Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu när jag har gnällt av mig. Wohoo! Om mindre än en timme så börjar NHL slutspelet, eller ja play-in för de lag som var inblandade i streckstriden. Fyra! Matcher idag.
Borde köpt cola och chips för att förbereda mig inför en helkväll/natt framför datorn. :banana:

Rangers
Oilers (fuck Hawks)
Panthers
Habs (obs! @sjoberga det finns vissa omständigheter när jag kan heja på Habs :D)
 
Började dagen med att hämta förrymd shettis nere vid ridbanan och dra en tredje tråd runt en del av hennes diethage (där fick jag för att jag skröt om hästar som inte är rymningsbenägna när jag var rädd för att skaffa getter och få massa merjobb...). Sen fick alla tre hästar och hunden motion. Sen åkte ungarna till farmor och farfar och jag och maken tog en tur till ”storstan” för att kolla om Jaktia hade någon intressant hagelbössa och se om Ikea hade några badrumsmöbler vi vill ha i för renovering av båda badrummen.
Nu är vi äntligen hemma igen! Väntar på grillat och dricker vin medan ungarna badar i poolen :)
 
Matkoma nu
20200801_175758.jpg
 
Började dagen med att hämta förrymd shettis nere vid ridbanan och dra en tredje tråd runt en del av hennes diethage (där fick jag för att jag skröt om hästar som inte är rymningsbenägna när jag var rädd för att skaffa getter och få massa merjobb...). Sen fick alla tre hästar och hunden motion. Sen åkte ungarna till farmor och farfar och jag och maken tog en tur till ”storstan” för att kolla om Jaktia hade någon intressant hagelbössa och se om Ikea hade några badrumsmöbler vi vill ha i för renovering av båda badrummen.
Nu är vi äntligen hemma igen! Väntar på grillat och dricker vin medan ungarna badar i poolen :)
Men vänta getter?! Självklart ska ni skaffa getter!! Vad är väl en gård utan getter??!!
 
Sitter i en kiltbutik och väntar på sambon som idag kom på att han nog skulle vilja ha en ny kiltskjorta ändå - dagen innan vi åker iväg på bröllop. Karlar 🙄 Men stilig blir han, och hej och hå vilket projekt det är det här med kiltutstyrsel! Hade ingen aning om att mäns outfits kunde vara såhär avancerade!

Jag har alltid varit imponerad av männen som bar kilt på den tiden när det var ett stort tygstycke som satt fast med ett bälte. Särskilt eftersom de hade ena änden över axeln. Sedan har jag alltid undrat hur de kunde vecka den

PS. Vilken klan om du vill tala om det.
Haha, gillar den medeltida temat, det fungerar väl på den här texten.



Förutom de fysiska attributen, Catherine of Aragorn till Anne Boleyn.
 
Jag har alltid varit imponerad av männen som bar kilt på den tiden när det var ett stort tygstycke som satt fast med ett bälte. Särskilt eftersom de hade ena änden över axeln. Sedan har jag alltid undrat hur de kunde vecka den

PS. Vilken klan om du vill tala om det.
Ingen klan, han har en "plain" mörkgrå, veckad kilt bara. Familjen på svärfars sida härstammar från Sudan och den på svärmors sida från England, så det är ont om skotskt klan-blod i den här familjen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
857
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 009
Senast: __sofia__
·
Mat Vilka är era bästa pirogfyllningar? Gärna med färs! Blev bjuden på detta i onsdags och det var ju så gott, och enkelt! Så tänker att...
2
Svar
30
· Visningar
1 603
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 084
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp