Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter jobbet åkte jag och dottern till stallet. När vi kom hem var 25-åringen redan här så direkt efter duschen fixade vi mat :d
Nu kollar vi på Sveriges mästerkock :)
 
Fast den handlar egentligen mer om justitiemord än terrorism. Men hur som - jag tycker allt att du ska sätta tänderna i den. Har du läst den första fristående delen - Tjuvarnas marknad? Om inte så rekommenderar jag det. Den är visserligen lite töntig och inte lika vitsig, men ändå läsvärd.
Yepp, har läst första och även den nästa i serien. Bara hoppat just den, pluggade bland annat politisk religion när boken släpptes och hade i flera år lite svårt för det i alla former av underhållning, speciellt eftersom jag själv ofta analyserade material av och till radikaliserade inom olika rörelser. Tyvärr kom boken ut samtidigt som jag var som tröttast på ämnet så jag har blivit lite matt av att bara se den. Nuvarande jobbs ämne är så kul att jag gärna läser något angränsande på fritiden så länge det inte är skönlitteratur, eftersom det sabbar distansen till ämnet.
 
Nu blir jag nyfiken på hur du hade tänkt att jag låter? :p

Ska väl tilläggas att jag inte är helt återställd efter min förkylning så rösten är inte riktigt som den brukar. 😅

Ingen aning! Men det där blev fel på ngt vis.
Kul när man får ansikte/röst på Bukare om det känns ”rätt” eller ej!
 
Ingen aning! Men det där blev fel på ngt vis.
Kul när man får ansikte/röst på Bukare om det känns ”rätt” eller ej!
Aldrig tänkt på det själv innan, men det är klart man kanske bygger sig en uppfattning baserat på text. Tror inte jag gjort det själv, men kanske har gjort det omedvetet det vet jag ju inte.

Intressant ändå att "höra" eller tja läsa är väl rätt benämning i det här fallet. :p
 
Planerade att ha en effektiv dag idag med massa pluggande. Har ändå en hel del jag ligger efter med. Ville i alla fall ha sovmorgon, så jag hade alarm på 9.00 och 10.00. Vaknade vid 10 men tyckte att det var för tidigt så jag bestämde mig för att somna om igen. Vaknade 11.59 och då kändes det hopplöst så jag väntade med att gå upp tills jag kände mig tvungen (pga hunger) kl 13.00. Sen dess har jag kopierat några papper, varit på posten och läst igenom 3 sidor av typ en miljon plus spenderat 1h 24min på FB (alltså, jag som annars kikar in där typ en gång i veckan några minuter O_o).

Imorgon ska jag skriva catch-up provet i matte. Med andra ord BORDE jag verkligen ha pluggat idag. Men jag är trött och vill göra ingenting. Men men, ska i alla fall försöka få gjort något litet nu innan jag ska sova.

Finns det något prokrastinations-VM man kan anmäla sig till? I så fall skulle jag skjuta upp att ta mig dit så länge att publiken skulle fara hem innan jag var där :angel:
 
Planerade att ha en effektiv dag idag med massa pluggande. Har ändå en hel del jag ligger efter med. Ville i alla fall ha sovmorgon, så jag hade alarm på 9.00 och 10.00. Vaknade vid 10 men tyckte att det var för tidigt så jag bestämde mig för att somna om igen. Vaknade 11.59 och då kändes det hopplöst så jag väntade med att gå upp tills jag kände mig tvungen (pga hunger) kl 13.00. Sen dess har jag kopierat några papper, varit på posten och läst igenom 3 sidor av typ en miljon plus spenderat 1h 24min på FB (alltså, jag som annars kikar in där typ en gång i veckan några minuter O_o).

Imorgon ska jag skriva catch-up provet i matte. Med andra ord BORDE jag verkligen ha pluggat idag. Men jag är trött och vill göra ingenting. Men men, ska i alla fall försöka få gjort något litet nu innan jag ska sova.

Finns det något prokrastinations-VM man kan anmäla sig till? I så fall skulle jag skjuta upp att ta mig dit så länge att publiken skulle fara hem innan jag var där :angel:
Jag kommer tänka på ett avsnitt av QI där de pratade om att det finns en klubb i USA för just såna som skjuter upp allt :D underbart roligt! De hade hört av sig till klubben men givetvis inte fått något svar :angel::D
Ska se om jag hittar något om det...
 
@godisklubba Jag tror att jag hittade rätt avsnitt (det heter procrastination :D) där de tar upp klubben. Tyvärr kan jag inte peka ut var i avsnittet då det inte är textat och jag hör inte ett skit :meh::mad:
Men jag har sett avsnittet förut och hela handlar om just att ... eeeeeeerrrr.... skjuta upp saker ;):D
Älskar QI :love:
 
@godisklubba Jag tror att jag hittade rätt avsnitt (det heter procrastination :D) där de tar upp klubben. Tyvärr kan jag inte peka ut var i avsnittet då det inte är textat och jag hör inte ett skit :meh::mad:
Men jag har sett avsnittet förut och hela handlar om just att ... eeeeeeerrrr.... skjuta upp saker ;):D
Älskar QI :love:
Det är ett rätt långt klipp så jag får titta senare när jag lägger mig. Ska försöka passa på att få något gjort innan jag blir dötrött (ja, godisklubba, det är läge att stänga ner buke för en stund nu...) :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
694
· Visningar
36 577
Senast: geting
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 810
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 035
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 182
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp