Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från trevlig middag med två syskon med familj. Gick bara vilse en gång, så yay me. Så mysigt att vara hemma i Stockholm igen. Hjälp vad snabbt tiden går, mina syskonbarn är inte små barn längre utan tonåringar på god väg ut i livet. När blev det så? Väntar iofs på att någon av dem kan bli min själsfrände som svart får men ingen visar upp några tendenser till det än så länge :D
 
Jag dricker vin. Massor av vin. nu har jag uppnatt en halvflaska sjalv. :crazy: Da jag, som man sager har, ar en billig date :o och inte behover sa mycket alkohol for att kanna av det. Jag blandar mitt vin (himmel sa gott det ar!) med blabar. nu har jag snar satt i mig ett kilo blabar :cautious: och undrar hur det har ska ga.
 
Funderar pa om jag ska ta mer vin :crazy: lite jordgubbar, eller ga isang. :cautious:
I morgonbitti hamtar jag var husbuss ... i kvall kom jag pa att det vore trevligt att ha den over helgen (den ar for stor for att fa plats har hemma) Det star 15 minuter med bil hemifran ... men nu maste jag ju snabb planera.:cautious:
Det far bli ett mycket litet glas vin till och jordgubbar (enda "godis" vi har hemma som jag kan ata) sedan ar det kanske bast att ta fram lite klader for helgen innan jag gar isang.
 
Vaknade nyss. Kunde sova jättelänge i dag ju :up: två timmar länge än jag brukar.
Drömde om att jag var utvald, skulle åka i en specialbyggd mackapär ner i en vulkan och sen ner genom magma kanalerna in till jordens mitt. Forskarna hade hittat någon hålighet precis bredvid kärnan där de trodde att det bodde djur. Men först var jag hos farfar och fikade. 🙄:D

Har ont överallt och kramp i fotsulorna så jag ligger nog kvar en stund och gosar med katten.
 
Ska på "arbetsintervju" idag. Jobbet är väl i stort sett redan mitt om jag vill ha det (och det vill jag ju) men ska dit idag och träffa manegern och få inblick i vad jobbet innebär.

Jag är skitnervös pga manegern är från Irland och trotts över 25 år här i Aus har han inte gjort sig av med en gnutta dialekt = ingen på hela ön förstår vad karln säger :rofl:

:rofl:
Allt gick bra, fick ett glas vin upphällt till mig vid ankomst till "intervjun" och sedan satt vi ner och han berättade om arbetsuppgifterna och skål, jobbet är mitt. Börjar på onsdag :laugh:

Jag förstod även 80% av vad han sa så det är good enough for me hahaha
 
Nattens dröm tar priset. Jsg var gravid och vattnet gick men ingen förlossning drog igång, så jag gick omkring och skämdes för att folk trodde att jag lurades. Guck ut på stan (som plötsligt var typ Barcelona) och låtsades som ingenting. Sen hoppade jag ner i en pool och då var allt med bebis poff borta. Däremot så fanns det slemmiga gubbar som tafsade slickade på mina vänner så jag simmade fram, högg dem i örat och hotade att dränka dem om de inte gick. Som värsta livvakten. O_o
 
Matar grisar. Gårdens ägare är bortresta och jag tar hand om djuren. Älskar djursmaskande 🥰
 

Bifogade filer

  • 20200801_090527.jpg
    20200801_090527.jpg
    523 KB · Visningar: 17
Äter frukost! Maken och sonen drog iväg för att hämta lite mer björk. Sonen har ved som sitt sommarprojekt och har fått tillåtelse att ta all björk som grannbonden har röjt på sin mark. En del har han sålt till mormor och sen ska det in i vedboden till oss också.

Jag ska måla fönster idag! :) I morgon kommer min barndomsvän med familj på besök. 🥰
 
10 kr? Här skulle vi nog gå i konkurs om vi erbjöd mer än några öre/snigel :yuck::laugh:
Jag och min bror fick 1kr per maskros (där det var roten som räknades, den skulle ha en viss längd för att räknas) två somrar. Vi hade inte någon speciellt stor tomt, men den var i princip täckt av maskrosor. Och jäklar vad maskrosor det gick att dra upp... ett år tog vi över 2500st (tillsammans) och det var inte ens hälften :crazy: Plus att pappa inte räknade de han själv och mamma drog upp :laugh:
 
Det känns som att jag har sovit max 5min i taget hela natten tack vare kung A. Han har gått på mig, jamat, knuffat mig, rivit mig, lagt sig över mitt ansikte osv hela natten. Dessutom har han klämt in mig på en liiiiiten rad längst in mot väggen, utan kudde, så att han själv kunnat sträcka ut sig över resten av 120-sängen. Han använde inte ens kudden, men kunde inte låta mig ta den...

Kungen i huset är utsedd... och kommer från och med nu att vara utestängd från mitt sovrum under natten :D :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 000
Senast: Dentaku
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
884
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 094
Senast: __sofia__
·
Mat Vilka är era bästa pirogfyllningar? Gärna med färs! Blev bjuden på detta i onsdags och det var ju så gott, och enkelt! Så tänker att...
2
Svar
30
· Visningar
1 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp