Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort laxrullarna, och ska snart sätta igång med lite annan "matlagning" också..... Det blir bara plockmat ikväll, så maträtt nummer två och tre består av färdiga hot wings som bara ska värmas samt detta:

https://www.ica.se/recept/pizza-med-bacon-paron-och-adelost-726341/
Aldrig testat, men jag tycker att det låter GOTT :) !

Utöver detta blir det chips och dipp och lite andra salta snacks, några ostar och kex, samt en ask after eight...... Sedan borde väl ingen sitta hungrig ikväll, tänker jag :) ?!
 
Är det normalt att ha en bar i sadelkammaren? :D
 

Bifogade filer

  • BF3744DE-A7F5-4469-B027-0D9ACD4399F9.jpeg
    BF3744DE-A7F5-4469-B027-0D9ACD4399F9.jpeg
    355,9 KB · Visningar: 105
Det blev färska Tubifex och vita mygglarver till firrarna.:d
Jag fick lite påssjuka i akvarie-affären så 10 st C Paleatus fick följa med hem:love:
Köpte nya skor åt mig, mina läcker lite så det var dags för att byta ut dem.
Handlade lite på Rusta med - gaständare, kattgodis och "julmat" till Lady och katterna
Sedan hem och koppa in de nya firrarna
Äta middag - falukorv med mackisar
Packa medicinlådan - både min och farsans
Ska slå in de 2 sista julklapparna och titta på Lars Lerins jul på dumburken
 
Kompisen har precis lagat mat medan jag sippar på vin och lyssnar på jazz. Ikväll blir det julgodis, skönt att slappna av.
Imorgon är vi bjuden på vegansk julfrukost hos en kompis, blir mysigt!
 
Har avverkat pappabaddagen på badhuset.
Dagen före julafton verkar det bara tradition i vår bygd att far i huset tar med barnen till simhallen så mor får städa och julstöka ifred.
Damernas dusch var som vanligt ekande tom. :D

Fortsatte till Wilys för att handla och fick en frågande blilck från en bekant.-varför handlar du idag när alla andra handlar. Berättade om badet. Hon kontrade med att många kvinnor handlade mat dagen före också. Eller skickade sina respektive till affären med inköpslista.
De stackars männen står där med listan och terroriserar sedan personalen -det står rödbetssallad. Vilken storlek och vilket fabrikat ska jag ta?

Tja - hur ska personalen veta det....
 
Har avverkat pappabaddagen på badhuset.
Dagen före julafton verkar det bara tradition i vår bygd att far i huset tar med barnen till simhallen så mor får städa och julstöka ifred.
Damernas dusch var som vanligt ekande tom. :D

Fortsatte till Wilys för att handla och fick en frågande blilck från en bekant.-varför handlar du idag när alla andra handlar. Berättade om badet. Hon kontrade med att många kvinnor handlade mat dagen före också. Eller skickade sina respektive till affären med inköpslista.
De stackars männen står där med listan och terroriserar sedan personalen -det står rödbetssallad. Vilken storlek och vilket fabrikat ska jag ta?

Tja - hur ska personalen veta det....

Vi konstaterade glatt att vi var klara med det mesta julstöket och åkte till badhuset istället hela familjen, spaavdelnigen verkade välfylld (jag förstår precis!) Men det var gott om plats i i barnpoolen!
 
Har avverkat pappabaddagen på badhuset.
Dagen före julafton verkar det bara tradition i vår bygd att far i huset tar med barnen till simhallen så mor får städa och julstöka ifred.
Damernas dusch var som vanligt ekande tom. :D

Fortsatte till Wilys för att handla och fick en frågande blilck från en bekant.-varför handlar du idag när alla andra handlar. Berättade om badet. Hon kontrade med att många kvinnor handlade mat dagen före också. Eller skickade sina respektive till affären med inköpslista.
De stackars männen står där med listan och terroriserar sedan personalen -det står rödbetssallad. Vilken storlek och vilket fabrikat ska jag ta?

Tja - hur ska personalen veta det....
Jag var tvungen att fråga kollegan om han aldrig handlade när vi var ute och köpte julmat i em. Han verkade totalt bortkommen hur man scannade och betalade, en vuxen man i 40-årsåldern. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
479
Senast: skogaliten
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp