Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Sitter hemma och smälter upplevelsen.

Vägen såg nästan normal ut, förutom att asfalten hade sjunkt lite och spruckit. Det är rätt vanligt att den ser ut så utan att det är något. Dock inte denna gången. Brakade rätt igenom med lastbilen. Trolig vattenläcka som underminerat vägen.

Bara ett under att ja inte fastnade i hålet, hålet är så långt att en V70 fick plats. Inget dåligt hål.
E0A727BE-639F-4ECE-828A-6B32669E5EA3.jpeg
 
Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Sitter hemma och smälter upplevelsen.

Vägen såg nästan normal ut, förutom att asfalten hade sjunkt lite och spruckit. Det är rätt vanligt att den ser ut så utan att det är något. Dock inte denna gången. Brakade rätt igenom med lastbilen. Trolig vattenläcka som underminerat vägen.

Bara ett under att ja inte fastnade i hålet, hålet är så långt att en V70 fick plats. Inget dåligt hål.
Visa bifogad fil 44060

Men jösses. Skönt du är hemma nu. Hoppas du sitter under en filt med ngt varmt och sött att dricka/äta. Cyber-kramar härifrån.
 
Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Sitter hemma och smälter upplevelsen.

Vägen såg nästan normal ut, förutom att asfalten hade sjunkt lite och spruckit. Det är rätt vanligt att den ser ut så utan att det är något. Dock inte denna gången. Brakade rätt igenom med lastbilen. Trolig vattenläcka som underminerat vägen.

Bara ett under att ja inte fastnade i hålet, hålet är så långt att en V70 fick plats. Inget dåligt hål.
Visa bifogad fil 44060
:eek: Jösses! Vilken tur att det gick bra......
 
Men jösses. Skönt du är hemma nu. Hoppas du sitter under en filt med ngt varmt och sött att dricka/äta. Cyber-kramar härifrån.
Sitter hemma under två filtar och dricker te. :)

:eek: Jösses! Vilken tur att det gick bra......
För mig i alla fall, värre med V70 som körde i hålet efter mig... i och för sig bara materiella skador och lite chockad (liksom mig), såg i bakspegeln när han körde i hålet, pratade då med kommunen i telefon.
 
Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Sitter hemma och smälter upplevelsen.

Vägen såg nästan normal ut, förutom att asfalten hade sjunkt lite och spruckit. Det är rätt vanligt att den ser ut så utan att det är något. Dock inte denna gången. Brakade rätt igenom med lastbilen. Trolig vattenläcka som underminerat vägen.

Bara ett under att ja inte fastnade i hålet, hålet är så långt att en V70 fick plats. Inget dåligt hål.
Visa bifogad fil 44060
Fy sjutton! Tack och lov att det gick bra för dig! De där hålen är inte att leka med, förra året var det ett där man såg ledning/armering i hålet precis på värsta pendlar sträckan. Det tog drygt en vecka innan de lagade.
 
Den har jag tidigare hoppat över eftersom jag hade en lång period då jag var riktigt trött på allt vad terrorism hette på fritiden. Nu är jag inom ett helt annat fält och läser Guillou för att slippa skriva på mitt artikelmanus :D

Fast den handlar egentligen mer om justitiemord än terrorism. Men hur som - jag tycker allt att du ska sätta tänderna i den. Har du läst den första fristående delen - Tjuvarnas marknad? Om inte så rekommenderar jag det. Den är visserligen lite töntig och inte lika vitsig, men ändå läsvärd.
 
Idag fick uttrycken ”vägen försvann” och ”tugga asfalt” bokstavligt talat betydelser.
Sitter hemma och smälter upplevelsen.

Vägen såg nästan normal ut, förutom att asfalten hade sjunkt lite och spruckit. Det är rätt vanligt att den ser ut så utan att det är något. Dock inte denna gången. Brakade rätt igenom med lastbilen. Trolig vattenläcka som underminerat vägen.

Bara ett under att ja inte fastnade i hålet, hålet är så långt att en V70 fick plats. Inget dåligt hål.
Visa bifogad fil 44060

Hjälp så obehagligt, och skönt att du verkar ha rett upp situationen! Det är riktigt farliga grejer det där med slukhål.

Min personliga erfarenhet är att ha galopperat i nerförsbacke på en grusväg och sedan från ingenstans gå i backen med full kraft och huvudet före. Hjälmen blev sönderskrapad och byttes givetvis och hästen skrapade mulen, men annars gick vi båda därifrån helskinnade. Men det är fortfarande ett så obehagligt minne - med tankarna på hur illa det kunde ha slutat för både mig och hästen som trampade ner där marken öppnade sig - så ännu efter flera år är det något som jag bara pallar tänka på mycket flyktigt.
 
Fy sjutton! Tack och lov att det gick bra för dig! De där hålen är inte att leka med, förra året var det ett där man såg ledning/armering i hålet precis på värsta pendlar sträckan. Det tog drygt en vecka innan de lagade.
Ja, verkligen. Kommunen kom snabbt på plats i alla fall, men tyvärr han en personbil köra ner i det. Vet inte hur det gick senare.
 
Hjälp så obehagligt, och skönt att du verkar ha rett upp situationen! Det är riktigt farliga grejer det där med slukhål.

Min personliga erfarenhet är att ha galopperat i nerförsbacke på en grusväg och sedan från ingenstans gå i backen med full kraft och huvudet före. Hjälmen blev sönderskrapad och byttes givetvis och hästen skrapade mulen, men annars gick vi båda därifrån helskinnade. Men det är fortfarande ett så obehagligt minne - med tankarna på hur illa det kunde ha slutat för både mig och hästen som trampade ner där marken öppnade sig - så ännu efter flera år är det något som jag bara pallar tänka på mycket flyktigt.
Lite obehagligt var det. Fick hela händelsen på dashcammen:

 
Nej, men så ska inte du låta! :laugh: Jag vet inte vad jag tänkt mig. Men det där blev fel.

Läskigt med väghålet och tur att det inte var värre!
Nu blir jag nyfiken på hur du hade tänkt att jag låter? :p

Ska väl tilläggas att jag inte är helt återställd efter min förkylning så rösten är inte riktigt som den brukar. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 137
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 856
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 079
Senast: doppler
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp