Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tonto Jag håller med @tornblomma här! Jag hade aldrig gått med på det och att dom påstår att det inte går att göra en extra utbetalning är bara ren lathet. Dom har ju gjort fel, inte du, då får dom fixa det också. Direkt!

Medhåll här också! Hade ett jobb en gång som var notoriskt kassa på att betala ut rätt lön. Jag krävde ny utbetalning, chefen ville låna ut pengarna till mig privat (:confused::confused::confused::confused:) men jag gav mig inte och jag fick pengarna. Det där är bara skitsnack att det inte går. På dom bara :D
 
Vet inte riktigt om man kan kräva det? Dom påstår att det inte går att göra extra utbetalningar.
Enligt det här sidan så ska du kunna det: https://www.personalekonomi.se/artikel/felaktigt-utbetald-lon.aspx
"Om den anställde har fått för lite i lön så skall den anställde få rättelse omgående eller vid nästa löneutbetalning. Om den anställde har fått för lite i lön på grund av att den anställde rapporterat in sina uppgifter felaktigt eller för sent så kan rättelsen vänta till nästa löneutbetalning. Om den anställde däremot har fått för lite i lön på grund av att arbetsgivaren
har gjort fel så skall rättelse ske snarast. Rättelse som görs omedelbart kan ske genom att den obetalda lönen registreras och betalas ut eller att ett löneförskott registreras och betalas ut omedelbart och att justeringen sedan görs vid nästa ordinarie lönekörning."
 
Medhåll här också! Hade ett jobb en gång som var notoriskt kassa på att betala ut rätt lön. Jag krävde ny utbetalning, chefen ville låna ut pengarna till mig privat (:confused::confused::confused::confused:) men jag gav mig inte och jag fick pengarna. Det där är bara skitsnack att det inte går. På dom bara :D

15f3b3a2c4527e3ae18160ddff0a0b0a.gif
 
Verkligen? Vad lustigt, min mamma gör också samma sak! Har tänkt att det är något jag ärvt :laugh: effektivt varningssystem!
Ingen gillar nog att spy dock ;):D Men när jag nyst av illamående sen jag insåg symptomet så har jag kunnat andas och hejda illamåendet från att bli värre :up:
Trodde seriöst jag va ensam med att nysa vid illamående :D ja oftast beror det för mig på att jag ätit för dåligt eller liknande när jag blir illamående o nyser :angel: men när jag mår så illa att jag är nära på att kräkas så nyser jag dock inte.. :idea:
 
Men stackare :( får du bo på något korttidsboende eller?

Inget mer tjat än men koordinatorn ska inleda samtal med kommunen I morgon. Jag är ju inte klar här än och jag tror att de fattat att jag inte är I det psykiska skick att det går att klampa fram som en hjord elefanter i ett glashus...
 
Inget mer tjat än men koordinatorn ska inleda samtal med kommunen I morgon. Jag är ju inte klar här än och jag tror att de fattat att jag inte är I det psykiska skick att det går att klampa fram som en hjord elefanter i ett glashus...
:heartheart:heart Det löser nog sig ska du se :heart krya på dig!
 
Trodde seriöst jag va ensam med att nysa vid illamående :D ja oftast beror det för mig på att jag ätit för dåligt eller liknande när jag blir illamående o nyser :angel: men när jag mår så illa att jag är nära på att kräkas så nyser jag dock inte.. :idea:
Första gången jag fattade sammanhanget så nyste jag på bussen alldeles innan bussen stannade på min hållplats. Hann kliva av och gå några meter till en lite mera avskild plats och poff :o
Först tyckte jag att det var märkligt att jag nös alldeles innan men så berättade jag för mamma och hon sa att hon nös vid illamående, då fattade jag. Sen dess har jag nästan blivit känsligare, så att jag nyser om jag mår illa men spyr inte. Men kan ju vara så att jag är medveten om det och lyckas lugna ned mig pga jag nös.

Tack och lov att man inte nyser medan man spyr iallafall 🙄:rofl:
 
Underbart väder ute! Man får tvinga sig till att komma ihåg att det faktiskt är januari och vinter :cautious: Så som det är nu med sol och några få plusgrader skulle jag kunna ha året runt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 173
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 922
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 159
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 133
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp