Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunch nu. Ska visst köra en runda på jobbet idag som jag inte kört på många månader, för att kolla om den går att köra så som någon (oklart vem) tänkt sig nu när det dykt upp en hel hög nya adresser där. Förra veckan körde en annan person den rundan och höll på att tappa bort sig totalt :p Bra start på veckan det här... Jag är inte pepp på något annat än att ligga i soffan med hundarna.
 
sliter mitt hår.
Tog kontakt med riksorganiationen för att få lite input i en avtalsfråga och blev bara väldigt mycket mer förvirrad. Gah.

Nu har jag ställt frågor till bekanta istället för att se om jag kan få bättre hjälp där.
 
Scheisse insåg precis att jag glömt betala in en räkning på 4kr. Kanske bäst att slänga in den :D

Nu ska jag ta en promenad i blåsten. Solen tittade fram helt plötsligt bara sådär så det är lite hopp om livet :D
 
Vaknade nyss men ligger kvar på loftet. Kom på att vi har vattenavstängning till 13 så kan ändå inte fixa kaffe. Hade jag varit liiiite smart hade jag ju hällt upp lite vatten inatt till detta ändamål :meh:
 
Börjar känna ett behov av att prata med rektor om min tjänst. Har 16 lektioner på en vecka i 10 olika grupper. Tre av dessa lektioner, i två av grupperna, börjar kännas ohållbara. Får mer och mer ångest inför varje vecka pga väldigt svåra grupper.. och tycker bara det blir värre för varje vecka. Dessa två grupper sänker hela min upplevelse av att vara tillbaka som lärare.

Sportlov nästa vecka och sen kanske det är lugnare men tror det närmar sig ett ”detta funkar inte för mig-samtal”.
Mycket Duktig-flicka-ångest av den tanken..
 
Kul att jag just fick en ny arbetsuppgift slängd på mig av någon som inte ens är min chef. Med noll överlämning, och som jag behöver kunna "prestera" helst igår.
Det är så vi jobbar här. :up:
Fast jag funderar på att skriva tillbaka och säga att nä, det tänker jag inte göra, jag tar bara nya arbetsuppgifter från min chef. Bara för att bita tillbaka lite. Trött på att folk kommer som en hjord bufflar och springer rätt över en konstant.
 
Kul att jag just fick en ny arbetsuppgift slängd på mig av någon som inte ens är min chef. Med noll överlämning, och som jag behöver kunna "prestera" helst igår.
Det är så vi jobbar här. :up:
Fast jag funderar på att skriva tillbaka och säga att nä, det tänker jag inte göra, jag tar bara nya arbetsuppgifter från min chef. Bara för att bita tillbaka lite. Trött på att folk kommer som en hjord bufflar och springer rätt över en konstant.
Vi har haft en hel del problem med det där men satt ner foten för det blir helt ohållbart. Allt jobb ska gå via vår chef, inte via andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 999
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 527
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp