Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst mig igenom Mio min Mio, Bröderna Lejonhjärta, Vi på Saltkråkan och två novellsamlingar. Jag älskar verkligen eböcker så otroligt. Bara att låna hem direkt till datorn och sedan inte behöva bekymra sig över att lämna tillbaka något. Astrid Lindgren är :love: Hon är så fantastisk och undviker inte tunga och svåra ämnen, fattigdom, död, sjukdom och våld. Det som gör henne så unik är att hon kan berätta om det på ett sätt som barn förstår. Egentligen är hon mer aktuell än någonsin just nu i covid tider när många barn har ångest över sjukdom och död som de hör/läser om.

Fö, blir jag alltid urhungrig när jag tittar på NHL pga deras demografi. Nästan varje reklam är ribs, buffalo wings, friterad kyckling och liknande. Blandat med bil reklam och bolån.
 
Kom precis på att jag har tid hos optikern imorgon (senare idag). Mamma bokade tiden för lite mer än en månad sen, så jag har hunnit glömma bort det :p
Och givetvis har pappa inte tid att följa med mig imorgon eftersom mamma inte har koll på pappas schema utan bara bokade första lediga tid - på en pappavecka. Det känns inte riktigt rimligt att avboka med så här kort varsel, men har jag tur är det våran familjekompis som jobbar imorgon.

/den snart vuxna människan som helst inte går någonstans utan mamma eller pappa... :angel:
 
Åhhh vad jag är irriterad nu! Drömde sjukaste, obehagligaste, jävligaste drömmen. Ena hunden väckte mig (tack :heart) och nu ska jag försöka somna om. Bara den lilla detaljen att både jag, mina kläder och sängkläderna är helt genomblöta av svett :yuck: Orkar verkligen inte kliva upp och byta om och bädda rent, men skönt att sova i det här :crazy:

Typiskt mig att på dagen längta tills jag kan gå och lägga mig och på natten längta tills det blir morgon och dags att kliva upp :cautious:
 
Bläää. kunde vart liite piggare. Vakna plötsligt och väldigt obehagligt vid 1 inatt....vet ej varför...sen väckte hankatten mej vid halv fyra (han får fn fortsätta sova ute om nätterna tills det mörknar mer i höst...) meen gick upp vid 6 när sambon åkte till jobbet. lite hostig, torr i halsen typ. Jaja.
 
Jag har ju varit inställd på att göra lite ändringar i mitt namn. Som en "nystart", mest för mig själv, att JAG väljer MITT namn, det har liksom känts som en symbolisk grej för att jag tar kontrollen över mitt eget liv. Istället för att kontrolleras av dåliga tankar, tidigare negativa händelser, rädslor för personer och situationer osv. Jag har känt att jag kommit såpass långt att det börjar bli dags att ta det där steget och "ta makten över mig själv" och att göra en ändring i namnet har känts som det perfekta startskottet (eftersom jag viljat göra det sedan jag var liten)

MEN nu känner jag att jag inte alls "förtjänar" det :banghead: Den senaste tiden har det varit ALLDELES för mycket dåliga tankemönster, flashbacks till sånt jag trodde jag hade lämnat bakom mig, tankar om att återuppta saker jag slutat med som inte är bra för mig... Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag vill inte ändra namnet och falla tillbaka i det negativa, då blir det bara (ännu ett) misslyckande och det vill jag INTE.

:arghh::down::banghead:
 
Då var det tillbaka till verkligheten. Uppe kl 6, gett alla djur frukost och har själv ätit. Passade på att veckohandla (Ica online är bra grejer) så var det gjort också. Ungarnas klocka har ringt, ska snart gå upp och se så dom gick upp också 😅 Vi kommer nog vara rätt sega ikväll som har sovit till 9-10 varje dag i fyra veckor, sex veckor för ungarna😂
 
På jobbet och har redan jobbat en timme. Trött som satan och har inte fått i mig frukost än, men snart så.

Drömde att jag var i Brasilien på en brasiliansk reality show och det var ungefär som Robinson. En mystisk deltagare kommer in i lång läderrock och jag fattar inte att han inte svettas ihjäl. Något är bekant med honom, och efter ett par timmar kommer jag på att det är Mad Eye Moody från Harry Potter.
När jag kommer på det förvandlas han till sig själv och vi använder oss av hans trollkarlskrafter för att vinna skiten :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
465
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 143
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp