Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är klar med allt snokande på de ryska männen för denna gång.
Lämnar över till kompisarna att ringa runt och så vidare. Det kommer inte hända något men kanske kan vi banna de ryska männen på några sociala medier och få in ännu en anmälan mot sidan så att det läggs på högen och kanske till slut gör att sidan läggs ner.
 
Pappas tjej frågade mig om jag kunde underhålla bebisen (min yngsta lillebror får gå unger namnet bebisen här, han är trots allt fortfarande en bebis ;)). Jag försöker öva inför provet på torsdag så jag svarade att jag gärna avstår just nu. Bebisen är ledsen och missnöjd med allt så det finns inte en chans att jag skulle kunna underhålla bebisen och plugga samtidigt.

Så nu är pappas tjej arg på mig för att jag inte vill hjälpa henne att hålla ordning på bebisen och se till hans behov. Så hon gick precis till min pappa och sa att han får säga till mig för att jag ALDRIG hjälper till med bebisen... well well, på hennes kalas för några veckor sen så hade jag bebisen i tre timmar i sträck så att hon skulle få umgås med sin släkt "ifred". I helgen när vi firade mig och min kusin med mina kusiner tog jag också bebisen direkt när han vaknade för att jag hade ätit färdigt och hon inte var klar. Jag matade honom också tidigare idag. Jag kanske inte alltid tar hand om bebisen när hon vill, men att jag aldrig hjälper till är ändå att ta i lite väl mycket... dessutom är jag faktiskt inte barnets förälder. :meh:
 
Klockan är snart 13 och jag har kommit så långt att jag åtminstone bytt om från pyjamas till något lite mer representabelt. Vi sov som grisar i 10,5 timmar i natt, det behövdes tydligen! Ska ge mig ut på en lång promenad nu när det äntligen har slutat blåsa och regna så förbaskat, och när jag kommer hem tror jag att jag ska göra en omgång av farmors berömda chokladkaka :d
 
Åh herregud...... Jag är helt SLUT. Har väl hållit på där ute i 2,5 timmar nu. HYLLIS var förbenat irriterande att sätta ihop, och det känns som om jag kommer att åka på världens träningsvärk i rygg och rumpa. Men FINT och prydligt blev det.... :) Nu ska jag "bara" kånka iväg med en massa gamla färgspannar till återvinningen någon dag snart.
 
Det verkar vara rätt art iaf
Men kön är visst svårt att se
Hen får bli pensionär hos mig
20200522_180607.jpg
 
Pappas tjej frågade mig om jag kunde underhålla bebisen (min yngsta lillebror får gå unger namnet bebisen här, han är trots allt fortfarande en bebis ;)). Jag försöker öva inför provet på torsdag så jag svarade att jag gärna avstår just nu. Bebisen är ledsen och missnöjd med allt så det finns inte en chans att jag skulle kunna underhålla bebisen och plugga samtidigt.

Så nu är pappas tjej arg på mig för att jag inte vill hjälpa henne att hålla ordning på bebisen och se till hans behov. Så hon gick precis till min pappa och sa att han får säga till mig för att jag ALDRIG hjälper till med bebisen... well well, på hennes kalas för några veckor sen så hade jag bebisen i tre timmar i sträck så att hon skulle få umgås med sin släkt "ifred". I helgen när vi firade mig och min kusin med mina kusiner tog jag också bebisen direkt när han vaknade för att jag hade ätit färdigt och hon inte var klar. Jag matade honom också tidigare idag. Jag kanske inte alltid tar hand om bebisen när hon vill, men att jag aldrig hjälper till är ändå att ta i lite väl mycket... dessutom är jag faktiskt inte barnets förälder. :meh:
Det är HENNES bebis och hennes val att skaffa barn, knappast ditt! :banghead::meh:
 
Har vart och tittat på betet, vi kanske kan ta dit alla utom en :)

Vi har fem hästar, en varmblodstravare (hon är kvar hela tiden, flyttar inte om inte jag gör det), en haflinger (kanske säljs senare i sommar/ höst, vi kommer inte riktigt överens), ett fullblod (jag vill helst ha honom som promenadponny/ haghäst, men även en sån kostar. Står nu hos en släkting), en shettis (som jag haft från att han föddes och jag var två, kommer aldrig säljas. Är nu utlånad som barnponny men de verkar inte uppskatta honom fullt ut :down:) och shettisens pappa (nu utlånad till en ridskola, han uppför sig mycket bra. Jag är inte helt nöjd med hur han ser ut nu, men han är en uppskattad ponny av många).

De vi skulle kunna ha är travaren, haflingern, fullblodet (om det finns nog med bete) och min lilla ponny. Ponnyn kommer troligtvis inte innan 1/9 då han är utlånad, men det beror på hur fodervärdarna ställer sig till om han åker tidigare. Jag hoppas att de kan tänka sig att han åker tidigare, de verkar ju inte trivas med honom :)
 
Har vart och tittat på betet, vi kanske kan ta dit alla utom en :)

Vi har fem hästar, en varmblodstravare (hon är kvar hela tiden, flyttar inte om inte jag gör det), en haflinger (kanske säljs senare i sommar/ höst, vi kommer inte riktigt överens), ett fullblod (jag vill helst ha honom som promenadponny/ haghäst, men även en sån kostar. Står nu hos en släkting), en shettis (som jag haft från att han föddes och jag var två, kommer aldrig säljas. Är nu utlånad som barnponny men de verkar inte uppskatta honom fullt ut :down:) och shettisens pappa (nu utlånad till en ridskola, han uppför sig mycket bra. Jag är inte helt nöjd med hur han ser ut nu, men han är en uppskattad ponny av många).

De vi skulle kunna ha är travaren, haflingern, fullblodet (om det finns nog med bete) och min lilla ponny. Ponnyn kommer troligtvis inte innan 1/9 då han är utlånad, men det beror på hur fodervärdarna ställer sig till om han åker tidigare. Jag hoppas att de kan tänka sig att han åker tidigare, de verkar ju inte trivas med honom :)
Är det någon av dessa du rider? Tänker att ffa i din ålder är det kul om du kan vara aktiv under sommaren?

Ang utseende. Hade tidigare en med rätt trist exteriör och verkligen inte såg mycket ut för världen.
Men uppsuttet! Så fin och duktig och liksom utöver det vanliga. Dessutom väldigt trevlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
729
· Visningar
37 955
Senast: Wille
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 826
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp