Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På chefen lät det nu som att det är mitt ansvar att inte gå upp i stress. Svårt dock när hela jävla jobbet andas STRESS!!!!! (En kollega jag nyligen pratade med sa att jag bör försöka få förlängd sjukskrivning för det är för jävligt just nu). Jag kan ju inte förändra situationen där. Får se om kuratorn pratat med läkaren. Får se imorn. Men känner mig så jävla trängd och vill fly!
 
På chefen lät det nu som att det är mitt ansvar att inte gå upp i stress. Svårt dock när hela jävla jobbet andas STRESS!!!!! (En kollega jag nyligen pratade med sa att jag bör försöka få förlängd sjukskrivning för det är för jävligt just nu). Jag kan ju inte förändra situationen där. Får se om kuratorn pratat med läkaren. Får se imorn. Men känner mig så jävla trängd och vill fly!
Din chef är en fiskmås! :rage:
Hoppas du får mer sjukskrivning :heart
 
Jag har semester drygt en vecka och halva tiden har gått. Jag hinner ju INGENTING. Var det inte rimligt att plantera om typ 30 växter, göra om en stor rabatt från grunden, flytta alla växter från en annan stor rabatt, göra om den från grunden, plantera cirka 30 dahlior, slipa, spackla, måla alla lister i sovrummet, städa/rensa hela huset på tre dagar? Ytterst märkligt. Och just ja, jag jobbar 2/10 dagar på min semester 🤷
Jag tror att du har missat innebörden av ordet semester :cautious:

NE säger: arbetstagares årliga, av arbetsgivaren betalda ledighet för rekreation.

Ville bara förtydliga liksom :p:D
 
Alltså shit, för första gången på 5 år har någon lyssnat på mig på jobbet och ändrat på något urbota korkat! :eek::eek::eek:
Förstår ni hur stort det här är? Jag gråter nästan :o

De insåg efter en sista påtryckning från mig att det inte är okej att bara jag måste åka kollektivt till jobbet, men alla andra får dispans och slipper.
Nu har vi tack vare det fått en till som kommer komma in för att jobba under sommaren. Vilket innebär att jag får semester! (:bump:) och att vi andra kan få jobba på ett mycket säkrare sätt! :eek: och all planering blir enklare och det kan vara tydligt hur ofta man förväntas åka in osv!

Det här är helt sjukt. Jag vet inte var jag ska ta vägen :eek:
Hurra :up: :heart
Men visst fick du en ny chef? Om det är dennes förtjänst så kan det ju börja hända saker i rätt riktning även för din s.k arbetsplats ;)
 
Hurra :up: :heart
Men visst fick du en ny chef? Om det är dennes förtjänst så kan det ju börja hända saker i rätt riktning även för din s.k arbetsplats ;)
Nej, inte hens förtjänst då jag pushat på hos hen i några veckor, utan att få några vettiga raka svar.
Detta skedde eftersom jag plockade fram surkärringen och faktiskt skrev ett mail till rektor och HR. Kanske lite drastiskt men jag tyckte faktiskt det kändes olustigt att man kunde "offra" mig men ingen annan.

Min förtjänst helt enkelt :D
 
Nej, inte hens förtjänst då jag pushat på hos hen i några veckor, utan att få några vettiga raka svar.
Detta skedde eftersom jag plockade fram surkärringen och faktiskt skrev ett mail till rektor och HR. Kanske lite drastiskt men jag tyckte faktiskt det kändes olustigt att man kunde "offra" mig men ingen annan.

Min förtjänst helt enkelt :D
:banana: Heja! Surkärringen är bra att ha ibland :D
 
Nej, inte hens förtjänst då jag pushat på hos hen i några veckor, utan att få några vettiga raka svar.
Detta skedde eftersom jag plockade fram surkärringen och faktiskt skrev ett mail till rektor och HR. Kanske lite drastiskt men jag tyckte faktiskt det kändes olustigt att man kunde "offra" mig men ingen annan.

Min förtjänst helt enkelt :D
:banana:
 
Föreläsningen idag blir jättelång, jag som behöver ut och motionera också men vill inte missa något. Gah. Skulle lyssnat på promenaden istället :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
717
· Visningar
37 655
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 820
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp