Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft mkt ångest ikväll. Så jag har kört akvarium rally. Fixat och vb i alla 8 kar + killis byttan.
Att fixa med karen brukar funka mot min ångest, iaf ibland
Gjort iordning de 2 kar där de nya Betta hanarna ska bo. De kommer ju i morgon :banana:
Har beställt lite fisk som ska komma i morgon fm till affären
 
Jag provade tävlingsridbyxorna idag (ÄNTLIGEN tävling till helgen!! :bump:) och var helt övertygad om att de skulle vara suuupertighta i bästa fall, annars för små. Döm om min förvåning när de satt lösare än senast jag använde dem (i februari) :confused: Det är väl trevligt, men oväntat!

Har också hopptränat med hästen och ridit ut på ponnyn, köpt nya skor (typ tre månader efter att jag borde ha bytt ut de gamla, jag fäster mig för lätt vid saker :angel:) och fixat med saker hemma. Och nu ska jag bara sätta mig och göra INGENTING ända tills jag går och lägger mig, och imorgon ska jag ta SOVMORGON!!
Kommer säkert vakna runt 5-6 ändå men tanken är trevlig :D
 
Aj, gör mer ont. Funderar, det är ffa när jag försöker sträcka ut benet eller ändrar ställning som det gör ont. Så länge det är böjt och stilla är det ok och gör inte särskilt ont.

Regn och mycket svalare här, skönt.
 
Skön avkoppling i stallet och till häst ❤. Eftersom pållan var både blöt och lerig nöjde jag mig med en kortare ridtur i skritt och lite galopp barbacka 😍. Inte en enda gång tog jag upp mobilen för en bild, bara fokuserade på hur det kändes att bäras fram och vara här och nu, underbart ❤. Mindre underbart att flugäggen redan kommit *bara börja skrapa*. Matte hittade också insektsbett på bringan som kliade sååå skööööönt 😄🥰.
 
Nu har jag gått och lagt mig, men som vanligt har jag flera tankar som parallellt kör på i mitt huvud. Ingen nattro här inte.

Vilka kläder ska jag ha på tävlingen i helgen?
Får jag ha den utrustning jag vill ha?
Ska jag byta till det namnet jag nästan helt bestämt mig för?
Hinner jag färga håret på torsdag?
Jag måste tvätta sängkläder imorgon
Undrar om jag ska ta långprommis med hundarna innan eller efter stallet imorgon
Måste komma på mat för veckan
Var ska jag rida på torsdag? Om det regnar mycket borde favoritvägen bli mjuk och bra

Och så vidare...
 
Ungefär sådär ser grannens kaniner ut. Och de äter jag :)
Men så äter jag lammen jag sett i hagen också och på den tiden vi hade nöt åt jag dem med.
Men jag föstår hur du tänker. Jag har nog alltid sett dem som köttdjur också.

Sambon(jägare) var mer inne på att "skjuta kaninjävlarna".
Jag är en sån som vill vara vegan för djurens skull men har för dålig karaktär och fortsätter äta kött hej vilt. Jag älskar kött. Men äter iaf mest vilt som vi vet hur det skjutits. Känns lite mindre för samvetet.

Pappa brukar berätta om när jag storgråtande tvingade honom och mamma att slänga tillbaks fisk i havet som liten.

Har dödat en mus en gång som max. Den låg trampad på framför ridhuset och skrek. Ingen annan gjorde något. Så jag fick steppa upp och ha ihjäl den. Sen grät jag på toaletten i 20 minuter.
Jag var typ 30 år. :laugh:
 
Ungefär sådär ser grannens kaniner ut. Och de äter jag :)
Men så äter jag lammen jag sett i hagen också och på den tiden vi hade nöt åt jag dem med.
Men jag föstår hur du tänker. Jag har nog alltid sett dem som köttdjur också.

Sneade dock lite då kaninaset snippade av stjälken på blommorna, åt kanske någon cm och spottade ut blomman. Vad fan!? Ät något annat då!
 
Kan hända 😇 att jag sprang en mil till idag. Sån jäkla träningsvärk. Överallt. Men det var nyttigt. Led av sån hjärntrötthet innan och mådde förjävligt. Efter en stund på slingan hade det avtagit. Nu lider jag bara av fysisk smärta, den är mer ok ;)

Dags att beta av 2 dagars jobb till innan semester!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
75 978
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 004
Senast: Hazel
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 273
Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 930
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp