte att det nya säljstödet vi ska jobba med inte var något för honom.

Jag vill slå på någon just nu. :mad:


Andas, andas ut, bryt ihop, gå vidare....

I made this for you. I can feel you


20191212_191305.jpg
 
Just nu är jag väldigt glad för särbons "våga vägra Stihl" även om kalendern inte är anledningen :D Han anser det är skitmaskiner sedan han gick på skogsgymnasiet (ja, jag vet att det har säkert ändrats sedan dess).

Nu hoppas jag inte Husqvarna ger ut någon idiotkalender för jag älskar deras grejor :nailbiting:
Husqvarna är bra men valde Sthil för dels mer van vid den och vill ha en som är lättarbetad som man inte behöver vara hulken för att använda
 
Galet effektiv! Lämnade barnet 08 på förskolan. Har sedan dess författat en uppgift till varje kurs jag går (typ en A4 12pt 1.5 radavstånd). Jag har redovisat löner till skatteverket och byggnads. Jag har ätit frukost (ägg) och jag har slösurfat lite också.

Har föreläsning kl 13, ska nog pyssla lite innan den. Den spelas inte in så gäller att vara idel öra när det är dags, tur att det är en av mina favoritföreläsare!
 
Sitter med examination som jag vill bli klar med idag, egentligen har jag tillräckligt men jag börjar vela om det verkligen är rätt skrivet. Samtidigt är det en öppen uppgift där vi ska reflektera så det borde bli bra! :D
 
Alltså fyfan. Var i stort sett omöjligt OMÖJLIGT att lämna det prassliga, fluffiga och varma duntäcket idag men jag stålsatte mig. Utanför ÖSREGNAR det och blåser snett (i sedvanlig ordning...). Måste vara på jobbet kl 12 så ska dra på mig kläderna om 3.2.1.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 002
· Visningar
62 265
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
704
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 624
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 015
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp