Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sorgligt :( ingen katt funkar? Rex? Men hon kanske är för allergisk :(
Är det endast katter? Hur är det med andra djur?
Nej, pollen, mjölk, gluten och alla pälsdjur. Plus vissa konserveringsmedel och lite annat smått och gott som jag inte har i huvudet.

Ingen av oss vill ha nakenkatt. Jag tycker att de ser läskiga ut och skulle säkert få mardrömmar om det (förlåt alla som har nakenkatt, det är absolut onget fel med det, det är bara min hjärna som spökar :heart)
Varför? Nu blev jag nyfiken :D Möblera om? Gå i sömnen? Äta kakor hela natten?
PMar dig!
Vill någon mer veta så får ni hojta till, jag är inte bekväm med att skriva ut det öppet, av olika anledningar :)



Edit: mamma hade vandrande pinnar när hon var liten, det är typ det och fiskar som fungerar. Men för mig är det främst pälsen som är lugnande :heart
 
Skulle sovit för länge sedan men istället ligger jag och är orolig för ponnyn och har fem miljoner tankar som snurrar i huvudet samtidigt
 
Nu är däcket bytt så det klarar sig tills jag kan köpa ett nytt däck kommande vecka :)

Jag har dessutom duschat så nu ska jag välja kvällsmat. Tack vare veckans matlagning kan jag välja på pannkakor, kycklingspett med potatisgratäng och bönsallad, halloumigryta med pasta och kyckling-, citron- och tomatgryta med spaghetti :d
Går det inte att laga däcket bara?
 
Jag saknar mamma och hennes lägenhet. Hade hon haft katter hade det varit 110% perfekt där :love:

Mamma är bäst :heart och hon har sagt att hon så gärna vill skaffa en katt till mig för att hon vet att jag mår bra av katterna. Men hon är allergisk... det är inget alternativ då hon kan bli allergisk av att sitta/ligga i min säng med mig, om jag har varit hos pappa några dagar tidigare och sen inte bytt kläder innan jag satt mig i sängen.

Mamma har alltid haft en dröm om att skaffa katter. Men hon är som sagt allergisk... så tja, det är inte direkt aktuellt.

Jag vill komma till mamma nu :arghh: jag älskar katterna, men alltså... resten av familjen. Behöver jag ens säga mer...? :meh: :banghead:
Enligt min chef, som har en kattallergisk man, funkar "nakenkatter". De har en sådan, och katten sover t.o.m. i deras säng utan att mannen får några problem. Kanske kan vara något att kolla upp?

Edit: Nu läste jag det du hade skrivit efteråt om att inte vilja ha nakenkatt. Då är ju inte det ett alternativ - synd. Jag tycker också att de ser lite skumma ut, men när min chef berättar om sin verkar de ha väldigt roliga personligheter..... :)
 
Jag kunde inte hålla tyst idag. Pappas tjej bestämde sig random för att följa med hem istället. Och nu är hon ARG som ett bi :o

Hon har fått för sig att nu ska hon lägga sig vid 20.00 igen. Och då ska alla vara TYSTA. Så hon kom ut och sa till min pappa att gå pch säga att nu får min bror sluta spela tv spel eller titta på tv i rummet. För det ska vara knäpp tyst i lägenheten.

Hon säger alltid åt mig att "lära mig att tåla hans ljud" när han har på (jobbig) musik eller bara allmänt låter mycket (vilket han absolut inte gjorde nu). Jag är sån som hör allt och är allmänt lättstörd och vill helst ha det tyst. Eller i alla fall inte massa olika ljud samtidigt. Så... idag sa jag helt enkelt "nej, du får lära dig att tåla hans ljud!", precis som hon brukr säga till mig. Det var INTE uppskattat. Men jag kunde bara inte låta bli.

Alltså, vi (jag och pappa) får inte ens titta på något lördagsprogram på tv nu för det ska vara knäpptyst :cautious: :banghead:

Om hon nu ville ha det lugnt och tyst, VARFÖR STANNADE HON INTE I SIN PAPPAS HUS DÅ?! Hon VET ju att jag, min bror och pappa är nattmänniskor och att vi inte går och lägger oss kl 20, utan att vi tittar på TV och det gör vi alltid på fredag- och lärdagkvällar. Nu pratar vi inte högljudd TV, utan något lugnt familjeprogram på normal-låg volym... men nej. Nu ska vi alla anpassa oss här :meh:
Herregud.
 
Tittar på mina spännande grannar.

I går kväll lekte grannens barn högljutt ute, det slutade abrupt och jag tänkte att det var ju underligt. Tills jag ser grannen på 1a våningens flicka komma gående med sin pappa, grannen på 2a våningen samt 3 andra randoms. Flickan pekar på ett fönster på 1a våningen och springer därifrån. 3/5 stora arga män drar ut sina ihopfällbara batonger :confused:
3 män börjar banka på fönstret flickan pekat på medan de andra två startar en bil och står med motorn på invid. Mannen som bor på 1a våningen är extremt hotfull och säger att han ska vänta på vem det nu är innanför fönstret hela natten, att någon gång måste han komma ut, och då ska han dö.
Tittar roat på och skriver ner deras registreringsskylt ifall att. De håller på i cirka en timme med att banka på fönstret och hota någon där inne till livet.
Sedan kommer grannens fru på våning 1 ut och säger åt sin man att sluta fjanta runt och komma hem. Varpå mannen lommar hemåt medan han säger att alla som tittar genom fönstren är jävla fittor. 🙄

Så nu. Nu står mannen som var innanför fönstret ute och skriker. Han vill att de som hotade honom i går ska komma ut och stå för det de gjorde i går. Skriker om att han är livrädd att bo kvar och så vidare. Ingen kommer ut. Annan random granne säger åt honom att sluta skrika så där på morgonen, han blir arg på random granne och ska anmäla den grannen.

Vad har mannen bakom fönstret gjort då? Jo han har snällt sagt åt grannen på 1a våningens barn att dämpa sig när de lekte i går. Grannen på 2a våningen hävdar att han sagt det otrevligt och även fotat/filmat barnen.
Drama in the ghetto :D
 
Tittar på mina spännande grannar.

I går kväll lekte grannens barn högljutt ute, det slutade abrupt och jag tänkte att det var ju underligt. Tills jag ser grannen på 1a våningens flicka komma gående med sin pappa, grannen på 2a våningen samt 3 andra randoms. Flickan pekar på ett fönster på 1a våningen och springer därifrån. 3/5 stora arga män drar ut sina ihopfällbara batonger :confused:
3 män börjar banka på fönstret flickan pekat på medan de andra två startar en bil och står med motorn på invid. Mannen som bor på 1a våningen är extremt hotfull och säger att han ska vänta på vem det nu är innanför fönstret hela natten, att någon gång måste han komma ut, och då ska han dö.
Tittar roat på och skriver ner deras registreringsskylt ifall att. De håller på i cirka en timme med att banka på fönstret och hota någon där inne till livet.
Sedan kommer grannens fru på våning 1 ut och säger åt sin man att sluta fjanta runt och komma hem. Varpå mannen lommar hemåt medan han säger att alla som tittar genom fönstren är jävla fittor. 🙄

Så nu. Nu står mannen som var innanför fönstret ute och skriker. Han vill att de som hotade honom i går ska komma ut och stå för det de gjorde i går. Skriker om att han är livrädd att bo kvar och så vidare. Ingen kommer ut. Annan random granne säger åt honom att sluta skrika så där på morgonen, han blir arg på random granne och ska anmäla den grannen.

Vad har mannen bakom fönstret gjort då? Jo han har snällt sagt åt grannen på 1a våningens barn att dämpa sig när de lekte i går. Grannen på 2a våningen hävdar att han sagt det otrevligt och även fotat/filmat barnen.
Drama in the ghetto :D
Spännande :confused: :crazy:?? Jag tycker att det låter jätteotäckt....... :nailbiting:
 
Jag saknar mamma och hennes lägenhet. Hade hon haft katter hade det varit 110% perfekt där :love:

Mamma är bäst :heart och hon har sagt att hon så gärna vill skaffa en katt till mig för att hon vet att jag mår bra av katterna. Men hon är allergisk... det är inget alternativ då hon kan bli allergisk av att sitta/ligga i min säng med mig, om jag har varit hos pappa några dagar tidigare och sen inte bytt kläder innan jag satt mig i sängen.

Mamma har alltid haft en dröm om att skaffa katter. Men hon är som sagt allergisk... så tja, det är inte direkt aktuellt.

Jag vill komma till mamma nu :arghh: jag älskar katterna, men alltså... resten av familjen. Behöver jag ens säga mer...? :meh: :banghead:
Sibirisk katt eller cornish rex (?) brukar ju fungera för en del som är allergiska. Min syster hade en sibirisk för länge sen och hennes allergiske son tålde den bättre än andra katter.
 
Enligt min chef, som har en kattallergisk man, funkar "nakenkatter". De har en sådan, och katten sover t.o.m. i deras säng utan att mannen får några problem. Kanske kan vara något att kolla upp?

Edit: Nu läste jag det du hade skrivit efteråt om att inte vilja ha nakenkatt. Då är ju inte det ett alternativ - synd. Jag tycker också att de ser lite skumma ut, men när min chef berättar om sin verkar de ha väldigt roliga personligheter..... :)
Ja, utseendet är jag säker på att jag skulle vänja mig med. Men för mig är det som sagt pälsen som är lugnande. Tack för tipset och att du tog dig tid att skriva i alla fall! :heart
Ja, minst sagt... 🙄
Ni kanske har någon granne som kan vara farlig men som han inte vill berätta om för att inte skrämma upp dig?
En vild gissning.
Det kan jag faktiskt inte tänka mig, grannen mitt emot känner pappa genom en gemensam vän. Han har barn i min och min brors ålder och vi har gått i samma skola. Alla andra är gamla gulliga pensionärer :heart

Förutom grannen under oss då. Men han är inte direkt hotfull. Bara allmänt knäpp, lite i stil med pappas tjej skulle jag vilja säga. Kommunen hyr en lägenhet på första våningen och hen som bor där har nog varit tidigare beroende av alkohol/droger. Men hen är jättesnäll också och inte alls hotfull/läskig.
Sibirisk katt eller cornish rex (?) brukar ju fungera för en del som är allergiska. Min syster hade en sibirisk för länge sen och hennes allergiske son tålde den bättre än andra katter.
Min bror är ju också kattallergisk, men han tål katterna väldigt bra. Jag tror att pappa läst någon stans att de vi har ska vara allergivänliga. Men mamma är extremt allergisk. Det räcker som sagt att jag satt mig i sängen innan jag bytt kläder och att hon sen sitter/ligger i sängen med mig några dagar senare :(
 
Jahapp. Panik i går kväll, allt långverkande insulin slut och höga bs värden som jag dock fick ner genom mindre doser snabbt. Söndag idag. Dessutom, panadol slut så jag fick ta ipren. Älskar Stockholm som har söndagsöppna apotek. Och att man kan beställa billiga panadol online. Katten väckte mig vid en mycket tidig timma och krävde frukost. Jag kravlade upp, hon fick mat, jag kunde inte somna om direkt, kollade på mobilen och måste gjort något för alarmet ringde aldrig.

Vaknade och insåg 1) det är förmiddag och 2) att jag måste åka till Liljeholmen. Vandrat runt och tänkte på att jag måste åka till Liljeholmen. Sedan har jag tänkt lite mer på att jag måste åka till Liljeholmen. Till slut bestämde jag mig för att åka till Liljeholmen, hittade min skor efter en liten jakt som även resulterade i fyndet, en orörd ask panadol. Grävde därefter fram min väska där mitt SL kort borde ligga. Det gjorde det inte och inte heller i en annan väska. I den väskan låg det dock en full penna långverkande insulin. :meh: :banghead:

En mycket stimulerande förmiddag. Katten som somnade sött efter sin frukost är nu vaken nog att iaktta jagande och senare svärande matte med stort intresse och bidrog till stämningen genom att gnaga på antennerna till min router.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
522
· Visningar
27 870
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 462
Senast: Marita73
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp