Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vädret inte ok. Som vanligt har de inte grusat på vägen jag måste gå till tunnelbanan, så isgata. Isgata + regn + Annas pepparkakor i pappkasse som jag INTE vill ska gå sönder så jag måste ha paraply = Tre steg fram, för att sedan glida tillbaka minst lika långt. Huvan blåste av så jag hade isregn i fejan hela vägen. Paraplyet blåste sönder.
In på tunnelbanan där de har dragit igång ohemult mycket värme så man svettas ihjäl och får panik. Sedan ut i vädret som inte är ok igen. Mina ca 35 minuter utanför tunnelbana och buss kändes som en evighet, och de 30 minuter jag spenderade på tunnelbana och buss kändes som ljusår.
Nu på jobbet, vill hem men vill inte gå ut :cautious:
 
Blir sååå less på detta hattande mellan minusgrader och jävla äckelplusgrader med halvstorm hemma imorse och såklart det jävla regnet igen, vad annars 😡.

Är också spyfärdig på vädret! Regn och blåst på tvären i morse och nu börjar det klarna upp. Ska bli en solglimt mitt på dagen.
Det är höga vattennivåer just nu så vår stad hotas med översvämning, igen. År 2000 var det hemsk översvämning som förstörde så mycket. Igår sattes skyddsbarriärer upp och vattnet förväntas höjas ännu mer denna veckan...
 
Ligger under en mysig filt på sängen. Borde gå ut och köpa en ny sladd till mobilens laddade snart..och smör och saffran så att jag kan baka mjuk saffranskaka... Men utomhus lockar föga, det blåser så att det viner i fönstren här. Katten som egentligen inte behöver extra uppmärksamhet ligger intill och tycker att matte borde sova med henne. Herr tandlös ligger och vilar på en annan filt, skönt att slippa tratten när matte är hemma.
 
Då har jag varit på "julfrukost". Jättekul, om det inte varit för att det var en vegansk julfrukost med nötter och eller kokos i allt (gillar inget av dem). Dessutom är julfrukosten tillsammans med studenterna, så jag fick inte direkt en mysig frukost utan bara massa frågor av studenterna om att boka lokaler och annat. Gick efter en kvart. :cautious:
 
Ligger i sängen under täcket och hör regn och blåst mot rutan. Inte så sugen på att kliva upp och dra upp persiennerna. Inte heller så sugen på att traska iväg och köpa en julgran.
 
Sitter och broderar på en julklapp, ska väl snart byta om och fara in till stan och luncha med en vän på biblioteket.
En aning less på detta broderi nu, så får typ tvinga mig till att bli färdig med det.
Tänkte strunta i att göra de andra julklapparna jag tänkt göra. Har trots allt hela källaren full med keramik jag gjort men inte sålt än, så tänkte jag kan lika gärna ge bort sånt istället för hemmastickade saker.
 
Lunchat hästar. Tog in islandshästarna för jag tänkte ta en ridtur på lunchrasten, den ena ska få vara handhäst. ska göra klart ett par saker på jobbet först sen blir det gött med en timmes frisk luft. Har som sagt klarnat upp och det blåser inte lika hemskt längre heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
662
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
102
· Visningar
4 666
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 657
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 503
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp