Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är konstigt det där med kroppen. För drygt en vecka sen drog jag på mig ett par jeansshorts men då var de sjukt tajta i midjan. För några dagar sedan fick jag mens och idag satte jag på mig samma jeansshorts. Nu är de jätteslappa i midjan istället. 💁‍♀️
 
Det ska åska här - igen - i eftermiddag....... :meh: Det lär väl bli en dag av elprylar ut, elprylar in, elprylar ut, elprylar in..... Det är SÅ drygt....... :rage:
Det ska åska här också tydligen det sa dom minsann ingenting om igår :cautious:
Om det nu ska åska får det ju gärna göra det dagtid men jag drar sällan ur några elprylar förutom el aggregaten när det har slagit ner så är det värmepanna, vattenpump och frys som gått åt skogen :meh:
 
Hett hett... Solade en timme igår och det räckte för att få huvudvärk resten av eftermiddagen. Det var korkat att ligga och pressa. Spenderade resten av dagen med att svalka mig i duschen och dricka vatten.

Jag känner en ambivalens för värmen, tycker verkligen mycket om att sola och röra mig ute i solen men jag tål det inte alls. Det tar en massa timmar för kroppen att komma i fas igen om jag överhettar mig minsta lilla. Mina sudanesiska och somaliska kursdeltagare har kompetens att klä sig och anpassa sig efter värmen - jag ska lära och försöka ta efter dem.

Fick hem frukt och grönt igår i alla fall, en massa persikor, melon, päron och apelsiner. Perfekt att ha som snacks när det är varmt! :love:

Ska straxt iväg hem till min lilla idrottsförenings kassör och deklarera, samt gå en promenad i skogen runt hans hus. Själva deklarationen går ganska snabbt, vi har inga cash att tala om, men det ska ju stå rätt siffror på rätt plats och sådär - så lika bra att göra det ordentligt.
 
Jag tror jag ska gå ut och sola ett tag. Vädret ska tydligen vända idag/imorgon så det blir runt 20 och ostadigt med både mulet, regn, åska... :( Så det gäller att ta vara på de sista varma, soliga timmarna.
 
Väntar på att snickaren ska komma tillbaka. Jag passar hans hund som för tillfället ligger och sover i förrådet. Vi har rivit ner allt plank mot vägen så jag vågar inte lämna hunden själv på den sidan. När han kommer tillbaka ska jag gå över på andra sidan huset och plantera lite.
 
Hunden bråkar på mig för jag är för tråkigt. Det ger mig dåligt samvete för jag ska strax lämna hoom ensam hemma. Ska möta en god vän på ett trädgårdskafe efter att hon förättat en vigsel.

Stackars hund som har en så värmekänslig matte. Jag klarar inga promenader i det här vädret.
Iofs gillar han inte vädret han heller men han blir rastlös.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 691
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 102
Senast: Hazel
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
39 669
Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 041
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp