Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ok. Jag tar mig som exempel: nästan kemist, nästan kriminolog, nästan miljövetare, nästan kommunikatör. landade på IT, media och design.

Jag har under mitt liv tagit alla mina avhoppade utbildningar som misslyckanden och känt att jag svikit mina föräldrar som ville att jag skulle gå klart uni. Gör inte samma misstag som jag, det är verkligen inga misslyckanden och det är helt ok att ändra sig om man kommer på att man vill göra något annat! :up:
Du får ursäkta oombett predikande men jag hade verkligen behövt att någon talade om för mig att det var ok att jag hoppade av utbildningar och inte hade någon aning om vad jag "ville bli" när jag var där i livet, så nu attackerar jag nästan alla som är i den fasen av livet och uttrycker minsta lilla osäkerhet kring detta :):o

Slå glidningen: Arkeolog ——> Modevetare ;)
 
Min mamma är en sån där som sover genom ett världskrig. Jag gick upp själv och tittade på tv. När jag blev hungrig på frukost och mamma inte vaknade åt jag glass framför tvn :rofl:
Mamma har berättat om en gång när jag tydligen hade ätit ett helt storpack med pinnglass, var glasskladd och papper över hela vardagsrumsbordet och bakom soffan (gömde mig för Morran där:o:D)

Jag sov när barnet stod och hoppade i min säng/på mig och vrålade ”Tööööörniiiiiis vaaaaaakna”.
Hen gav upp efter en stund ;)
 
Måste sätta igång och skriva, suttit och följt dottern online på tävling, grymt bra jobbat av henne, tredje bästa resultat på hela tävlingen, de två som var bättre ingår i landslaget. :D Så om en stund är det final! De andra från föreningen skötte sig också bra och vi har fem till finalerna! :D
 
Har såsat runt och moffat i mig choklad hittills. Men nu blir det slut på moffandet för om en timme ska jag ut och springa långpass.
Sen hörde en kompis av sig och ville gå långpromenad, så jag lär få mycket motion nu i eftermiddag :D
 
Det är ok. Jag tar mig som exempel: nästan kemist, nästan kriminolog, nästan miljövetare, nästan kommunikatör. landade på IT, media och design.

Jag har under mitt liv tagit alla mina avhoppade utbildningar som misslyckanden och känt att jag svikit mina föräldrar som ville att jag skulle gå klart uni. Gör inte samma misstag som jag, det är verkligen inga misslyckanden och det är helt ok att ändra sig om man kommer på att man vill göra något annat! :up:
Du får ursäkta oombett predikande men jag hade verkligen behövt att någon talade om för mig att det var ok att jag hoppade av utbildningar och inte hade någon aning om vad jag "ville bli" när jag var där i livet, så nu attackerar jag nästan alla som är i den fasen av livet och uttrycker minsta lilla osäkerhet kring detta :):o
❤ ❤
Vi har en familjekompis som har nästan lika många nästan-utbildningar. Han är för rastlös för att göra klart något, så han är nästan militär-något, nästan sjuksköterska (nej mobilen - inte skjutsköterska :cautious:), nästan ingenjör osv :love:

Jag tycker bara att det är kul när folk delar med sig av olika erfarenheter och historier. Oavsett om jag bett om det eller inte :)
 
Haha! Ja min son började tjata om godis innan han klev upp ur sängen men lyckades få i honom en smörgås först iaf. Det här med lördagsgodis har slagit lite fel här hemma :o
:rofl: :rofl:

Jag åt min första glass när jag var 5 år, mamma är hälsoutvecklare, pappa not so much :angel:
Pappa tyckte att det var nog med vara-nyttig-fasonerna och köpte en mjukglass på stranden åt mig medans mamma var på toaletten. Jag tyckte inte att det var gott, så pappa fick bokstavligen tvinga i mig glassen. Typ "godisklubba, öppna munnen nu" *in med glassen i munnen snabbt som attan*. Jag tycker fortfarande inte om mjukglass :D

Edit: Vi har för övrigt aldrig haft lördagsgodis här hemma. Jag har fått lite godis när jag bett om det, om det så skulle vara en fredag, söndag eller måndag. Men det blev typ två gånger på tre veckor. Nu är jag bara sugen på choklad vid mens, vilket är typ var tredje månad. Annars kan jag max äta några få bitar varje lördag, sen är det inte gott längre :laugh:
 
Senast ändrad:
Efter frukosten åkte jag och dottern till stallet och 26-åringen åkte till skjutbanan.
Dottern red min ponny som först gick väldigt fint, om än pigg och framåt, men sen fick han någon sorts tokryck och snurrade runt och studsade på bakbenen :cautious:
Nåja, det gick bättre efter en stund så de avslutade som vänner :D
 

Bifogade filer

  • IMG_20200215_113731.jpg
    IMG_20200215_113731.jpg
    555,5 KB · Visningar: 86
Hästen motionerad och nu sitter jag hemma i soffan och slappar innan vi ska gå ut och äta lunch. Hästen var inte jätteimponerad av att vara ute i blåsten och tyckte farliga saker som grinden till ridbanan och bajshögar var skitläskiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 562
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 124
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 687
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 597
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp