Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag lägger av.

Var på möte med mitt lokala parti igår. Surgubben var med och lyckades mansplaina, ironisera och nedvärdera de andra totalt. Jag fick stryk för att min nämnd inte klarar ekonomin. (S har egen maoritet i kommunen så vi i oppositionen kan inte göra så mycket) Eftersom jag är ensam från vårt parti i den nämnden så är allt naturligtvis mitt fel....
Han ifrågasatte en av våra unga politiker genom att ställa insinuanta frågor om hens engagemang. Det engagemanget har han ingen insyn i alls och de som har insyn säger att personen är skitduktig.

Allt är så tröstlöst och deprimerande att jag undrar om jag verkligen ska orka längre.
Faaaaan.
Är inte S med alls i din nämnd?
Eller på vilket sätt är det ert (ditt) fel?
 
Är inte S med alls i din nämnd?
Eller på vilket sätt är det ert (ditt) fel?
Vi är en 15-nämnd. S-majoritet. Två SD, jag från C och ett par moderater.
Men tydligen är det JAG som är skyldig till att ekonomin kraschat. Samma man har öppet på ett möte sagt att jag "inte gör någonting alls". Han har lyckats skapa sig förtroende hos många som bara säger att han har lite konstig humor.....

Trött.
 
Tog en promenad med shettisarna i väntan på hovis.
Nu är det väl tänkt att jag ska röja lite i huset men jag har exakt noll lust. Minus till och med.
 
Tog med hund och unge ut en sväng i solen. Blåser kallt men ändå gött i solen. Vi satte oss på altanen till lekstugan och fikade. Sen började hon leka i sandlådan (när hände det i januari senast?) och jag kikade i mina rabatter och där har det börjat växa 😅
 
Skiner solen så skit i att röja. Tyvärr försvinner det ju inte utan jobbet finns kvar. Gör nått roligt istället :)

Gör jag det nu (jag har inte börjat än) så tar det inte så lång stund. Väntar jag till på måndag så är det typ galet kaos efter en helg med småbarn, kattungar och tömning av ett av rummet. Men jag ids inte med någon finputs direkt, mer röja av typ. Och plocka undan saker som kattungarna sopar ner på golvet :rofl:
 
Gör jag det nu (jag har inte börjat än) så tar det inte så lång stund. Väntar jag till på måndag så är det typ galet kaos efter en helg med småbarn, kattungar och tömning av ett av rummet. Men jag ids inte med någon finputs direkt, mer röja av typ. Och plocka undan saker som kattungarna sopar ner på golvet :rofl:

Slå på spotify med bra musik och ge det några låtar. Jag röjer upp det jag ser sen får det vänta :rofl: alternativt jag tvingar sambon att göra något jag inte vill... :D
 
Skövde är en helt ok håla om än inte så stor.
Gillade elskåpen
IMG_20200124_121028_747.jpg
 
Så jäkla seg i skallen nu. Bara lite mer än 1h kvar Tjoho!

Passade på att ta 5 min och betala alla räkningar vilket visade sig bi ett mycket mindre tjoho
 
Knappt två timmar kvar att jobba. Ska köra direkt till stallet efter jobbet och sen hem där 26-åringen möjligen väntar. Det är lite oklart vem av oss som anländer först :p
 
Sitter och väntar på bussen på väg hemåt. Funderar lite allmänt och är nu helt övertygad om att det är rätt beslut att (i möjligaste mån) bryta kontakten med en vän. Har tidigare sett personen som en av mina bästa vänner, men tvingats inse att hen inte bryr sig, att jag mest känner mig ensam i hens sällskap och till följd av det bara mår dåligt av vår kontakt. Vi har en del gemensamma vänner och bor i närheten av varandra, så vi kommer definitivt stöta på varandra fler gånger. Men, nu är det helt slut från min sida med att försöka hålla vänskapen vid liv. Tyvärr. Fy vad det känns... dumt. Jag hade verkligen trott att vi skulle vara vänner i all evighet...
 
Sitter tre snubbar utanför, de har alla badat i olika parfymer. Alla har likadana babyblå dunjackor på sig, likadana svarta täckbyxor, och likadana sneakers. :confused:
De säger "Hola" med jämna mellanrum till varandra. Alla tre tittar på videos på sina mobiler på högsta volym.
:confused::confused::confused: Hallicunerar jag för att jag är så hungrig?
 
Om fem minuter ska jag fly. Jag ska panikköpa en vamkorv på pressbyrån för jag måste få i mig något NU - var 9 timmar sedan jag åt mina två knäckemackor med smör på.
Funderar på att köpa en familjepizza på vägen hem, och stanna och köpa lösgodis, och glass. Men mina tankar kanske lugna sig när jag fått den där varmkorven. :cautious:
 
Vi är en 15-nämnd. S-majoritet. Två SD, jag från C och ett par moderater.
Men tydligen är det JAG som är skyldig till att ekonomin kraschat. Samma man har öppet på ett möte sagt att jag "inte gör någonting alls". Han har lyckats skapa sig förtroende hos många som bara säger att han har lite konstig humor.....

Trött.
Meh! Förmodligen då mer han själv som ligger bakom det och nu söker en syndabock i dig.
Låter minst sagt mycket märkligt. Förstår om du inte vill vara kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 161
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 905
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 140
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 045
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp