Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Parodiarbetsplats del 3:

Jag värmer maten, pratar med några kollegor, samtalsämne barn.
Får frågan "men, kan du känna empati för barn"
:confused: Eh ja? Vad menar du?
"Nämen, du hatar ju barn så jag tänkte att du inte kan känna empati för dem"
:cautious: Jaha... fast... vad menar du?
"alltså du sa ju förut att du inte ville ha barn och så"
Jo ja men... jag kan nog känna empati för barn trots att jag inte vill ha ett.
"Aha, ok. Men det är ju toppen!"

Så undrar de varför jag inte vill äta lunch med dem i personalrummet.
 
Har skrubbat badrum. Laddat pottan med middag. Skrivit på vår uppsats. Lämnat uppgifter till försäkringskassan (dvs jobbat). Postat massor av annonser. Tvättat. Och så fryyyyyyser jag.

Nu ska vi snart lasta lite skrotbilar (från annans gård tyvärr) och köra till skroten. Eller jag ska inte köra till skroten, jag ska köra hem lastmaskinen istället. Skump skump.
 
Varit på cykeltur till Osudden. En skylt upplyste att vägen är avstängd p g a översvämning men det brydde jag mig inte om. Härligt väder. På hemvägen var jag inne på Ica Kvantum och smakade på indisk gryta med ris och kladdkaka och köpte en pizza.
 
Parodiarbetsplats del 2:
Kollegan är super hangry och jag försöker hjälpa hen med tänkandet.
- Det går inte att beställa hit mat för hen kan inte beställa för hens kort funkar inte att använda (pga den här konstiga kortbetalnings kraschen)
- Erbjuder mig att beställa åt hen, mitt kort funkar. Men då ska det ta för lång tid för beställningen att komma.
- Erbjuder mig att låna hen 200kr cash så kan hen gå och köpa mat, men hen kan inte swisha, och hen känner inte att det är ok att låna om hen inte kan swisha direkt (även fast jag säger till hen att det är ok att betala tillbaka sen)
- Erbjuder mig att dela med mig av hälften av min mat, men det blir för lite mat för hen. Tänker mest att hen ska få upp blodsockret och börja se ljuset igen.
- Föreslår att äta lite frukt. Det går inte frukt är inte mat.

Nu ger jag upp 🤷‍♀️ :D
Men herregud :eek:
 
Parodiarbetsplats del 3:

Jag värmer maten, pratar med några kollegor, samtalsämne barn.
Får frågan "men, kan du känna empati för barn"
:confused: Eh ja? Vad menar du?
"Nämen, du hatar ju barn så jag tänkte att du inte kan känna empati för dem"
:cautious: Jaha... fast... vad menar du?
"alltså du sa ju förut att du inte ville ha barn och så"
Jo ja men... jag kan nog känna empati för barn trots att jag inte vill ha ett.
"Aha, ok. Men det är ju toppen!"

Så undrar de varför jag inte vill äta lunch med dem i personalrummet.

Jobbar du enbart med folk som har bristande förmåga att förstå? Så om man inte vill ha barn så kan man inte känna empati för barn? O_o Alltså vi har riktigt bra kompisar som har gjort ett aktivt val att inte skaffa barn, mina barn älskar dem och de är helt fantastiska tillsammans med barn. Jag har utan att blinka låta dem ta hand om mina barn vid behov och de har stor empati för dem. Men nej de vill inte ha några egna, deras val. :D
 
Åkt och spanat på ett hus som har en hemmagjord Till salu-skylt. Jättegulligt hus men det står typ 15-20 skrotbilar och husvagnar på tomten. Plus diverse annat rammel.
(nä ska inte flytta, tittat åt en bekant)

Enlilgt ratist finns det bara två fordon reggade på ägaren. Yay, resten är alltså oidentifierat skrot?
 
Jobbar du enbart med folk som har bristande förmåga att förstå? Så om man inte vill ha barn så kan man inte känna empati för barn? O_o Alltså vi har riktigt bra kompisar som har gjort ett aktivt val att inte skaffa barn, mina barn älskar dem och de är helt fantastiska tillsammans med barn. Jag har utan att blinka låta dem ta hand om mina barn vid behov och de har stor empati för dem. Men nej de vill inte ha några egna, deras val. :D
Den här barndebatten har haft rundgång sedan jag för första gången sa att jag inte ville ha barn, de verkar inte riktigt fatta. En manlig kollega utbrast i ett "oooj, vad ovanligt - identifierar du dig som ett annat kön?" när jag sa det. Han jobbar som tur är inte kvar, han frågade alltid så korkade frågor :rofl:
 
Måste sätta igång igen om jag inte ska ha massor senare idag.
Har skrivit upp punkten rensa i återvinningscentalen och kan inte gärna skjuta upp det för på måndag kommer spån- och torvlevarans och ja i dagsläget är det lite av en bedrift att bara ta sig in 🦸‍♀️

Och vad har jag tex gjort den senaste kvarten? Googlat på tånaglar och lyssnat på Mozart symfoni 40...
 
Har aldrig fattat detta med att folk sätter sig på bokade platser på tåg.
Jag: ”hej du sitter på min plats”
Snubbe: *svinförvånad* ”Jahaaaa...”
Fattar inte heller. OK om det inte finns sittplats och man "lånar"platsen tills den som bokat kommer.
Men de som sätter sig lite hur som helst och tycker att man själv ska se sig om efter en ledig plats.

-för i helvete jag har KÖPT rätten att sitta exakt här! :rage:
 
Jobbar du enbart med folk som har bristande förmåga att förstå? Så om man inte vill ha barn så kan man inte känna empati för barn? O_o

Just det där med att tro att "Jag vill verkligen inte ha barn" måste betyda "Jag dödar alla barn jag ser" (...mer eller mindre...) är faktiskt väldigt vanligt. Tragiskt nog. Om en inte vill ha barn så är det tydligen detsamma som att vara en fullkomligt vidrig människa som knappt förtjänar att leva, typ...


Däremot håller jag med om att @Hoarfrost kollegor verkar vara på..hrm..en egen nivå, så att säga. :D:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 454
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 743
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 639
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp