Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan. Kommer ingen vart med plugget så tänker bege mig till stallet, mocka och sen sätta mig i hagen en stund och bara vara. Kanske dela ut lite pellets eller annat gott så pollarna väljer att komma till mig :p.
 
Spontant skulle man väl leta upp en papperskorg eller liknande och kräkts "färdigt" i den innan man tog sig hemåt? Man känner ju oftast när det är på väg upp också.
Jag minns inte när jag var magsjuk sist men magsjuka kanske man inte kräks "färdigt" i så lätt? Jag menar, om det kommer upp hela tiden.

Och så kan jag säga att det kan gå fort från när man känner att det är på väg upp 🙈 jag har ett effektivt varningssystem i kroppen (nysningar :D av någon märklig anledning så nyser jag av illamående) men jag hann ändå knappt fatta vad som skulle hända innan det kom upp.
De gånger det skett utanför hemmet så har jag ett par gånger inte hunnit leta reda på en påse eller papperskorg, knappt ett hörn.
 
Jag minns inte när jag var magsjuk sist men magsjuka kanske man inte kräks "färdigt" i så lätt? Jag menar, om det kommer upp hela tiden.

Och så kan jag säga att det kan gå fort från när man känner att det är på väg upp 🙈 jag har ett effektivt varningssystem i kroppen (nysningar :D av någon märklig anledning så nyser jag av illamående) men jag hann ändå knappt fatta vad som skulle hända innan det kom upp.
De gånger det skett utanför hemmet så har jag ett par gånger inte hunnit leta reda på en påse eller papperskorg, knappt ett hörn.
Lustigt det där för jag nyser också vid illamående. Dock fullkomligt hatar ja o spy så klarar att hålla inne det rätt bra även vid magsjuka. Förstår att inte alla klarar det dock :D
 
Fint väder här också! Fått ytterst lite jobb gjort med dottern hemma, men men, ingen panik som tur är. Ska ta med henne ut en stund med shettisen och hunden så vi får lite sol och frisk luft. Sen är vi nog båda liggandes i soffan ett tag. Hon trött och jag förstörd i ryggen.
 
Lustigt det där för jag nyser också vid illamående. Dock fullkomligt hatar ja o spy så klarar att hålla inne det rätt bra även vid magsjuka. Förstår att inte alla klarar det dock :D
Verkligen? Vad lustigt, min mamma gör också samma sak! Har tänkt att det är något jag ärvt :laugh: effektivt varningssystem!
Ingen gillar nog att spy dock ;):D Men när jag nyst av illamående sen jag insåg symptomet så har jag kunnat andas och hejda illamåendet från att bli värre :up:
 
Hoppas att du inte drabbas för hårt av det, du får tänka på känslan du kommer att få av extra hög lön nästa gång du får lön :D

Nej då! Tänker att det är tur att det drabbar mig som inte drabbas hårt av det. Hade varit värre om det var någon som verkligen behövde hela sin lön vid just löning. Får tänka på det som att jag har lagt dom pengarna på sparkontot eller något.
 
Har dock inte blivit magsjuk på många år :angel: ibland undrar jag om jag har den där genen som står emot vinterkräksjuka, kan inte minnas om jag någonsin haft det förutom möjligen som litet barn.

Men oroa er inte, min mage är inte det minsta att vara avundsjuk på, den har andra problem istället :p
 
Nej då! Tänker att det är tur att det drabbar mig som inte drabbas hårt av det. Hade varit värre om det var någon som verkligen behövde hela sin lön vid just löning. Får tänka på det som att jag har lagt dom pengarna på sparkontot eller något.
Tänkte just på att du har sambo och verkar ha ok ekonomi :up: tur det!
 
Klart som fan att det går att göra en extra utbetalning. Och självklart kan du kräva det! Spelar ingen roll om du så har trettio millar på kontot, du har självklart rätt att få din lön
Googlade lite och fann denna sida: https://lawline.se/answers/min-arbetsgivare-utbetalar-fel-lon-varje-manad.-vad-galler
Inte samma sak, men det står något om förfallodatum i det. Så att det beror på vad för datum det är om man får ränta eller inte?
 
Ville bara titta in o säga... aouch... :(
1579691898352523884733.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
549
· Visningar
29 111
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 611
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
67 876
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 210
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp