Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar känna ett behov av att prata med rektor om min tjänst. Har 16 lektioner på en vecka i 10 olika grupper. Tre av dessa lektioner, i två av grupperna, börjar kännas ohållbara. Får mer och mer ångest inför varje vecka pga väldigt svåra grupper.. och tycker bara det blir värre för varje vecka. Dessa två grupper sänker hela min upplevelse av att vara tillbaka som lärare.

Sportlov nästa vecka och sen kanske det är lugnare men tror det närmar sig ett ”detta funkar inte för mig-samtal”.
Mycket Duktig-flicka-ångest av den tanken..
Bättre att du gör det nu, än att det går överstyr för dig.
 
Har blivit skälld på och vrålad på i telefon i ca 10 minuter. Mysig start på eftermiddag efter lunch osv. :up: Den här dagen suger fan hittills, måste... hålla... ut... snart... stall. Tvångsgosa ponnysar. Vill dit NU. Vill pussa mule och glömma världen omkring.
 
Jag är visst inte den enda med trubbel på jobbet idag. Jag känner mig som en jävla lipsill men det är för att jag blev förbannad. En kollega gjorde ett misstag i fredags som någon skickade ett klagomål på, så jag svarade artigt på det och skickade en påminnelse till alla mina kollegor vad som gäller.
Och så kommer kollegan i fråga (misstänker jag) med matlådor som stinker upp där jag sitter och dumpar dem hos mig. Jag säger varför han inte kan kontakta personen som klagat men han säger att jag är ju redan i kontakt och stack.
:eek:
Blev häpen och satt där själv i kontorslandskapet med matlådor som hade börjat lukta illa. :confused: Tror att jag lyckades hitta en lösning och ett kylskåp att ställa dem i men blev så häpen och sedan förbannad. Försökte leta upp honom och tittade in i vårt kontor, sa argt vad som hänt men den ena skrattade till och den andra att jag fick ta det med honom.
Känns som att det har pratats bakom min rygg och samtidigt har en annan kollega (som råga på köpet är sjuk idag) sagt att han har lagt märke till att den här kollegan i fråga har sagt åt mig att göra saker fastän han inte är arbetsledare. Därför försökte jag säga ifrån men inte hjälpte det.

Funderar nu på att skicka detta till chefen (som på råga är också sjuk) :banghead::mad:
 
Nu när jag tänker på det så har jag typ gråtit på jobbet 2-3 gånger på ett halvår sedan den här nya kollegan började.
Det känns lite som att det är mitt fel, att jag är en lat lipsill pga han är så pigg och omtyckt.
 
Jag är visst inte den enda med trubbel på jobbet idag. Jag känner mig som en jävla lipsill men det är för att jag blev förbannad. En kollega gjorde ett misstag i fredags som någon skickade ett klagomål på, så jag svarade artigt på det och skickade en påminnelse till alla mina kollegor vad som gäller.
Och så kommer kollegan i fråga (misstänker jag) med matlådor som stinker upp där jag sitter och dumpar dem hos mig. Jag säger varför han inte kan kontakta personen som klagat men han säger att jag är ju redan i kontakt och stack.
:eek:
Blev häpen och satt där själv i kontorslandskapet med matlådor som hade börjat lukta illa. :confused: Tror att jag lyckades hitta en lösning och ett kylskåp att ställa dem i men blev så häpen och sedan förbannad. Försökte leta upp honom och tittade in i vårt kontor, sa argt vad som hänt men den ena skrattade till och den andra att jag fick ta det med honom.
Känns som att det har pratats bakom min rygg och samtidigt har en annan kollega (som råga på köpet är sjuk idag) sagt att han har lagt märke till att den här kollegan i fråga har sagt åt mig att göra saker fastän han inte är arbetsledare. Därför försökte jag säga ifrån men inte hjälpte det.

Funderar nu på att skicka detta till chefen (som på råga är också sjuk) :banghead::mad:
Jag har en idé. Ditt barnsliga rikspucko till kollega kan komma hit och ta mitt jobb så flyttar jag över till ditt. :idea:
 
Det är ett väldigt utbrett problem här. Jag kommer förmodligen säga nej till detta, ska bara lugna mig så jag kan svara trevligt 🙄

Finns det möjlighet att byta arbetsuppgifter på ditt jobb?
Jag blev ofta utnyttjad på mitt förra jobb men fick tipset att föreslå ett byte. Till exempel ”Ja, jag bakar gärna åt dig men jag skulle städa toaletter idag så då kanske du kan göra det åt mig?”. Det funkade superbra!
 
Finns det möjlighet att byta arbetsuppgifter på ditt jobb?
Jag blev ofta utnyttjad på mitt förra jobb men fick tipset att föreslå ett byte. Till exempel ”Ja, jag bakar gärna åt dig men jag skulle städa toaletter idag så då kanske du kan göra det åt mig?”. Det funkade superbra!
Nej tyvärr, annars hade jag bytt hejvilt :D Tyvärr sitter jag lite i en slasktrattposition. "nä det här verkar jobbigt krångligt och jobbigt, det kan Hoarfrost göra. Jag kan säga att jag inte hinner" Så sitter jag där med tusen arbetsuppgifter ingen annan vill göra 🙄 Men nu ska jag i alla fall slutata mig an skräpuppgifter om det inte är så att min chef säger åt mig att göra det. Hoppas jag.
 
Jag har pratat med min chef och han ställde gärna upp som referens när jag söker nytt jobb. Han ville inte att jag skulle lämna men lovade att ge goda referenser oavsett.
Fick träffa 26-åringen på lunchen och det var trevligt. Han hade varit snäll och varit på Netonnet för att byta min bråkiga klocka :)
 
Har lyckats ta till reträtt in på ITs kontor. Här spelas det konstig dunkadunka techno house rave musik på låg volym, men är för övrigt tyst och framför allt varmt.
Hjärnan känns som mos, är nära att bryta ihop och kroppen vill fly härifrån och är på helspänn. Bara 40 minuter kvar, det enda jag kan tänka på är ponnymular.

Är nervös som fan angående mitt protestmail till chefen. Livrädd att det tas på fel sätt och jag avskyr verkligen att vara ivägen/jobbig/störa.
 
Har lyckats ta till reträtt in på ITs kontor. Här spelas det konstig dunkadunka techno house rave musik på låg volym, men är för övrigt tyst och framför allt varmt.
Hjärnan känns som mos, är nära att bryta ihop och kroppen vill fly härifrån och är på helspänn. Bara 40 minuter kvar, det enda jag kan tänka på är ponnymular.

Är nervös som fan angående mitt protestmail till chefen. Livrädd att det tas på fel sätt och jag avskyr verkligen att vara ivägen/jobbig/störa.
Ska du och jag sjukanmäla oss kanske? :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 468
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 794
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 643
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 554
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp