Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet att jag sa att jag skulle sova men började fundera :rofl:
Hur/var kommer man billigast undan med att köpa en blombukett? Blomaffär? Ica Maxi? Beställa och få levererad?
Förutom att plocka själv alltså, jag är HELT värdelös på att göra fina buketter så det är tyvärr inte ett alternativ :o
 
Vet att jag sa att jag skulle sova men började fundera :rofl:
Hur/var kommer man billigast undan med att köpa en blombukett? Blomaffär? Ica Maxi? Beställa och få levererad?
Förutom att plocka själv alltså, jag är HELT värdelös på att göra fina buketter så det är tyvärr inte ett alternativ :o
Beror nog lite på vad du är ute efter? Är det en bukett som ska hålla länge så köp inte från en mataffär utan mer renodlad blomsterhandel.
 
I förrgår var jag på puben och den förstajag såg när vi gick dit var "åh nej vad jobbigt, HAN är här". "Han" är en tanig man i 40-årsåldern som haft (har) lång drogmissbruk-historik. Inte tunga droger men alldeles för mycket cannabis per dag år in och år ut. Blandar det med alkohol så är han riktigt jobbig att prata med, det är osammanhängande osv...

Så i "rökrutan" ser jag honom och kanske 10 pers till varav jag är bekant med de flesta. Drog-mannen sitter mitt i men alla sitter med ryggen vända mot honom och ingen pratar med honom, bara med varandra.

Han är harmlös, alltid glad och social men som sagt, oftast väldigt jobbig att prata med.

Jag kände att jag hade en bra dag, tyckte synd om honom så jag började prata med honom. Han sken upp och han hade en bra dag med, han var inte drogpåverkad och vi hade en bra konversation. Sen frågar han efter en stund varför Jag öht pratar med honom nu.
Då svarade jag för att vi är väl alla vänner här men vill du att jag ska vara riktigt ärlig?
Ja.
När du är i "la la land", du vet vad jag menar?
Ja, tyvärr händer det lite oftare än jag vill.
Ja, när du är i det stadiet så har Jag ingen tid till övers för dig (eller någon annan lika hög) så kom inte och prata med mig då. Men så länge du är som du är nu så kan vi vara vänner och prata här i rökrutan på puben. Ok?

Han hajade och tyckte det var fair enough. Vi fortsatte prata en stund till tills vad vi nu pratade om rann ut i sanden och jag gick in.

Jag hoppas att han hade en bra dag och inte bara fick vända ryggar till sig. Han är en trevlig man men som lever på botten av samhället och jag tror inte han vare sig vill eller kan ändra sin situation..
 
Ska bli så skönt att åka hemåt nästa vecka...
Det är ingen hemlighet att min mor aldrig tyckt om mig speciellt mycket. Till och med min brors fru har reagerat och bara ”försök att inte ta åt dig”. Och nej det gör jag inte egentligen, men ja efter ett par veckor så är det tyvärr svårt att inte beröras öht. Har ändå spelat ”den goda dottern” och lagat nästan all mat, bakat dagligen och städat efter folk. Min bror har två små barn så jag fattar att han inte har tid/möjlighet men han har verkligen visat uppskattning och typ kommenterat ”shit vad gott, vad bra” osv. (likaså hans fru).
Vi alla andra har en hög jargong och kan skoja om det mesta, högt och lågt och med självironi men min mor tycker alltid att jag är elak mot henne, värdelös och rent allmänt knäpp och oduglig.
Kämpa Törnis! 🙌🏼
Jag tycker att du är supercool! Och sjukt duktig när det kommer till allt, tänker dock mest på måleriet och din snabba utveckling :love:
Och så älskar jag ditt "jag vill testa det här så då gör jag det :)" och sen bara kör på :love:
 
Ska bli så skönt att åka hemåt nästa vecka...
Det är ingen hemlighet att min mor aldrig tyckt om mig speciellt mycket. Till och med min brors fru har reagerat och bara ”försök att inte ta åt dig”. Och nej det gör jag inte egentligen, men ja efter ett par veckor så är det tyvärr svårt att inte beröras öht. Har ändå spelat ”den goda dottern” och lagat nästan all mat, bakat dagligen och städat efter folk. Min bror har två små barn så jag fattar att han inte har tid/möjlighet men han har verkligen visat uppskattning och typ kommenterat ”shit vad gott, vad bra” osv. (likaså hans fru).
Vi alla andra har en hög jargong och kan skoja om det mesta, högt och lågt och med självironi men min mor tycker alltid att jag är elak mot henne, värdelös och rent allmänt knäpp och oduglig.
Kämpa Törnis! 🙌🏼

Vet hur det är med dysfunktionell relation med förälder. Man vill ju gärna ha en fin, normal relation. Och det gör ont när det inte funkar trots att man kämpar.

Hennes förlust iom att du är en person man verkligen blir glad av och finner intressant. Jag gillar också att du är open minded gällande det mesta.
Kram till dig!
 
Godmorgon! Nu ska jag äta frukost och bege mig mot stallet. Är sjukt trött, tog jättelång tid att somna och när jag väl lyckats kom ens hunden på att han verkligen behövde gå ut och kissa NU :meh: Så det var bara att följa med honom och sen tog det en ny evighet att somna igen.
Men det skulle vara fint väder nu på morgonen så förhoppningsvis vaknar jag till ordentligt när jag kommer ut :)
 
Tänkte inte på att kungen i huset 1) kan öppna dörrar och 2) klöser som en tok om han inte får komma in i ett rum dit han vill. Att jag skulle kunna stänga ute honom ur mitt sovrum på nätterna kan jag alltså fet-glömma. Hälsar en mycket nöjd kung A.

Istället har kung A spytt upp en hårboll på min matta under natten, samt legat på min arm och rivit på den senaste halvtimmen. Plus att han hoppat på mig. Men inatt har han i alla fall varit generös och låtit mig behålla min kudde :p

Kung A är med andra ord nöjd med natten, kattslaven not so much. :angel:
 
Vet att jag sa att jag skulle sova men började fundera :rofl:
Hur/var kommer man billigast undan med att köpa en blombukett? Blomaffär? Ica Maxi? Beställa och få levererad?
Förutom att plocka själv alltså, jag är HELT värdelös på att göra fina buketter så det är tyvärr inte ett alternativ :o
Billigast är nog knappast att beställa och få levererat. Det brukar kosta ca 450-500 kr för den minsta buketten. Men det händer att jag gör det någon gång då och då om det är till någon som det är för långt att åka till. Kolla t.ex. på interflora om du vill se vad som erbjuds. Fina buketter blir det i alla fall :) !

Ja, mataffären är nog annars det billigaste alternativet, skulle jag tro.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
857
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 014
Senast: __sofia__
·
Mat Vilka är era bästa pirogfyllningar? Gärna med färs! Blev bjuden på detta i onsdags och det var ju så gott, och enkelt! Så tänker att...
2
Svar
30
· Visningar
1 606
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 084
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp