Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fastnade på QI och fann detta
tumblr_inline_p9xeeqUuJV1u4j5qx_640.pnj

Det visste jag inte!
Stämmer det att man kan krossa en diamant så lätt @geologen?
 
Jag har skrivit ganska mycket på hemtentan till slut. Under kvällen och natten ska jag läsa en av böckerna till kursen, igen, för att leta efter för- och emot argument på en fråga. Det roliga (…) är att alla de som var flitiga och la tid på instuderingsfrågorna fick ungefär 0 hjälp av det. Sen blir jag alltid konfunderad när kurskamrater inte klarar av att söka fram en avhandling via google när de ligger öppna och tillgängliga i DIVA.

Nåja, nu ska jag gå eller köra och hämta barnet. Hoppas att han är trött och vill sova tidigt så jag hinner läsa boken under natten :D
Vad pluggar du till??
 
Är uppe och har satt igång en tvätt. Tänkte tömma diskmaskinen och äta lite frukost och sen kanske lägga mig igen. Lär inte kunna somna om men att gå upp 04.50 när man är ledig känns ju trist! :D
 
Blåsig och regnig morgon här. Hästarna får stå inne en stund till och äta sin frukost...... Men VARMT är det denna morgon - 7 plusgrader.....
 
Konfunderad. Inlämningsdatum för den uppgift som jag redan har lämnat in är på söndag - denna veckan. Nu har läraren uppdaterat i måndags angående att folk har hört av sig och undrat om mer tid. Han har då förlängt inlämningstiden till vecka 5. Jag gillar det INTE...... Ska jag ladda ner min uppgift igen och jobba mer på den :confused: ??? Självklart förstår jag att saker och ting kan hända, och att enstaka personer kan få lite extra tid. Men att helt generellt ge två extra veckor nu på sluttampen, det tycker jag bara känns märkligt och gör ju att man blir jättevelig. Det står fortfarande officiellt att sista datum är den 19/1....... Jag blir lite sur, för ALLA datum har varit kända sedan kursstart i augusti. Ingen överraskning detta alltså.
 
Konfunderad. Inlämningsdatum för den uppgift som jag redan har lämnat in är på söndag - denna veckan. Nu har läraren uppdaterat i måndags angående att folk har hört av sig och undrat om mer tid. Han har då förlängt inlämningstiden till vecka 5. Jag gillar det INTE...... Ska jag ladda ner min uppgift igen och jobba mer på den :confused: ??? Självklart förstår jag att saker och ting kan hända, och att enstaka personer kan få lite extra tid. Men att helt generellt ge två extra veckor nu på sluttampen, det tycker jag bara känns märkligt och gör ju att man blir jättevelig. Det står fortfarande officiellt att sista datum är den 19/1....... Jag blir lite sur, för ALLA datum har varit kända sedan kursstart i augusti. Ingen överraskning detta alltså.
Men läser inte du på distans? Vilken fart?
Jag bryr mig väldigt lite om när andra lämnar in, är jag klar så är jag klar. Har jag slarvat och planerat dumt så kan det bli så att jag jobbar hela vägen in i kaklet.
Våra datum för inlämningar kan ändras också. Vi fick exempelvis flytta fram en från fredag till måndag kväll.
 
Men läser inte du på distans? Vilken fart?
Jag bryr mig väldigt lite om när andra lämnar in, är jag klar så är jag klar. Har jag slarvat och planerat dumt så kan det bli så att jag jobbar hela vägen in i kaklet.
Våra datum för inlämningar kan ändras också. Vi fick exempelvis flytta fram en från fredag till måndag kväll.
Jo, på distans. Kvartsfart.

Deadline är deadline, tycker jag. Att flytta fram ett par dagar må väl vara hänt, men två VECKOR? Då börjar i alla fall jag att tvivla på om jag verkligen är klar? Hur mycket gör andra? Kan jag göra mer? Bör jag göra mer? Har jag tagit för "lätt" på uppgiften?? Och så vidare.......
 
Jo, på distans. Kvartsfart.

Deadline är deadline, tycker jag. Att flytta fram ett par dagar må väl vara hänt, men två VECKOR? Då börjar i alla fall jag att tvivla på om jag verkligen är klar? Hur mycket gör andra? Kan jag göra mer? Bör jag göra mer? Har jag tagit för "lätt" på uppgiften?? Och så vidare.......
Du har ju jobbat på kvällar och helger. Många har nog inte haft tid/gjort annat över jul och nyår. Kanske inte kommit åt arkiv för att det här varit stängt osv.
Jag tror inte att du har tagit för lätt på uppgiften, nog har du lagt mer än 2h om dagen/vardagar? ;) men jag förstår känslan! Även om 2 veckor låter mycket så handlar det om 20h förlängning av tid, inte så mycket. :)
 
Blåser rejält även idag men inget regn iallafall. Hästarna får äta hö fort innan det blåser till skogen :p Ätit frukost nu och ska dricka kaffe. Barnens väckarklockor ringer snart så då blir det att börja göra oss klara att åka till dagis och fritids.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 153
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 886
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
9 103
Senast: doppler
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
16
· Visningar
880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp