Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Medan jag stod och gjorde min middag så hörde jag plötsligt ett oväsen bakom mig som nästan lät som en motorsåg. Förvånat vände jag mig om och fick se en okänd katt rusa förbi och en rasande Alice morrande jaga efter och ut ur lägenheten :rofl:
Sedan dess har Alice noga nosat på de ställen den okända katten vidrört och sedan prompt lagt sig i närheten av mig, i vägen för alla okända katter som kan komma.
Hon sitter på vakt :rofl::love:
 
Hörrni. Tänk att vi får en version serverad här. Känns lite magstarkt att kalla personer för subbor, eller är det bara jag som reagerar?
Jag menar inte att jag misstror @godisklubba, samtidigt är det ett barn, dessutom ett barn med diagnoser. Lägg till en skilsmässa på det, ny styvmamma, en ny bebis.. menar inte att jag avfärdar alla berättelser här, men kan kanske vara bra att ändå ta ovanstående lite i beaktning?
Jo, jag reagerade också på att det kanske var något starkt. Men jag förstår reaktionen också... jag blir också väldigt arg, frustrerad och irriterad på hur saker går till hemma hos min pappa.

Men jag har aldrig sagt att alla måste hålla med mig heller. Det är helt okej om folk vill försvara pappas tjej och tycker att hennes beteende trots allt är okej eller inte är så illa. Troligen förstår hon inte hur fel jag tycker att det hon gör är, eller så bryr hon sig inte. Eller så har vi helt enkelt bara olika sätt att se på saker.


Hur det än är så önskar jag att vi kanske kan låta bli att kalla min pappas nya tjej för skällsord? Jag har sett det några gånger och även om jag inte tycker jättebra om henne blir jag faktiskt lite ledsen av att se folk kalla henne vad som hellst :)

@Fjordfrälst detta är inte alls riktat mot bara dig, jag har som sagt sett det tidigare av andra personer också.
 
Det är helt okej om folk vill försvara pappas tjej och tycker att hennes beteende trots allt är okej eller inte är så illa. Troligen förstår hon inte hur fel jag tycker att det hon gör är, eller så bryr hon sig inte. Eller så har vi helt enkelt bara olika sätt att se på saker.

Det var inte det jag menade. Tror att väldigt få skulle försvara hennes beteende såsom du beskrivit det här. Det jag menade är att det för oss utomstående är svårt att göra en bedömning när vi får en persons beteende återberättat för oss av tredje part (dessutom ett barn i en komplicerad familjekonstellaton). Jag kan bara tänka tillbaka hur jag kanske hade beskrivit händelser i min familj när jag själv var i tonåren (och då hade jag ändå en mkt stabil relation med mina föräldrar, inga styvföräldrar, bonussyskon, flera boenden osv). Därför anser jag att det lätt blir problematiskt att göra starka uttalanden eller ta ställning. Hade din styvmamma fått komma till tals här kanske storyn varit helt annorlunda? Med det sagt menar jag inte att du sitter och hittar på. Bara att jag tycker att vi som läser kanske kan vara lite försiktiga.
 
Senast ändrad:
Det här pysslar jag med!
received_938470326575040.jpeg
 
Jag kan bara tänka tillbaka hur jag kanske hade beskrivit händelser i min familj när jag själv var i tonåren.
1000x det här. Saker som var uppenbara brott mot mänskligheten när jag var 16 ser lite annorlunda ut i ljuset av att åldras 10-12 år :angel:
(även ”skuld”frågan, vafan gjorde farsan när min styvmor faktiskt VAR taskig(mänsklig osv)? Han var både blind och döv och handlingsförlamad)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 241
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 034
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 232
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp