Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att jag har upptäckt ett till symptom på min allergi mot pollen (de andra är den vanliga snuvan och den konstiga halsondan som kommer några timmar efteråt): några timmar efteråt så börjar mitt vänstra ögonlock att rycka :confused::cautious::rofl:
 
Tror att jag har upptäckt ett till symptom på min allergi mot pollen (de andra är den vanliga snuvan och den konstiga halsondan som kommer några timmar efteråt): några timmar efteråt så börjar mitt vänstra ögonlock att rycka :confused::cautious::rofl:

Förmodligen torra ögon. Testa med ögondroppar. Jag hade likadant men började droppa dem och nu är det nästa helt borta. Jag har torra slemhinnor normalt och ögonen blir alltid värre under pollensäsongen
 
Förmodligen torra ögon. Testa med ögondroppar. Jag hade likadant men började droppa dem och nu är det nästa helt borta. Jag har torra slemhinnor normalt och ögonen blir alltid värre under pollensäsongen
Huh, aldrig tänkt på att det kan vara ett symptom på torra ögon.
Får se om jag törs droppa i ögonen... det finns en anledning till att jag inte vågar skaffa mig linser :cautious::rofl:
 
Det gör @Hoarfrost ! Och ditt jobb söker väl nytt folk snart eller minns jag fel? :angel:
Det stämmer bra :) Rent generellt är det lätt att få jobb inom postyrket till sommaren/hösten. Många som jobbar väljer att plugga vidare och slutar till hösten. Det är ju sällan ett yrke som man har hela livet, även om det på många kontor finns en och annan som jobbat i tusen år. Just mitt kontor är lite speciellt eftersom jag är nyast anställda och jag har jobbat i över två år. Flertalet kollegor har jobbat i minst 6-7 år nu och det är faktiskt bara en av mina kollegor som slutar (han har jobbat hos oss i ca 10 år), de andra två som ska sluta byter bara kontor till sådana som ligger närmare där de bor.

@Hoarfrost, skicka ett PM om du skulle vara intresserad så kan jag berätta mer och verkar det passande osv kan jag förmedla kontakt till någon lämplig ansvarig :)
 
Det stämmer bra :) Rent generellt är det lätt att få jobb inom postyrket till sommaren/hösten. Många som jobbar väljer att plugga vidare och slutar till hösten. Det är ju sällan ett yrke som man har hela livet, även om det på många kontor finns en och annan som jobbat i tusen år. Just mitt kontor är lite speciellt eftersom jag är nyast anställda och jag har jobbat i över två år. Flertalet kollegor har jobbat i minst 6-7 år nu och det är faktiskt bara en av mina kollegor som slutar (han har jobbat hos oss i ca 10 år), de andra två som ska sluta byter bara kontor till sådana som ligger närmare där de bor.

@Hoarfrost, skicka ett PM om du skulle vara intresserad så kan jag berätta mer och verkar det passande osv kan jag förmedla kontakt till någon lämplig ansvarig :)
@Hoarfrost :angel::angel::D
 
Tack! De finns på ett apotek jag ska gå förbi imorgon, ska gå in och köpa då, och se till att jag törs att göra det :nailbiting::D
Det är väl såna som man tar när man har besvären? Jag vill inte ta dem i förberedande syften 😅

Jag använder dem som förebyggande i perioder när jag vet att det blir värre eftersom jag vet att jag har torra slemhinnor i grunden men de ger omedelbar lindring också.
 
Nu har jag kommit så långt som till sängen, men istället för att (försöka) sova funderar jag på namnbyte, en sjö jag sett på en karta och skulle vilja försöka hitta (mitt i skogen, inga vägar) och om det går att hitta var folk är begravda nånstans... :cautious:
 
Huh, aldrig tänkt på att det kan vara ett symptom på torra ögon.
Får se om jag törs droppa i ögonen... det finns en anledning till att jag inte vågar skaffa mig linser :cautious::rofl:

Dessa är grymma!

E684ACBE-4140-423B-A361-12F920612857.jpeg


Kostar typ 300 kr men så värt! Smörjer och lindrar!
 
Lyckades på något vänster få in lillfingernageln under ögonlocket och riva till uppåt när jag skulle tvätta ansiktet? :crazy:
Aj som fan.

Svullet och rött, och har som ett rivsår som kommer från undersidan av ögonlocket och upp till mitten av utsidan. Ögat klarade sig dock, så det var ju bra.

Sköljt med lite vatten, nu tänker jag gå och lägga mig i sängen och scrolla runt på Buke en stund.
 
Huh, aldrig tänkt på att det kan vara ett symptom på torra ögon.
Får se om jag törs droppa i ögonen... det finns en anledning till att jag inte vågar skaffa mig linser :cautious::rofl:

Är du jag? O_o

Asså, det är ju fullkomligt onaturligt att peta in något i ögat eller hälla/droppa något i det. Det strider mot allt vett och sans.
När jag behövde ögondroppar sist så fick min då 13-årige son ge mig dem. Och då jobbar jag i vården och ger folk ögondroppar flera gånger om dagen. Men inte fan i mina ögon!!
Avskyr mina glasögon. Men linser...hell no!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
519
· Visningar
27 396
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 428
Senast: Marita73
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp