Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som att jag får en lägenhet! 😁
En tvåa, så då kan jag äntligen få plats med en soffa. 😅
Inflytt första september, så har en månad på mig att sortera ut det som ska till loppis och det som ska med.
Men vore fantastiskt om jag faktiskt får den, är först i kön nu.
 
Jag är vansinnigt trött på att om man väl har befäst ett stört tankemönster så verkar det helt omöjligt att HELT bli av med det :banghead: Minsta lilla snedsteg så är det som att man aldrig kommit nånstans alls :meh:
 
Jävlar vilket väder på ingång. Åker hem på måndag och planen var att spendera kommande vecka med att måla. Känns nu som en ngt oklar plan. Anmälde mig till att hoppa in som ledsagare istället och fick nu frågan om jag kunde åka ut till skärgården. No shit sherlock!

Visa bifogad fil 55104
Ja, det är ju det jag har hävdat hela tiden. Den 3 augusti återvänder sommaren för det är då min semester är slut....... :up:
 
Mitt surdegsbröd står på jäsning.... :) Du har alltså lyckats med en vetesurdeg?? Hur blir skillnaden i smak mot bröd bakat på rågsurdeg?

Inte lika syrligt skulle jag säga. Jag gjorde en ciabattaliknande variant med en fördeg som fick stå över natten. Eftersom det är ciabattastuk blir det ett ganska segt bröd men det lär som sagt inte ha med surdegen att göra.

Jag startade vetesuren med lite rågsur enligt Pain de Martins recept, jag har inte lyckats med att göra vetesurdeg tidigare.
 
Första gången jag körde Saab hittade jag inte nyckelhålet ;)

Samma här. Och har gjort samma på en BMW ur 7-serien. Fick läsa manualen på tyska efter att ha rådfrågat 2 lika vilsna kollegor. Ibland har inte användarenkelheten varit i fokus.

(Första generationens semi-keyless, där nyckeln var tvungen att läggas i ett specifikt förvaringsfack som såg ut som ett helt vanligt fack där man kan stoppa småsaker.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
254
Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 155
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
887
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 105
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Trött och arg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp