Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten. Ngn som kan rekommendera smidig mat att ha med ut på sjön?? Ugn finns ej, endast en kokplatta och begränsat med plats på segelbåt. Har hjärnsläpp ...
 
Är på väg till Söder för Lashlift. Såklart började det regna och har inget paraply med mig 🤷🏼‍♀️

Inget regn här, underligt väder vi har. Var ute och handlade i går och får ont i ländryggen på höger sida där mitt ben är stelt/gör ont, var ganska ok igår men så fort jag belastar det genom att gå omkring så gör det ont dagen efter och känns lite svullet. Men kan det ge bara ge sig. :arghh:
 
Förresten. Ngn som kan rekommendera smidig mat att ha med ut på sjön?? Ugn finns ej, endast en kokplatta och begränsat med plats på segelbåt. Har hjärnsläpp ...
Hur lång tid talar vi om? Det finns helt okej burkar/påsar med soppa som kan förvaras i rumstemperatur och mättar. Lite bröd till också så klarar man en eller några dagar.
Är det bara över dagen, sallad, wrap, koka potatis och sen lite gravad lax, eller rökt.
 
Stackars man, han fick äntligen tag på mig efter att ha jagat mig i flera veckor - kollade upp numret och de var något finansföretag - och började piggt fråga om det stämmer att jag amorterar av privatlån. Nope sa jag! Och då la han bara på telefonen. Han ville inte ens diskutera deras policy viket jag var nyfiken på. Oartigt av honom! :grin:

Antar att de jobbar med att slå ihop alla privatlån till ett.
 
Lyssnade precis på radion där en politiker (centerpartist?) kallade sexköp för "moraliskt förkastligt beteende" istället för vad det egentligen är, dvs ett olagligt brott.

:cry:

Samtalet handlade om förslaget att sexköp ska leda till orosanmälan till Soc om mannen som grips är vårdnadshavare av ett barn.
Det är ett S-förslag
 
Vaknade strax innan 10 idag, så har det varit de flesta dagar under semestern 😅
Åt gröt till frukost och nu dricker jag mer kaffe och lyssnar på ljudbok. Jag och äldsta dottern ska tvätta transporten och pickupen. Maken åkte till stan en sväng och yngsta dottern släppte han av hos ungarnas farmor och kusin för lite lek.
 
Han la bara ohyfsat på luren och jag hade gärna frågat honom mer om deras arbetssätt och hur många som går över till dom och hur de skiljer sig från andra liknande företag. Hade också velat veta hur ofta han får napp och vilken slags människor det är som är intresserade, eg demografin och om de riktar sig mot vissa grupper eller bara ringer på måfå.

Jag tycker alltid sånt är intressant, men antagligen inte så givande för säljaren
 
Stackars man, han fick äntligen tag på mig efter att ha jagat mig i flera veckor - kollade upp numret och de var något finansföretag - och började piggt fråga om det stämmer att jag amorterar av privatlån. Nope sa jag! Och då la han bara på telefonen. Han ville inte ens diskutera deras policy viket jag var nyfiken på. Oartigt av honom! :grin:

Antar att de jobbar med att slå ihop alla privatlån till ett.
väldigt oartigt faktiskt ring upp honom:p
Blir lite lätt trött på sådana Jag gjorde mig av med några mindre lån för flera år sedan ändå ringde den förra veckan
Jag ser här att du har privatlån
Öhh nej har inte haft på flera år uppdatera gärna era uppgifter tack :meh: och sluta stör mig
 
väldigt oartigt faktiskt ring upp honom:p
Blir lite lätt trött på sådana Jag gjorde mig av med några mindre lån för flera år sedan ändå ringde den förra veckan
Jag ser här att du har privatlån
Öhh nej har inte haft på flera år uppdatera gärna era uppgifter tack :meh: och sluta stör mig
De har ringt mig också och det enda lån jag någonsin haft är CSN, så de har nog inga register alls.
 
Jag tycker att sådana samtal är intressanta ur en sociologisk och socialantropologisk aspekt. Vilken personlighetstyp som dras till sådana arbeten, är han fast anställd eller timmis eller visstidsanställd. Hur började han arbeta med just telefonförsäljning. Arbetar han enbart mot provision eller lön eller en blandning, vilken utbildning har han. Har han tidigare erfarenhet av olika anställningsformer. Vilka är mest och minst otrevliga mot honom.

Jag har några gånger om jag haft tid börjat intervjua och diskutera med hen. Men det tar tid och eftersom hen vet från början att jag inte är intresserad vill de ofta inte prata särskilt länge om sig själva och sin bransch i allmänt. Jag tycker att man får en fascinerande bild av svensk kultur och svenskar i allmänhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 013
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
885
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 096
Senast: __sofia__
·
Mat Vilka är era bästa pirogfyllningar? Gärna med färs! Blev bjuden på detta i onsdags och det var ju så gott, och enkelt! Så tänker att...
2
Svar
30
· Visningar
1 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp