Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättar idag... tillåt mig att presentera dagens tvättstuge-outfit. Ni vet när man ska tvätta allt man använder vanligtvis...^^
 

Bifogade filer

  • 20191209_155733.jpg
    20191209_155733.jpg
    230,7 KB · Visningar: 106
Gjort lussebullar på dinkelmjöl som stått i skafferiet hur länge som helst, lite dålig jäsning (är det normalt med dinkel?). Ibland blir dåligt jäst deg väldigt stabbiga obehagliga bullar, men dagens klarade sig och blev fina och luftiga. De står på avsvalning i köket nu och ska frysas in framåt kvällen.
 
Väntar på bättre tider. Vill inte åka från jobbet för tidigt så jag får stå och vänta på tåget i kylan, men vill inte åka för sent så jag får stressa för det har kommit massa snö.
 
Nu har mina värphybridhönor fått ny sällskap, av mina två underbara hedemoratuppar. Och de uppför sig som gentlemen och jobbar hårt på att charma flickorna. De sistnämnda är lite svårflörtade just nu bara, men med tanke på hur de kan bete sig så tror jag det snart går över ;)

Är kul att se tupparna göra sitt bästa för att charma, de dansar, försöker bjuda på mat, visar upp sig och hela registret :)
 
Maken har kontaktat en snickare om att få offert på nytt badrum! Problemet blir nu att bestämma färg och vilka möbler vi ska ha O_o Svårt!! Just nu är toa och handfat mintgröna och kaklet rött och gult, så det kan ju inte bli värre i alla fall 😂
Säg inte det, säg inte det ... min första lgh i Sthlm hade blått porslin, grönt tak, blodrött golv och svart kakel. Antingen hade det varit utförsäljning eller så var förre ägaren blind. :banghead:
 
Nu har det gått över till snöstorm här och det var ta mig sjutton vedervärdigt att köra hem. :( Skönt att jag inte ska iväg i morgon!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
662
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
102
· Visningar
4 666
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 657
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 503
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp