Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit ute idag
Och badat
20200626_214953.jpg
 
Vi gjorde god mat och sen kollade vi på Top Gear :D
Dottern har lagt sig och det ska jag och 26-åringen strax göra.
Imorgon ska han jobba och jag ska försöka sälja en urvuxen säkerhetsväst följt av stallet, hämta ett paket, handla mat, tvätta och dammsuga. Förhoppningsvis hinner jag sola lite :cool:

IMG_20200626_205351.jpg
 
Ganska nyss kommmit hem från stallet. Hemma skulle jag ta hand om kaninerna och ta ut hundarna, så skulle min mamma börja göra mat. Min mamma skulle sela hundarna, jag tänkte att jag kan ta kaninerna först när det fortfarande är ljust. När jag håller på och plocka gräs till kaninerna kommer min mamma förbi med hundarna. Då tycker hon att jag ju inte kom så hon är sur. Jag förstår inte hur jag ska göra två saker samtidigt, något måste jag ta först och jag tog kaninerna. Jag hade då varit ute max 10 minuter.
Så istället lämna hundarna i hallen så att jag kan ta dem när kaninerna är omhändertagna går hon ut själv och är sur.

Nu tänker hon inte göra mat heller utan det får jag göra om jag vill. Bara jag som undrar om hon som vuxen inte borde ta på sig lite mer ansvar? Jag hjälper till hemma, men jag tycker att det blir lite konstigt om det är hon som hjälper till med mat (detta händer ganska ofta) och liknande istället för tvärtom.

Det är jag som står för aktiveringen av hundarna, vilket nog inte är tillräckligt för två av dem. Hon tar promenader på ca en kvart då och då, någon gång per dag. Jag brukar gå promenader som är mellan en timme och två och en halv timme, ute i skogen. Även en lite kortare rastningsvända (ca 20 minuter) efter stallet.

Det är inte jag som valt att skaffa hund. Jag har tre av dem (jag står som ägare) och tycker om dem, men är det inte hon som borde stå för aktiveringen av sina?

Hon tycker även att det är konstigt att jag inte vill rida min sexåriga varmblodstravare (utan sadel) själv. Jag tycker att hon borde känna hästen tillräckligt bra för att inse att det är väldigt dummt.

Ja, jag är lite irriterad idag med.
 
Googlade badställen här omkring. En man verkar varit runt på de flesta i länet och skriver mycket(!) detaljerade och oftast rejält negativa omdömen med flertalet bilder på saker vid varje strand.
Hoppas ngt roligare händer honom typ omgående! 😂
 
Försöker städa, men det är redan varmt. Känner även att jag är väldigt säker på att inte börja i hemtjänsten igen, tänk att ha tvätt och städ i denna värme :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
75 986
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 004
Senast: Hazel
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 286
Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 935
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp