Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
var på jobbet 6.45. Försökt rota fram någon frukost men fanns bara härsket smör så det blir knäckebröd utan något på.
Tur jag köpte en drickkvarg ifall att.
Fanns i alla fall te, dock ingen honung (det har jag glömt att köpa) så jag unnar mig vanligt socker.

Har redan huvudvärk, och i dag väntar 4,5 timme möten :banghead: Eftersom jag kände på mig att det skulle bli misär i dag handlade jag dock nybakade kanelbullar till mig och kollegorna som kommer in och jobbar i dag. Bra att vara lite förutsägande ibland :up:
 
Jag har semester drygt en vecka och halva tiden har gått. Jag hinner ju INGENTING. Var det inte rimligt att plantera om typ 30 växter, göra om en stor rabatt från grunden, flytta alla växter från en annan stor rabatt, göra om den från grunden, plantera cirka 30 dahlior, slipa, spackla, måla alla lister i sovrummet, städa/rensa hela huset på tre dagar? Ytterst märkligt. Och just ja, jag jobbar 2/10 dagar på min semester 🤷
 
Skulle precis gå till bussen när katten började hulka (i badkaret tackolov), så jag fick fundera en stund där om det var rimligt att bli försenad till jobbet pga kattkräks :o:cautious:
Tackolov så slutade hon och fick inte upp något så att jag hann med bussen 😅 Får dock se om det väntar en present ikväll, vore ju passande som straff då hon ska till veterinären ikväll :cautious::rofl:
 
Funderar på om det går att dricka juice som gick ut för en månad sedan om den inte är öppnad samt varit i mkt kall kyl hela tiden 🤔
 
Då jag inte får upp gräsklipparen själv, så får jag städa istället. Barnen har skolavslutning imorgon och då åker vi på utflykt till Borbacka Naturreservat där det ska finnas ett glasskafe i närheten. Får väl klippa färdigt i eftermiddag när mannen lyft ut gräsklipparen ur hålet. Skrutthundar just nu som fick mig att inse att jag borde städa istället :cautious::rofl:
 
Känner mig misstrodd. Är hemma pga förkylning, för man ska ju vara det. Min chef säger att jag varit borta mycket på sistone (typ sen mars kanske vi pratar om), det här är tredje gången pga förkylningssymtom och sen lite vab på det. Hade det varit ”vanliga” tider hade jag jobbat alla dessa gånger (förutom vid vab förstås). Hon frågar dessutom hur jag mår egentligen... :confused: Jotack, jag mår bra men har som sagt förkylningssymtom.

Jag jobbar inom vården, vi får testa oss efter minst två dagar. Frågade kring det och chefen är skeptisk. Men vi får anmäla oss själva så jag gjorde det. Försöker informera min chef via mail men hon svarar inte.

Jag vill ju bara göra rätt för mig. Hon frågar om jag är rädd för att bli sjuk, javisst, det är jag väl. Men mest rädd att smitta andra, så sjuk känner jag mig ju inte. Och såklart vill jag hellre jobba än att vara sjukskriven om jag kan.

Suck. Damned if you do, damned if you don’t...
 
Alltså shit, för första gången på 5 år har någon lyssnat på mig på jobbet och ändrat på något urbota korkat! :eek::eek::eek:
Förstår ni hur stort det här är? Jag gråter nästan :o

De insåg efter en sista påtryckning från mig att det inte är okej att bara jag måste åka kollektivt till jobbet, men alla andra får dispans och slipper.
Nu har vi tack vare det fått en till som kommer komma in för att jobba under sommaren. Vilket innebär att jag får semester! (:bump:) och att vi andra kan få jobba på ett mycket säkrare sätt! :eek: och all planering blir enklare och det kan vara tydligt hur ofta man förväntas åka in osv!

Det här är helt sjukt. Jag vet inte var jag ska ta vägen :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 486
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 669
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp