Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon av dessa du rider? Tänker att ffa i din ålder är det kul om du kan vara aktiv under sommaren?

Ang utseende. Hade tidigare en med rätt trist exteriör och verkligen inte såg mycket ut för världen.
Men uppsuttet! Så fin och duktig och liksom utöver det vanliga. Dessutom väldigt trevlig.
Jag rider travaren och haflingern, men nu är travaren på mågon sätt skadad. Min ponny är inkörd så honom kör jag, och fullblodet går att skritta ut i grimma och grimskaft (trava och galoppera också, men då måste jag ha en sadel som passar och han har ingen lätt rygg).

Den med bäst exteriör är travaren, hon har högst ridbarhet också. Men hon är inte lättriden, det är mycket häst. Hon rör sig bra också, och har inte alls svårt med galoppen. Trevlig med extremt mycket energi men samtidigt samarbetsvillig (med mig som ridit in henne, hon testar ganska rejält). Folk kan tro när de hör att jag har travare att hon är en skogsmulle :laugh: och att det är haflingern som är ridponny och den jag helst rider
 
Det är HENNES bebis och hennes val att skaffa barn, knappast ditt! :banghead::meh:
Ja precis! Jag har typ problem med att säga nej, är snarare för snäll och säger ja mer än jag borde. Jag har sagt att jag har prov denna veckan och sen är jag helt klar med allt som ska göras innan sommarlovet. Resten är sånt som lätt görs klart över lektionstid.

Men hon tror fortfarande att eftersom jag har online-lektioner så går jag ju inte i skolan. Jag tittar bara på datorn, så då borde jag göra mycket mer hemma än jag gör. Jag säger inte att jag inte ska hjälpa till alls hemma, jag har ändå mer än 3h per dag över nu när jag inte pendlar. Så jag hjälper så klart till mer än jag gjorde när skolan var... i skolan. Men jag har ju liksom fortfarande lektioner osv. Men hon verkar tro att jag bara är ledig och gör ingenting :banghead:

Hade det varit fallet hade jag så klart förstått hennes frustration över att jag inte hjälper till mer än jag gör... men nu är det inte riktigt så :grin:

Edit: råkade felformulera en mening så att den sa emot sig själv :D
 
Ja precis! Jag har typ problem med att säga nej, är snarare för snäll och säger ja mer än jag borde. Jag har sagt att jag har prov denna veckan och sen är jag helt klar med allt som ska göras innan sommarlovet. Resten är sånt som lätt görs klart över lektionstid.

Men hon tror fortfarande att eftersom jag har online-lektioner så går jag ju inte i skolan. Jag tittar bara på datorn, så då borde jag göra mycket mer hemma än jag gör. Jag säger inte att jag inte ska hjälpa till alls hemma, jag har ändå mer än 3h per dag över nu när jag inte pendlar. Så jag hjälper så klart till mer än jag gjorde när skolan var... i skolan. Men jag har ju liksom fortfarande lektioner osv. Men hon verkar tro att jag bara är ledig och gör ingenting :banghead:

Hade det varit fallet hade jag så klart förstått hennes frustration över att jag inte hjälper till mer än jag gör... men nu är det inte riktigt så :grin:

Edit: råkade felformulera en mening så att den sa emot sig själv :D
Vissa människor är bra... dumma! Det är ju hon (och din pappa) som valt att få barn, så varför ska du förväntas ta hand om det (självklart hjälpa till, men bara en liten del)? Förstår faktiskt inte hur hon tänker :confused:
 
Jag tror inte att någon förstår hur hon tänker... om jag ska vara ärlig.
Innan vi (jag och min bror) träffade pappas tjej, så hade pappa gett våra mobilnummer till henne. De som känner mig vet att jag avskyr när andra har mitt nummer och jag inte har en aning om deras. Jag vill veta vem som ringer/smsar mig och svarar inte på okända samtal (avskyr att prata i telefon). Så helt plötsligt ringde hon mig och det var typ tre månader efter att vi hade träffats. Jag svarade inte. Sen skickade hon ett meddelande till mig på messenger och frågade varför jag inte svarade när hon ringde. Jag sa att hon hade inte ringt och hon säger att hon visst ringt, från sitt mobilnummer. Men jag hade ju ingen aning om att det var hon som ringde. Frågade sen pappa hur hon visste mitt nummer, jag har det ju borttaget från alla sidor på internet som jag själv kunnat redigera. Pappa säger då att hon frågade efter det en gång och han gav henne det för att "det kan vara bra att ha". Mm, men rätt värdelöst om personerna inte svarar pga okända nummer 🙄
 
Pappas tjej frågade mig om jag kunde underhålla bebisen (min yngsta lillebror får gå unger namnet bebisen här, han är trots allt fortfarande en bebis ;)). Jag försöker öva inför provet på torsdag så jag svarade att jag gärna avstår just nu. Bebisen är ledsen och missnöjd med allt så det finns inte en chans att jag skulle kunna underhålla bebisen och plugga samtidigt.

Så nu är pappas tjej arg på mig för att jag inte vill hjälpa henne att hålla ordning på bebisen och se till hans behov. Så hon gick precis till min pappa och sa att han får säga till mig för att jag ALDRIG hjälper till med bebisen... well well, på hennes kalas för några veckor sen så hade jag bebisen i tre timmar i sträck så att hon skulle få umgås med sin släkt "ifred". I helgen när vi firade mig och min kusin med mina kusiner tog jag också bebisen direkt när han vaknade för att jag hade ätit färdigt och hon inte var klar. Jag matade honom också tidigare idag. Jag kanske inte alltid tar hand om bebisen när hon vill, men att jag aldrig hjälper till är ändå att ta i lite väl mycket... dessutom är jag faktiskt inte barnets förälder. :meh:
Svaret borde vara: Din bebis,ditt problem!
 
Kommer tända ljus idag för @vallhund som lämnat oss.
Jag fick hennes skivsamling som tack efter Leon-historien.


Jag skrev så här till henne efteråt:
"Har också börjat gå igenom skiva för skiva, och måste ge dig credd för god musiksmak och emellanåt väldigt välbehållna skivor. Och för mig tur att inte ha så mycket dubbletter. T.ex dina svenska proggskivor har jag i princip inga av. Och många av dina mer hårdrockiga skivor har jag ofta samma artister, men med luckor - som din samling snyggt fyller i.
Skivorna kommer få ett tryggt hem, och ingen kommer säljas vidare."


Och hennes svar blev så här:
"Jag kan sakna Kris Kristofersons första skiva samt Dan Berglunds tolkning av den norska poeten Rudolf Nilsen. Och Cornelis visor svarta o röda."

Så nu spelar jag dessa tre skivor efter varandra.
Välj gärna att spela en av dessa till det tända ljuset.

 
Sitter med en kopp te och funderar på hur jag ska göra för att få morsans balkong riktigt fin. Är hos henne ofta, inte minst för att hundarna är där på vardagarna när jag jobbar. Hon och hennes sambo var dock så dumma att de bara köpte två fåtöljer till balkongen. Med andra ord saknas det sittplats om morsan vill sitta där samtidigt som hundarna är där ute :D

Så, jag har hittat en till stol som ska köpas, sedan vore det inte helt fel att få allt lite finare där ute. Gäller bara att klura ut hur...
 
Har köpt en ny sorts mixing white som verkar oljigare än den förra. DEN TAR EVIGHETER att torka. Helvete också. Nu har tavlan jag började med i fredags stått hela helgen och är fortfarande inte så pass torrt att det går att lägga lager 2. Men förhoppningsvis imorgon efter lunch!
I ren frustration städade jag lägenheten, sanerade mig själv samt rensade garderoben. Samt drack vin med grannen på en uteservering i solen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 613
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp