Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan är 20:00 och det är fortfarande så varmt att jag kan sitta ute i trosor och BH och läsa :love:
Sista lediga dygnet. I morgon em kliver jag på igen och jobbar till och med Onsdag. Hoppas hinna med lite av finvädret som har utlovats före/efter jobbet.
Brr, så varmt var det inte här idag! Jag öppnade mitt fönster i sovrummet ett tag när jag kom hem och jag fick lägga mig under täcket för att inte frysa :D
 
Jo jag söker. Har många gånger varit på vippen att säga upp mig utan att ha något nytt, men stoppat mig själv tack och lov.
Funderar ibland på att gå tillbaka till hemtjänst. Jag gillade inte det jobbet heller men mådde inte riktigt lika dåligt av det.

Har dock funderat ett tag nu på om det verkligen kommer hjälpa att byta jobb. Det är ju lite mig det är fel på. Jag bryr mig för mycket, ser för mycket samband, är för känslig, för ambitiös och blir numera stressad "för lätt". Jag kanske får samma situation vilket jobb jag än byter till liksom 🤷‍♀️
Med bättre ledning så borde det bli bättre för sig dock tänker jag. De negativa egenskaperna du beskriver skulle vara bra egenskaper i andra jobb! :heart
 
IMG_20200528_185445.jpg

Hur kan dom vara på riktigt? :love:
 
Jo jag söker. Har många gånger varit på vippen att säga upp mig utan att ha något nytt, men stoppat mig själv tack och lov.
Funderar ibland på att gå tillbaka till hemtjänst. Jag gillade inte det jobbet heller men mådde inte riktigt lika dåligt av det.

Har dock funderat ett tag nu på om det verkligen kommer hjälpa att byta jobb. Det är ju lite mig det är fel på. Jag bryr mig för mycket, ser för mycket samband, är för känslig, för ambitiös och blir numera stressad "för lätt". Jag kanske får samma situation vilket jobb jag än byter till liksom 🤷‍♀️
Nja, med förtroende för ledningen så borde det inte bli likadant.
Jag själv är sådan som lätt "tar med jobbet hem" och kan tex inte jobba med djur av den anledningen, mentalt kan jag aldrig släppa det, känner just att jag bryr mig för mycket osv. Det blir att jag vill för mycket och blir frustrerad/stressad när det av olika anledningar inte går att göra på mitt sätt.

Idag jobbar jag som brevbärare. Det passar mig av de anledningarna mycket bättre. När jag är klar för dagen, då är jag verkligen klar. Visst kan jag på eftermiddagen/kvällen fundera lite på om det är något som behöver tas upp med chefen sedan eller fundera på om någon runda går att köra på ett bättre sätt, men sådana tankar är för mig lättare att koppla bort än tankar på hur djur/människor mår. Det är på mitt jobb också väldigt tydligt vad som ska göras om dagarna och det går faktiskt att bli helt klar för dagen.

Som idag, jag hann med lätthet sortera min post, uppdatera massor av information om nya adresser i vår databas (något jag väntat på att få tid till), köra min runda, sortera upp det som hittills kommit in som ska ut imorgon... Och slutade 1 1/2 timme innan schemaslutet eftersom vi alla var klara med allt. Otroligt skönt på alla sätt. Bara att vara klar. Och imorgon kommer chefen, så de saker jag nu vill prata lite om går att ta upp då, så är det ur vägen också innan helgen kommer. Något liknande jobb kanske skulle passa dig?
 
Är fortsatt frustrerad och stressad över öppningen på jobbet. Vi vet fortfarande ingenting. I dag fick jag i förbifarten höra att lärarna ska få access till skolan på måndag, och studenterna den 8e.
Bra att vi får veta sånt liksom?

Ingen planering har skett, har den det har vi som är "kanonfoder" inte fått veta hur vad varför eller vem. Min chef ringde i dag och sa att jag skulle sätta upp infoaffischer om corona osv. runtom i huset och utanför och i samtliga toaletter. Det blir ca 120 affischer. Chefen vill att de ska lamineras. Ett ark tar ca 3 minuter att laminera = 6 timmars arbetsuppgift och då är det inte inräknat att det ska skrivas ut och att allt ska sättas upp. Jag är på plats i 8 timmar nästa vecka... så det blir ju himla kul. Inte stressigt alls.
Det är det här jag menat när jag bett dem om att ge os någon plan eller något riktmärke så att vi kan påbörja saker som behöver förberedas... Men nej vi skulle inte göra någonting utan invänta att ledning, krisgrupp, studentkår och fan och hans moster skulle diskutera och komma fram till svar.

Det verkar inte som att någon av dessa vimspellar har gått någon typ av krisberedskaps utbildning. Det har jag, plus att jag har begåvats med sunt förnuft. Det värsta man kan göra är att vela, vimsa, och diskutera i oändlighet utan att agera och informera som ledare i krissituationer. När krisen sedan kommer och stirrar en i ögat är man död. Pang. Borta.
Detta är precis vad alla ledare gör på mitt jobb nu. Jag känner oerhörd förvirring över vad som gäller i precis alla aspekter av den här öppningen. Känner 0 förtroende för ledning, 0 förtoende för chef. Detta kommer gå åt helvete och jag bryr mig återigen för mycket. :banghead:

Jag blev så stressad att jag nu har magkatarr- igen. Inte kan äta- igen. Satt och skakade-igen.
Den här gången blev det tack och lov bättre efter en löptur. Jag måste verkligen bort från jobbet, det är inte värt det någonstans.

Gah:arghh:

Kom igen nu ❤.
 
Kom nyss hem från stallet, har gjort iordning lite fika och ska nu försöka hitta nån intressant dokumentär eller nåt. Och försöka planera helgen, men det är skitsvårt för jag har inte fått förnyat recept på min medicin än och jag mår inte alls bra utan den, och jag har slut nu, så det är svårt att veta om jag ska planera för en väldigt passiv helg (utan medicin) eller om jag hinner få receptet imorgon och kan planera en aktiv helg, som jag skulle behöva.
 
Nja, med förtroende för ledningen så borde det inte bli likadant.
Jag själv är sådan som lätt "tar med jobbet hem" och kan tex inte jobba med djur av den anledningen, mentalt kan jag aldrig släppa det, känner just att jag bryr mig för mycket osv. Det blir att jag vill för mycket och blir frustrerad/stressad när det av olika anledningar inte går att göra på mitt sätt.

Idag jobbar jag som brevbärare. Det passar mig av de anledningarna mycket bättre. När jag är klar för dagen, då är jag verkligen klar. Visst kan jag på eftermiddagen/kvällen fundera lite på om det är något som behöver tas upp med chefen sedan eller fundera på om någon runda går att köra på ett bättre sätt, men sådana tankar är för mig lättare att koppla bort än tankar på hur djur/människor mår. Det är på mitt jobb också väldigt tydligt vad som ska göras om dagarna och det går faktiskt att bli helt klar för dagen.

Som idag, jag hann med lätthet sortera min post, uppdatera massor av information om nya adresser i vår databas (något jag väntat på att få tid till), köra min runda, sortera upp det som hittills kommit in som ska ut imorgon... Och slutade 1 1/2 timme innan schemaslutet eftersom vi alla var klara med allt. Otroligt skönt på alla sätt. Bara att vara klar. Och imorgon kommer chefen, så de saker jag nu vill prata lite om går att ta upp då, så är det ur vägen också innan helgen kommer. Något liknande jobb kanske skulle passa dig?
Kanske. Vill ju helst inte tillbaka till hemtjänsten, för jag hade svårt att släppa vissa gamlingar. Kanske ska tänka på att bredda sökningen lite och titta på post eller liknande yrken.
 
Är så fruktansvärt lättad. Tydligen hade jag glömt en påse med farligt avfall och mina flyttstädare meddelade mig det när de var klara och åkte därifrån. Fick lite panik, men min snälla granne lovade att gå och hämta den och lägga den bland de andra sopsäckarna. Puh.
 
Alltså, ringde en av mina amerikanska vänner och fullkomligt spydde ur mig all frustration. Hann knappt säga hej till varandra.
Det är något speciellt med att höra hennes raspiga (kedjerökare i 40 år) mörka röst säga "Awh hun, watta buncha gumps I tell ya!" som är underligt lugnande. :D
 
Imorgon ska jag till mamma. Det ska bli skönt att få en paus ifrån det här... ehum ursäkta... dårhuset. Är så trött på allt som händer hos pappa så att komma till mamma är rena himmelriket :love:

Det börjar i alla fall närma sig att jag kan få bo hos mamma på veckorna och hos pappa varannan helg. Det är bara några detaljer till att lösa.

Men jag kan inte låta bli att vara besvike på pappa, för att han inte tar tag i problemen. Han har haft all tid i världen att ta tag i problemen. Jag tycker att han borde gjort det redan när jag började prata om att jag vill bo mer hos mamma... men nu är det som det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
517
· Visningar
27 331
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 427
Senast: Marita73
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp