Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi råkade krascha glaslyktan på en utelampa. Vi har med andra ca 1 miljon glasbitar i vår grusgång. 🤦‍♀️ What to do? Har plockat upp så mycket jag hittar med det Lär ju finnas kvar.
Gräv ner? Dvs skyffla upp glasblandat grus och och stoppa djupare.

(Lärt mig av kompis med grävfirma. Hittar du nåt du inte vill se - som ett onödigt stort fundament till min flaggstång- så gräver du bara en djupare grop)
 
Gräv ner? Dvs skyffla upp glasblandat grus och och stoppa djupare.

(Lärt mig av kompis med grävfirma. Hittar du nåt du inte vill se - som ett onödigt stort fundament till min flaggstång- så gräver du bara en djupare grop)
Hm. Ja det var ju en bra idé. :)
 
Pratade med min syster, hon tycker synd om de som inte fick ta studenten som vanligt. Nope sa jag! Det är inte ett dugg synd om dem. Hon har tonåringar hemma så jag antar att det ger ett litet annorlunda perspektiv.

Men jag tycker fortfarande inte synd om dom/hälsningar surtant
 
Pratade med min syster, hon tycker synd om de som inte fick ta studenten som vanligt. Nope sa jag! Det är inte ett dugg synd om dem. Hon har tonåringar hemma så jag antar att det ger ett litet annorlunda perspektiv.

Men jag tycker fortfarande inte synd om dom/hälsningar surtant

Det är väl iofs kanske lite tråkig inställning. Man kan ju tycka att det är tråkigt att folk missar saker och samtidigt förstå varför det har blivit på ett visst sätt.
 
Det är väl iofs kanske lite tråkig inställning. Man kan ju tycka att det är tråkigt att folk missar saker och samtidigt förstå varför det har blivit på ett visst sätt.

Med tanke på hur det ser ut när studenterna ignorerat riktlinjerna från FHM så kan man bara tänka sig hur det hade sett ut om fler tagit studenten 'som vanligt' och jag tycker det är en mycket liten uppoffring när vi är mitt i en pandemi som dessutom inte drabbar dem hårdast utan deras hälsomässigt sårbara familj, släktingar och vänner.
 
Med tanke på hur det ser ut när studenterna ignorerat riktlinjerna från FHM så kan man bara tänka sig hur det hade sett ut om fler tagit studenten 'som vanligt' och jag tycker det är en mycket liten uppoffring när vi är mitt i en pandemi som dessutom inte drabbar dem hårdast utan deras hälsomässigt sårbara familj, släktingar och vänner.

Ja, det är en rimlig uppoffring men jag tycker ändå det är trist för dem att det behövde bli så i år. Liksom mycket annat är trist men rimligt i pandemins spår. ”Synd om” är kanske ett starkt uttryck i sammanhanget.
 
Jag satte upp en gammal ful solblekt parasoll som vi fått av mina föräldrar någon gång när de bytte ut den. Idag kom jag mig för att skapa en mysig skuggig hörna åt hunden i trädgården, men han var inte det minsta lockad av att ligga under parasollen. Blängde bara misstänksamt på den. Han litar väl inte riktigt på att jag har förankrat den ordentligt...... ;)

Men jag krusar inte. Jag släpade dit bord och en stol så nu har jag en mycket trevlig skuggig skrivarhörna utomhus. Här sitter jag nu och skriver på boken och väntar på kaffe som håller på att bryggas...... :)
 
Kollar Arga Snickaren och väntar på att solen ska sjunka lite så jag kan hitta skugga när jag går ut. Enligt väderappen ska solen gå i moln vid kl 16.
Det är 30 grader ute och 29 inne. Har en fläkt på så känns svalare :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 783
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 120
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
63 64 65
Svar
1 283
· Visningar
42 536
Senast: Youmeoh
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp