Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på Strömsholm med Ville, han hade ändå en oändlig tur. Han sprang rakt in i sidan på en bil, hade han kommit framför bilen hade det varit betydligt värre.
Nu väntar vi på röntgen och jag håller på att svettas ihjäl i jaktkläder och kängor. Vi var bara in hemma och slängde in vapen och hämta Villes papper.
Håller tummarna
 
Dök upp två matchande polare 👨🏼‍🎨👨🏼‍🎨😁

5D91DB74-8387-4C75-9211-F824767A4575.jpeg
 
Det ska jagas älg även i morgon så då får jag åka så stannar maken hemma. Hoppas verkligen inte nån av oss blir sjuka nu då så jag inte kan åka i morgon heller. Har haft så mycket ont i ryggen denna veckan och inte ridit nåt alls och bara orkat gå nån liten promenad med hunden. Har alltså knappt gjort nåt av sånt som jag får energi av och blir glad av. Så jag behöver verkligen en dag i skogen 🙄
 
Alltså, min sambo är för söt! Hans bästis fick i födelsedagspresent av sin fru att han skulle få ha lan med sina kompisar och min sambo har peppat detta i flera veckor. Jag körde dit honom i förmiddags och sa att ”Vill du vara kvar längre än till typ 22 så får du sova över, för jag gick upp halv sju imorse och kommer vara för trött för att köra.” Sambon blev lite grinig av detta då han absolut inte vill sova över men ville spela hela natten, såklart.

Nu fick jag ett sms.
”Kan du hämta mig kl 19? Jag är trött.” :rofl:
Tydligen inte lika lätt att spela dator ett helt dygn när man är över 30 :D
 
Prokrastinerar. Har ätit upp resterna av Ben&Jerrys-glassen (asgod!) men det hjälpte inte igång energin direkt. Jag blev bara snabbt hög på socker och sedan slö. Smaken rekommenderas dock, gräddig och god med en massa chokladbitar!

1579369258265.png






Roar mig med att hoppa runt på tuben istället för att göra det jag ska. Vissa guldklimpar dyker upp. :rofl:

 
Sitter och googlar och får ångest.

Mitt värmesystem är otätt nånstans så jag måste lufta stup i ett. Nästan varje dag. Behöver inte fylla på vatten så förhoppningsvis är det ingen läcka i alla fall. Men någonstans suger det in luft.
Har ett gäng cirkulationspumpar och misstänker att några är otäta. I så fall behöver jag byta tre av dem. De kostar 2-3000 kr/st. Bytte en i källaren för ett par år sedan och en byttes innan jag flyttade in eftersom förra ägaren hade haft "inbrott"...

Utgifter och små inkomster. Suck.
 
Hemma i sköna fåtöljen efter en busy day, där jag varit taxi åt junioren kors o tvärs - motionerat hundarna i skogen mellan varven (vi hittade inga orrar men dom var inte sämre än att dom markerade en lågflygande örn åt mig :p ) och varit hos vänner och stärkt mig med kaffe o jaktsnack :up:

Nu te och kex med brie :d
 
Alltså, min sambo är för söt! Hans bästis fick i födelsedagspresent av sin fru att han skulle få ha lan med sina kompisar och min sambo har peppat detta i flera veckor. Jag körde dit honom i förmiddags och sa att ”Vill du vara kvar längre än till typ 22 så får du sova över, för jag gick upp halv sju imorse och kommer vara för trött för att köra.” Sambon blev lite grinig av detta då han absolut inte vill sova över men ville spela hela natten, såklart.

Nu fick jag ett sms.
”Kan du hämta mig kl 19? Jag är trött.” :rofl:
Tydligen inte lika lätt att spela dator ett helt dygn när man är över 30 :D
Min sambo kan spela typ 16 timmar per dygn på helgen och de säger hästar tar mycket tid :confused:
 
Dags att dra igang dagen. I dag ska vi ivag till en "Celebration of Life". En kompis som forlorade sin dotter i en stroke for 5 ar sedan och nu henne's son, ocksa stroke, i December. 😢 Bada var under 45. Det blir nog en hel del tarar, men en "Celebration of Life" brukar ocksa vara mycket skratt och manga glada och positiva historier om personen och helt annorlunda an en vanlig begravning. Jag tar dock med hundarna sa jag kan ga ifran en stund om jag vill ... genom att skylla pa att jag maste ga ut med dem.
 
Fått hem sambon. Han går runt och suckar och upprepar saker som ”Fyfan vad skönt att vara hemma! Jag vill aldrig mer åka härifrån.” :D
Det är inte bara jag som trivs i vårt hus i skogen iaf. Nu är det dags för sängen!
Haha, så är min man alltid. När han åker iväg över helger så sms:ar han alltid inom 24 timmar om att han vill hem :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
522
· Visningar
27 827
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 565
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
67 859
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
446
· Visningar
11 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp