Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.


Tramsar och är trött. Försöker komma upp lite i tempo för att orka med ett längre telefonmöte såhär på kvällen. *sigh*
 
Hej mitt vinterland, nu är jag här
Nu biter frosten i min kind, ty kall är kvällen
Hej mitt vinterland, se månen där
Den lyser kyligt kring, på mörka himlapällen ............

Stod vid köksfönstret o skar kött,något bankar på rutan, snöflingor stora som lovikavantar :yuck: :eek:

Vem fan skickade hit skiten?
 
Detta möter man på yttertrappen ,1 dm snö på ingen stund, när jag kom hem vid 5 var det +6 och grönt ute
20191209_205916.jpg
 
Funderar över hur jag ska få fram bilen imorgon bitti. Fast det töar väl bort snart :(. Klart säger att det ska vara typ +2 och grått och blött fram till jul :(.
 
Jag ska få gäster för första gången i mitt vuxna liv (seriöst, jag bjuder aldrig hem någon ALDRIG...) på fredag och har ingen aning om vad jag tänker laga för mat och efterrätt till dom. :cautious: Har lovat att laga middag, eftersom att jag nästan aldrig lagar mat. :angel:
 
Hemma for lunch. Om hundelandet kunde sluta att "poka" pa mig med nosen skulle jag ocksa kunna ta en "nap". :cautious:
I stallet har jag nu fyllt en maskin med tvatt, och kort torktumlaren pa "de-wrinkle", tagit ut och vikt tvatten i tumlaren, och jobbat en stund med hundarna. Jag ska ivag pa mote i kvall direkt efter jobbet och tankte byta om innan jag kor tillbaka for PM rutten. I morse hade jag namligen inget att ta pa mig som inte sag ut som nagot katten slapat in. :angel: Nu gar en maskin tvatt till och jag har bestallt allt fran lakar tider, medicin, och Svensk Julskinka, :p men nu ar jag trott pa riktigt.😴
 
Jag ska få gäster för första gången i mitt vuxna liv (seriöst, jag bjuder aldrig hem någon ALDRIG...) på fredag och har ingen aning om vad jag tänker laga för mat och efterrätt till dom. :cautious: Har lovat att laga middag, eftersom att jag nästan aldrig lagar mat. :angel:
VÄLDIGT sällan för min del också... Brukar typ bli föräldrarna vid jul. Men i helgen händer det och jag måste planera, fixa och baka. Samt städa..... :wtf: Fast det behövs väl i och för sig ändå, så det är väl bra att ha en ordentlig anledning kanske..... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 002
· Visningar
62 205
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
699
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 622
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 962
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp