Vad gör vi? Del CX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Heja Skogsstyrelsen!

Efter att Stihl (motorsÄgstillverkare) publicerat sin kalender med lÀttklÀdda kvinnor beslutade Skogsstyrelsen sluta köpa deras grejor.
"Enligt generaldirektör Herman Sundqvist krÀvs det ett tydligt och kompromisslöst avstÄndstagande mot sexismen inom skogsbranschen. "
Men typiskt. Är ju en Stihl jag har :(
 
Det verkar fint pÄ sjukhuset med lÀkaren som uppförde sig som ett as, tog vÀck min medicin sen 10 Är och gjorde sig okontaktbar etc.
Chefen skulle ringt min pitbullpappa för en mÄnad sen. Och ingen har gÄtt att nÄ. Ingen har ringt. Nu gjorde de bort sig igen och jag har jagat dem. DÄ sÀger de att lÀkaren som skulle hÄlla i mig tills jag fÄr komma tillbaks till min gamla mottagning, i början av feb, inte Àr pÄ plats. "Han Àr borta". Synd iom att han var helt normal och trevlig.
De tyckte jag dÄ skulle fÄ tillbaks as-lÀkaren. Jag vÀgrade iom att denne Àr anmÀld och helt rubbad. Och vi har haft en massivt krig för att slippa mÀnniskan.
Jag kÀnde att ingen lyssnar pÄ en och ingen tar ansvar. Och man kan inte fÄ tag i nÄgon. SÄ jag kopplade in pitbullpappan igen.
Chefen hade varit pÄ semester nÄgra veckor och glömt överlÀmna till nÄgon.
Tydligen har dÄ den hÀr lÀkaren som jag nu skulle ha slutat. Och as-lÀkaren Àr sjukskriven. Det var ju iofs skönt iom att jag dÄ slipper denne.
Den vettiga lÀkaren verkar ha slutat pga hur katastrofalt sjukhuset sköts. SÄ nu Àr det krig och faderskapet Àr sÄ jÀvla förbannad över att just psyk uppför sig sÄ hÀr. Jag klarar mig ju iom att jag har min krigarfarsa och en sambo som annars skulle kunna rycka in om jag blir sÀmre och inte orkar. Men nÄgon annan kan ju faktiskt ta livet av sig av att inte fÄ sin medicin, sjukskrivning eller vad det nu kan vara.
SÄ jag hejar pÄ pappan och hoppas ingen annan rÄkar ut för de dÀr dÄrarna.
 
Förutom jobbat har jag Àven julpyntat pÄ kontoret för första gÄngen nÄgonsin! TÀnker att de tomtar jag har fÄtt och de som Àr lite halvfula kan fÄ bo dÀr.
 
Jag sitter pĂ„ jobbet och kollar pĂ„ vad jag ska göra med mitt liv. Är sugen pĂ„ att byta jobb till nĂ„gonting mer meningsfullt, men jag vill inte jobba ihjĂ€l mig heller. Jag gillar min fritid och vill ha sĂ„ mycket fritid jag kan, samtidigt som jag mĂ„ste försörja mig.

Vad ska man göra med sitt liv?
 
Det verkar fint pÄ sjukhuset med lÀkaren som uppförde sig som ett as, tog vÀck min medicin sen 10 Är och gjorde sig okontaktbar etc.
Chefen skulle ringt min pitbullpappa för en mÄnad sen. Och ingen har gÄtt att nÄ. Ingen har ringt. Nu gjorde de bort sig igen och jag har jagat dem. DÄ sÀger de att lÀkaren som skulle hÄlla i mig tills jag fÄr komma tillbaks till min gamla mottagning, i början av feb, inte Àr pÄ plats. "Han Àr borta". Synd iom att han var helt normal och trevlig.
De tyckte jag dÄ skulle fÄ tillbaks as-lÀkaren. Jag vÀgrade iom att denne Àr anmÀld och helt rubbad. Och vi har haft en massivt krig för att slippa mÀnniskan.
Jag kÀnde att ingen lyssnar pÄ en och ingen tar ansvar. Och man kan inte fÄ tag i nÄgon. SÄ jag kopplade in pitbullpappan igen.
Chefen hade varit pÄ semester nÄgra veckor och glömt överlÀmna till nÄgon.
Tydligen har dÄ den hÀr lÀkaren som jag nu skulle ha slutat. Och as-lÀkaren Àr sjukskriven. Det var ju iofs skönt iom att jag dÄ slipper denne.
Den vettiga lÀkaren verkar ha slutat pga hur katastrofalt sjukhuset sköts. SÄ nu Àr det krig och faderskapet Àr sÄ jÀvla förbannad över att just psyk uppför sig sÄ hÀr. Jag klarar mig ju iom att jag har min krigarfarsa och en sambo som annars skulle kunna rycka in om jag blir sÀmre och inte orkar. Men nÄgon annan kan ju faktiskt ta livet av sig av att inte fÄ sin medicin, sjukskrivning eller vad det nu kan vara.
SÄ jag hejar pÄ pappan och hoppas ingen annan rÄkar ut för de dÀr dÄrarna.
Fan vad segt att det fortsÀtter. Min senaste anekdot i den stilen Àr att en lÀkare pÄ psykiatrin, som jag trÀffat en gÄng för ett Är sedan, lagt in ett nytt recept - med en dosÀndring- utan att jag bett om förnyat recept eller i nÄgon som helst dialog, haha. Sköterskan jag pratade med om saken blev ganska förvÄnad för det fanns ingen anteckning om saken. En sÄdan dÀr grej man inte vet om man ska skratta eller grÄta över.
 
Men hur kan de ens föreslÄ nÄgot sÄdant?! @tuaphua
Är de inte kloka!
Bra att du har pappa som stöttar!

De verkar inte riktigt ha koll pÄ ngt. SÄ sjukt hur massor med annat ocksÄ skötts. PÄ ett annat jobb hade man ju fÄtt sparken om man agerade sÄ illa upprepat. Men nu larvar de runt pÄ skattebetalarnas pengar och gör folk sjukare.. Jeez..
Pappan Ă€r bĂ€st! Han ska fĂ„ fina julklappar! :heart 🎅
 
Fan vad segt att det fortsÀtter. Min senaste anekdot i den stilen Àr att en lÀkare pÄ psykiatrin, som jag trÀffat en gÄng för ett Är sedan, lagt in ett nytt recept - med en dosÀndring- utan att jag bett om förnyat recept eller i nÄgon som helst dialog, haha. Sköterskan jag pratade med om saken blev ganska förvÄnad för det fanns ingen anteckning om saken. En sÄdan dÀr grej man inte vet om man ska skratta eller grÄta över.

Nej, de Àr lite sÄ man inte ens blir chockad nÀr man hör om vÄrd-fuck ups. AlltsÄ.. Man fattar ju att de förmodligen Àr utarbetade och sÄ.. Men de kan vÀl iaf vara trevliga nÀr de gör bort sig kÀnner jag.
 
Nej, de Àr lite sÄ man inte ens blir chockad nÀr man hör om vÄrd-fuck ups. AlltsÄ.. Man fattar ju att de förmodligen Àr utarbetade och sÄ.. Men de kan vÀl iaf vara trevliga nÀr de gör bort sig kÀnner jag.
Just den hÀr lÀkaren tror jag dock inte sÄ gott om, tagit bort förmÄn pÄ medicin medvetet ocksÄ nÄgon gÄng. Som andra genast rÀttade till, Det Àr ju en ganska aktiv handling som inte tyder pÄ just att vara utarbetad.
 
Hoppas pÄ att fÄ tag i handlÀggaren pÄ FK imorgon. Hon har varit sjuk och nÀr hon inte varit det sÄ hÀr jag lyckats med att bara ringa nÀr hon Àr ivÀg :cautious:

Börjar kÀnnas jobbigt att gÄ och vÀnta, förra gÄngen sÄ tog det lite mer Àn ett halvÄr innan jag fick besked. :crazy:

Men för övrigt sÄ mÄr jag oförskÀmt bra just nu! Har sÄ mycket att se fram emot.
 
Lyssnar pĂ„ katten som kom in med nĂ„got som piper, igen. Helt annat ljud Ă€n annars sĂ„ jag Ă€r lite nyfiken pĂ„ vad det var. Önskar dock att hon kunde sluta slĂ€pa in fĂ„ngsten under sĂ€ngen. Och. Hon ska ju döda det som tar sig in i huset för egen maskin, inte ta hit fler đŸ€Šâ€â™€ïž
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Jag har stÀdat halva dagen och var sedan till sÀrbon pÄ jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igÄr pÄ TV-soffan:
57 58 59
Svar
1 165
· Visningar
34 167
Senast: Enya
·
Svar
2 002
· Visningar
62 566
Kultur Om man vill Äka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man dÄ? Barnet i frÄga Àr 7 Är. GÀrna relativt nÀra station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
712
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, nÄgon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dÄligt! Undrar just vad man skulle göra med sÄ mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 657
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp