Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon vill åt min kaka...

83395152_111316553614558_5560721001676800000_n.jpg
 
Jo, det har ju hänt förut att det inte blir bemannat här men då sätter jag andra kollegor i klistret (de två som jag tycker om). Speciellt i dag när de ska hämta på dagis, och gå tidigare. Plus att jag sätter alla studenter och medarbetare i klistret (är inte jag här vacklar hela arbesplatsen).
Sedan är jag alldeles för snäll och har alldeles för mycket hästtjej tänk. :banghead:
Chefen då? :angel:
Jag känner lite samma sak som @godisklubba , jag prioriterar mig själv framför mitt jobb :o:angel:
 
Chefen då? :angel:
Jag känner lite samma sak som @godisklubba , jag prioriterar mig själv framför mitt jobb :o:angel:
Chefen tycker det ska vara bemannat. Det är det viktigaste i hela världen. Jag får inte göra någonting annat än att sitta här 9-16 om det inte finns någon som kan backa upp. Vilket är sjukt korkat eftersom det på sin höjd kommer in 10 personer om dagen, fördelat på 7 timmar. Alla mina andra arbetsuppgifter blir helt kajko, för jag får noll kontinuitet om jag ska jobba med dem en halvtimme på morgonen och en halvtimme på eftermiddagen. 🤷‍♀️
 
Chefen tycker det ska vara bemannat. Det är det viktigaste i hela världen. Jag får inte göra någonting annat än att sitta här 9-16 om det inte finns någon som kan backa upp. Vilket är sjukt korkat eftersom det på sin höjd kommer in 10 personer om dagen, fördelat på 7 timmar. Alla mina andra arbetsuppgifter blir helt kajko, för jag får noll kontinuitet om jag ska jobba med dem en halvtimme på morgonen och en halvtimme på eftermiddagen. 🤷‍♀️
Jag menade att chefen får bemanna stationen om det är så viktigt och ingen annan finns på plats :devil:
 
Jag menade att chefen får bemanna stationen om det är så viktigt och ingen annan finns på plats :devil:
Ha! Nu fick du mig att skratta rakt ut och skrämma någon stackare som gick förbi :D:o Hen kan inget av de 7(!) olika passerkortssystem vi har. Eller bokningssystemet. Eller något om blanketterna. Eller betalningssystemet. Eller växeln. Eller utlåningssystemet... jag kan lugnt säga att hen inte kan en enda sak här. Det scenariot jag får upp i huvudet är hur kul som helst :D:devil:
 
Ha! Nu fick du mig att skratta rakt ut och skrämma någon stackare som gick förbi :D:o Hen kan inget av de 7(!) olika passerkortssystem vi har. Eller bokningssystemet. Eller något om blanketterna. Eller betalningssystemet. Eller växeln. Eller utlåningssystemet... jag kan lugnt säga att hen inte kan en enda sak här. Det scenariot jag får upp i huvudet är hur kul som helst :D:devil:
Man får ju ställa upp för sina anställda som chef har jag hört :angel:

Kanske de skulle uppskatta er bättre efteråt iallafall :D
 
Elarbeten lite varstans och jag har fått till hemläxa av elektrikern att skriva elscheman (...) vilket är ett evigt gnatande fram och tillbaka och har bara kommit halvvägs (har gjort stallet nu)
Fattar inte hur de tidigare dragit kopplingarna här. Så ologiskt!!
Har iaf bytt till flera LED så elräkningen borde minska drastiskt.

Sedan är nästa projekt att få WiFi att fungera. Bara att välja passande router var inte det lättaste.
Kanske vänta med detta till måndagen?
Idag är det strålande sol och perfekt uteväder och det enda jag gjort förutom stallet på morgonen är att irra runt och kolla vilken lampa lyser var :crazy:

Förra helgen var intensiv. Denna kommer bli lugnare.
Är kopiöst sugen på glass med choklad till.
 
Tror jag lägger av.

Var på möte med mitt lokala parti igår. Surgubben var med och lyckades mansplaina, ironisera och nedvärdera de andra totalt. Jag fick stryk för att min nämnd inte klarar ekonomin. (S har egen maoritet i kommunen så vi i oppositionen kan inte göra så mycket) Eftersom jag är ensam från vårt parti i den nämnden så är allt naturligtvis mitt fel....
Han ifrågasatte en av våra unga politiker genom att ställa insinuanta frågor om hens engagemang. Det engagemanget har han ingen insyn i alls och de som har insyn säger att personen är skitduktig.

Allt är så tröstlöst och deprimerande att jag undrar om jag verkligen ska orka längre.
Faaaaan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 173
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 919
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 156
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 126
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp