Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heja Skogsstyrelsen!

Efter att Stihl (motorsågstillverkare) publicerat sin kalender med lättklädda kvinnor beslutade Skogsstyrelsen sluta köpa deras grejor.
"Enligt generaldirektör Herman Sundqvist krävs det ett tydligt och kompromisslöst avståndstagande mot sexismen inom skogsbranschen. "

Fan vad bra! Go Skogsstyrelsen 💪
 
Det verkar fint på sjukhuset med läkaren som uppförde sig som ett as, tog väck min medicin sen 10 år och gjorde sig okontaktbar etc.
Chefen skulle ringt min pitbullpappa för en månad sen. Och ingen har gått att nå. Ingen har ringt. Nu gjorde de bort sig igen och jag har jagat dem. Då säger de att läkaren som skulle hålla i mig tills jag får komma tillbaks till min gamla mottagning, i början av feb, inte är på plats. "Han är borta". Synd iom att han var helt normal och trevlig.
De tyckte jag då skulle få tillbaks as-läkaren. Jag vägrade iom att denne är anmäld och helt rubbad. Och vi har haft en massivt krig för att slippa människan.
Jag kände att ingen lyssnar på en och ingen tar ansvar. Och man kan inte få tag i någon. Så jag kopplade in pitbullpappan igen.
Chefen hade varit på semester några veckor och glömt överlämna till någon.
Tydligen har då den här läkaren som jag nu skulle ha slutat. Och as-läkaren är sjukskriven. Det var ju iofs skönt iom att jag då slipper denne.
Den vettiga läkaren verkar ha slutat pga hur katastrofalt sjukhuset sköts. Så nu är det krig och faderskapet är så jävla förbannad över att just psyk uppför sig så här. Jag klarar mig ju iom att jag har min krigarfarsa och en sambo som annars skulle kunna rycka in om jag blir sämre och inte orkar. Men någon annan kan ju faktiskt ta livet av sig av att inte få sin medicin, sjukskrivning eller vad det nu kan vara.
Så jag hejar på pappan och hoppas ingen annan råkar ut för de där dårarna.

Heja pitbullpappa :banana: men det är som sagt för jävligt att det ska behövas. Jag har haft mina duster med sjukvården även om det inte är på den här nivån men jag vet hur tufft det är, speciellt när man inte mår bra.
 
Frukost innan ena ungen ska till bussen och den andra till farmor :)

ACA7F9C5-FC29-40A6-A040-31C8CC031EB0.jpeg
 
Hoppas på att få tag i handläggaren på FK imorgon. Hon har varit sjuk och när hon inte varit det så här jag lyckats med att bara ringa när hon är iväg :cautious:

Börjar kännas jobbigt att gå och vänta, förra gången så tog det lite mer än ett halvår innan jag fick besked. :crazy:

Men för övrigt så mår jag oförskämt bra just nu! Har så mycket att se fram emot.
Själv pratade jag min ena handläggare igår :nailbiting:
 
När jag körde dottern till hennes farmor förut låg det en ihjälkörd katt mitt på vägen. När jag sen åkte hem igen låg den fortfarande kvar. Jag stannade och lyfte den åt sidan. Tycker det är hemskt när folk bara lämnar överkörda djur mitt i vägen på det sättet :cry: Har skickat ett meddelande till dom som bor precis där den låg och även till en kompis vars föräldrar som bor i närheten som har en katt med den färgen. Hoppas jag får tag i ägaren så dom får veta. Det skulle jag vilja om det var våra katter.
 
Försöker skriva lite på hemtentan, går lite segt. Deadline är i morgon men planen är att bli klar med den idag för att slippa tänka på den under morgondagen när massa annat händer.
Till lunch är jag bjuden på en liten jullunch och i eftermiddag blir det ett fyra-timmars möte!
 
Beställt ett nytt akvarium Juwel 60 liter och tillbehör. Ska se om jag kan starta upp ett nytt med bara dvärgklogrodor. Av de tre jag köpte finns bara en stackare kvar😞
Tror de blir stressade av den aggressiva eldstjärten. 😑
 
Trött

Trött

Trött

och jävligt irriterad på några av mina kollegor.

Nej jag tänker inte be om ursäkt för att jag roddar in stora jobb som innebär att CHAUFFÖREN måste ut och leverera och att LAGERCHEFEN måste beställa hem material på gården. Jag har gjort flera direktbeställningar, jagar kunder, räknar på jobb och fått några stora i hamn. Tydligen har mina kollegor alldeles för mycket tid så de kan sitta och kika på mina offerter och gruffa för att de får saker att göra.

Enligt säljare nummer 2 här så innebär jobb att gå runt och dricka kaffe medans andra gör jobbet. Sen blir hen förvånad att våra kunder kontaktar mig istället för han för han är ju killen hela dagen liksom. Ja men få tummen ur ändan och gör något vettigt istället för att klaga!

Just nu går diskutionern hög pga av en större offert där jag räknat med direktleverans från leverantör.I denna (priser jag fått från leverantör) så är ordern tillräckligt hög för att vi ska få det fraktfritt.

Tydligen finns det inget som heter fraktfritt bla.. bla..nån betalar alltid bla.bla.bla

Vilket gjorde att jag fick ryta i och säga att för oss här påföretaget så behöver inte vi betala någon frakt.

De brukar vara vettiga människor men nu är jag ruggigt less på att styra allt. Pratade med chefen igår och fråga satte säljare 2 rakt ut när denna inte tyckte att det nya säljstödet vi ska jobba med inte var något för honom.

Jag vill slå på någon just nu. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 002
· Visningar
61 728
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
689
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 608
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 742
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp