Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej skulle jag säga. Vet inte vad det där är för mening. 🤔
It's är ju en sammanslagning av it is, det är, och inte en ny form. Its däremot är ju en ägandeform, dess.
It is a house = det är ett hus
It's a house = det är ett hus
Its house = dess hus, tex Kattens/dess hus är fint.

Ground form är utmärkt svengelska. :D (möjligt att det finns något område där det skulle vara korrekt men inte här) Basic/primary är väl kanske det man skulle använda men inte i det här ärendet då eftersom vi inte pratar form utan förkortning.

'It is' can be shortened/abbreviated and its abbreviation is 'it's'. Är väl hur jag kanske skulle valt att säga det. :)
Precis som "back side" till baksida, som baksidan av ett papper :laugh:

Tänkte väl att det inte var rätt grammatiskt. Att it's är en sammanslagning av it is vet jag :) Detta var mer menat som en rolig grej, typ någon form av halvt skämt/kom ihåg grej. Som "kom ihåg skillnaden på it's och its genom detta" :)
 
Precis som "back side" till baksida, som baksidan av ett papper :laugh:

Tänkte väl att det inte var rätt grammatiskt. Att it's är en sammanslagning av it is vet jag :) Detta var mer menat som en rolig grej, typ någon form av halvt skämt/kom ihåg grej. Som "kom ihåg skillnaden på it's och its genom detta" :)
Förstod det. :) Men svårt att komma ihåg när det inte betyder något vettigt. Blir ju tokförvirrat. :confused::D
 
Skickade ett sms tillbaka till chefen och sa att visst kan jag komma in men är inte sååå sugen på att rida i regn igen och så fodra på det när man är helt genomsur efter ridning.....

:cool:
Nu skickade hon tillbaka att "det är lugnt, jag har avbokat alla ritter för i morgon pga väder, vi hörs angående onsdag"

:o :)

Kl är nu 08.40 och det regnar INTE 🙈
 
Det SNÖAR idag...... :wtf: Och ska - enligt prognos - göra så fram till kl 9. Sedan ska det övergå i regn, för att åter igen bli snö vid kl 22.

Regn eller blötsnö
Mulet och regn eller blötsnö, på höglandet kan det vara ymnigt och ge större mängder. Det följs fram på dagen av skurar och 3-6 grader. Från i kväll mer frekventa byar av regn eller blötsnö och i natt runt 0 grader.Sydvästlig vind, i kväll med mycket hårda vindbyar.

:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 954
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 526
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp