Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde städa tvättstugan idag, men jag mår inte bra idag. 3 veckor som förkyld, och efter min första symptomfria dag igår så mår jag sämre idag. Hur är det möjligt? :cautious:
Pratade med vårdcentralen som tyckte att jag skulle testa mig för coronaviruset, så jag skulle ringa dom på måndag igen då de släpper ytterst få tider. Idag är min minste son hemma och eftersom det inte är akut så tänker jag avvakta med prover.
 
Gah. Lokaltidningen ringde och intervjuade när jag var mitt ute i skogen med hunden.

Har mailat och bett att få se innan det går i tryck. Livrädd att de ska ha vinklat så det blir helfel. Vi är mitt i svåra och tuffa beslut och det har blivit en lokal upprörd opinion med mycket smutskastning.

Såpass illa att vi fick stränga tillsägelser på mötet igår att höra av oss direkt om vi mottog hot.

Budgetförhandlingar?
 
Det verkar som att universum förstår att jag behövde lite extra uppmuntring idag, för min beställning från Totally Swedish kom precis :bump: Jag ville beställa ett par grejer till midsommar och tänkte att det var lika bra att göra det nu eftersom det säkert skulle ta 10-14 dagar eller så, men i själva verket gick det 48 timmar från beställning till leverans! Västerbottenost, Zoegas Skånerost, ostbågar, Delicatobollar, Lingongrova, rödbetssallad, Marabou, nyponsoppa, färsk jäst... Och så lite midsommarmat, förstås! :)

Sitter nu alltså och mumsar på en skiva Lingongrova med Västerbottenost + gurka samt ett glas nyponsoppa. Ni anar inte hur speciellt detta är för en utlandssvensk!

20200605_141400.jpg
 
Sitter med sista arbetsuppgifterna innan jag tar helg. Ganska mör just nu. Dagens höjdpunkt var dock när jag blev leggad på ICA i samband med lättölsköp på morgonen (jag är betydligt närmare 40 än 18 och har varit i många år). Så blir kanske en öl på balkongen till middagen i kväll.
 
När man inte tror att man har något ALLS att äta är det fantastiskt hur man ändå har en massa hemma! Var inne en sväng på Lidl för att handla ett par ingredienser till bakning. Planen var att också köpa en färdigpizza, fryst eller färsk. Men jag knatade såklart ut utan middagsmat....... :meh:

MEN jag kokade några deciliter mathavre som jag sedan kylde, blandade med resten av den öppnade salladspåsen från kylen, samt ett paket fetaost. Blev en supergod matig sallad - bättre än pizza :up: !
 
Jag är i stallet. Tanken var att jag skulle mocka ur vinterhagen idag, men jag har hittills hållit på en timme och är fortfarande inte klar med de två boxarna :cautious: Så hagen får nog vänta tills en dag när jag mår lite bättre. Inte har jag ringt vårdcentralen den här veckan heller, fast jag har sagt "imorgon" i typ tre veckor nu :banghead: Blir yr och vinglig av ingenting och allmänt orkeslös :down: Nu känns till exempel pay and jump/banträning på söndag mest jobbigt fast jag egentligen älskar sånt.
 
Pappa kommer hem idag eftersom jag och min bror ska till pappa idag. Och gissa vad?! Jo, det är ju SÅ SYND om pappas tjej som måste gå upp på morgonen när bebisen vaknar ifall hon har bebisen. Såååååå... pappa tar med sig bebisen hem!

Det är kul att få träffa barnet. Men samtidigt blir jag så trött, nej, det är inte synd om henne för att bebisen vaknar tidigt. I princip ALLA barn gör det, det får man räkna med. Det är liksom inte breaking news eller någon överraskning.

Men jo, det är ju synd om henne som inte får sina sovmorgonar. Jag hoppas verkligen inte att pappa jobbar helg/blir inkallad för i så fall kommer det läggas på mig att vara barnvakt och det känner jag inte för.

Alltså, jag är verkligen för att män tar mer ansvar i hemmet och att det ska bli mer lika mellan mannen och kvinnan. MEN, jag tycker nog att det gått lite överstyr här. Visst, det ÄR jobbigt att vara småbarnsförälder och det innebär tidiga morgonar. Men fortfarande, det är inte någon nyhet. Och jag känner att hon bara vill ha ut det roliga av föräldrarskapet och lägga över allt tråkigt/jobbigt på min pappa. Men jaja, barnet har i alla fall någon som ser efter honom. Alltid något i den här familjen :up:

Förlåt för att jag klagar så mycket på pappas tjej. Jag försöker se hennes positiva sidor (vilka det nu är?) men det är... lite svårt :angel:

Förlåt, men det här blir verkligen bara konstigare och konstigare O_o

Jag tror jag kan konstatera att jag är frisk från den här sega förmodade Coronan! 13 veckors karens ska nu äntligen få hävas! :banana:
Imorgon ska jag fira med bubbel! 💃

Äntligen!! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
734
· Visningar
38 229
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 828
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp