Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså kan någon förklara HUR man kan bli så trött över att bara umgås med en person? En av de bästa i världen dessutom?
Men alltså att bli så sömning nu när jag varit själv någon timme att jag tuppa av i soffan och sov djupt :crazy:

Herrejösses har jag alltid varit sådan? Eller bara glömt bort hur man umgås :cautious: ???
Känner samma av att vi åkt iväg på korta dagsturer den här sommaren, huvudvärk och allmänt konstig. Visserligen varmt och så men tycker att jag både äter och dricker bra... tror jag spänner och oroar mig alldeles för mycket :meh:
 
Ska bli så skönt att åka hemåt nästa vecka...
Det är ingen hemlighet att min mor aldrig tyckt om mig speciellt mycket. Till och med min brors fru har reagerat och bara ”försök att inte ta åt dig”. Och nej det gör jag inte egentligen, men ja efter ett par veckor så är det tyvärr svårt att inte beröras öht. Har ändå spelat ”den goda dottern” och lagat nästan all mat, bakat dagligen och städat efter folk. Min bror har två små barn så jag fattar att han inte har tid/möjlighet men han har verkligen visat uppskattning och typ kommenterat ”shit vad gott, vad bra” osv. (likaså hans fru).
Vi alla andra har en hög jargong och kan skoja om det mesta, högt och lågt och med självironi men min mor tycker alltid att jag är elak mot henne, värdelös och rent allmänt knäpp och oduglig.
Kämpa Törnis! 🙌🏼
 
Ska bli så skönt att åka hemåt nästa vecka...
Det är ingen hemlighet att min mor aldrig tyckt om mig speciellt mycket. Till och med min brors fru har reagerat och bara ”försök att inte ta åt dig”. Och nej det gör jag inte egentligen, men ja efter ett par veckor så är det tyvärr svårt att inte beröras öht. Har ändå spelat ”den goda dottern” och lagat nästan all mat, bakat dagligen och städat efter folk. Min bror har två små barn så jag fattar att han inte har tid/möjlighet men han har verkligen visat uppskattning och typ kommenterat ”shit vad gott, vad bra” osv. (likaså hans fru).
Vi alla andra har en hög jargong och kan skoja om det mesta, högt och lågt och med självironi men min mor tycker alltid att jag är elak mot henne, värdelös och rent allmänt knäpp och oduglig.
Kämpa Törnis! 🙌🏼
Kram på dig
 
On the good side: Nu ska jag och brorsans fru trycka i oss detta! 🥳🤤

C7008AA0-71CA-4512-9157-93D9144B334A.jpeg
 
Ska bli så skönt att åka hemåt nästa vecka...
Det är ingen hemlighet att min mor aldrig tyckt om mig speciellt mycket. Till och med min brors fru har reagerat och bara ”försök att inte ta åt dig”. Och nej det gör jag inte egentligen, men ja efter ett par veckor så är det tyvärr svårt att inte beröras öht. Har ändå spelat ”den goda dottern” och lagat nästan all mat, bakat dagligen och städat efter folk. Min bror har två små barn så jag fattar att han inte har tid/möjlighet men han har verkligen visat uppskattning och typ kommenterat ”shit vad gott, vad bra” osv. (likaså hans fru).
Vi alla andra har en hög jargong och kan skoja om det mesta, högt och lågt och med självironi men min mor tycker alltid att jag är elak mot henne, värdelös och rent allmänt knäpp och oduglig.
Kämpa Törnis! 🙌🏼
Fy.
Fast jag har sett det i andra familjer. Den väldigt begåvade, trevliga och kompetenta dottern får skit för allt. I ett fall antagligen pga nån skum tanke att hon inte skulle bli för märkvärdig...

Du vet att det finns en rätt stor klubb som gillar dig högt och rent. :heart
 
Fy.
Fast jag har sett det i andra familjer. Den väldigt begåvade, trevliga och kompetenta dottern får skit för allt. I ett fall antagligen pga nån skum tanke att hon inte skulle bli för märkvärdig...

Du vet att det finns en rätt stor klubb som gillar dig högt och rent. :heart

Tack kompis! 💖
Min kusin tror att jag påminner för mycket om pappa och att det blir jobbigt för henne. Jag och pappa var väldigt lika. Mamma har alltid varit osäker, ängslig och haft lätt att gå in i martyr-rollen. Pappa var mycket mer framåt, pratsam, lite av en ”entertainer” med rapp tunga och tog livet lite med en klackspark. Vi brukade skoja att han alltid såg allt positivt och om huset brunnit ner hade han garanterat utbrustit: ”hörni vad kul ändå med en nystart!” 😅
 
Tack kompis! 💖
Min kusin tror att jag påminner för mycket om pappa och att det blir jobbigt för henne. Jag och pappa var väldigt lika. Mamma har alltid varit osäker, ängslig och haft lätt att gå in i martyr-rollen. Pappa var mycket mer framåt, pratsam, lite av en ”entertainer” med rapp tunga och tog livet lite med en klackspark. Vi brukade skoja att han alltid såg allt positivt och om huset brunnit ner hade han garanterat utbrustit: ”hörni vad kul änfå med en nystart!”.
Det är nog inte omöjligt. När A visar hur lik hon är sin pappa så är det både smärta och kärlek för mig att se det.
Vi tycker iaf fasligt mycket om dig vettu ❤
 
Ska bli så skönt att åka hemåt nästa vecka...
Det är ingen hemlighet att min mor aldrig tyckt om mig speciellt mycket. Till och med min brors fru har reagerat och bara ”försök att inte ta åt dig”. Och nej det gör jag inte egentligen, men ja efter ett par veckor så är det tyvärr svårt att inte beröras öht. Har ändå spelat ”den goda dottern” och lagat nästan all mat, bakat dagligen och städat efter folk. Min bror har två små barn så jag fattar att han inte har tid/möjlighet men han har verkligen visat uppskattning och typ kommenterat ”shit vad gott, vad bra” osv. (likaså hans fru).
Vi alla andra har en hög jargong och kan skoja om det mesta, högt och lågt och med självironi men min mor tycker alltid att jag är elak mot henne, värdelös och rent allmänt knäpp och oduglig.
Kämpa Törnis! 🙌🏼
Måste bara säga att du är fantastisk! Jag är uppriktigt imponerad av hur snabblärd du är (tänker särskilt på måleriet!) och ditt självförtroende att bära precis vilka kläder som helst vilket du gör med bravur.

Blev kanske inte riktigt så fint som det lät i mitt huvud, men det är en komplimang från hjärtat och din mor borde verkligen vara stolt över dig! Jag har ingen bra relation med min mor heller så jag förstår hur tråkigt det är när det inte är som det "borde" vara även om man vant sig tillslut. Vi överlever! :heart
 
Har varit iväg och vattnat pappas blommor. Fick samtidigt uppdatering på viggen som fortfarande lever och växer så det knakar. Den har slutat klättra upp i knät/händerna på pappa och farfar men kan fortfarande komma in på altanen och värma/torka sig på kvällarna.
Helt otroligt att en sån liten krabat lyckas överleva.

Sitter nu i paltkoma, blev Max på vägen hem eftersom blodsockret dippade rejält (det brukar inte göra så, så jag fattade noll först). Känner mig som en tunna och så mätt att jag knappt kan tänka, men blodsockret är tillbaka på banan i alla fall :up:
 
Sämsta dagen 2020 :cry:
En god vän tillika granne sedan 30 år är död.

Kommer ni ihåg olyckan i min by på försommaren, när en långtradare körde igenom grannens stall? Det är samma granne.

Han har fått strida med försäkringsbolaget för att få dom att bygga tillbaka stallet till ursprungligt skick så mycket att han nu inte orkade längre.
Jag är så lessen, så arg och frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
Fy fan :rage::rage::rage:

Jag beklagar förlusten :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
857
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 015
Senast: __sofia__
·
Mat Vilka är era bästa pirogfyllningar? Gärna med färs! Blev bjuden på detta i onsdags och det var ju så gott, och enkelt! Så tänker att...
2
Svar
30
· Visningar
1 609
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp