Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har boendestöd gått och jag börjat göra kväll här hemma. Det vill säga bara ta det lugnt.
Packade ännu en kasse böcker som ska till loppis ikväll. Känner mig tudelad, jobbigt att skiljas från dom, men skönt att bli av med dom.
Imorgon blir det till att rensa ur klädkammaren lite mer innan jag ska till psykologen. Blir jobbigt, men skönt att få det gjort.
 
Alltså, jag ska egentligen inte ha en brudklänning hade jag bestämt. Så har har ändå fastnat för EN. Men hade ändå inte tänkt att ha på mig en sådan. Så nu för ett par veckor sedan säljs den ut med 70% rea. Tänker ändå inte ha brudklänning. Idag är den fortfarande på 70% rea och enbart just min storlek kvar och nu STIRRAR DEN PÅ MIG DÄR PÅ ANDRA SIDAN SKÄRMEN I ALL SITT FLUFF! 🤯😩

Fästmannen sa ”Oj..vad fin” och det gör han ALDRIG och i ungefär samma sekund klickade jag på ”köp”. Vi sa att jag får testa den och gillar jag den så kan vi ju ta diskussionen då om middagsplaner den dagen, det praktiska mm. Det kan ju vara kul för bildernas skull om inte annat. Gillar jag den inte eller passar den inte så är det ju en icke-fråga.
 
Fästmannen sa ”Oj..vad fin” och det gör han ALDRIG och i ungefär samma sekund klickade jag på ”köp”. Vi sa att jag får testa den och gillar jag den så kan vi ju ta diskussionen då om middagsplaner den dagen, det praktiska mm. Det kan ju vara kul för bildernas skull om inte annat. Gillar jag den inte eller passar den inte så är det ju en icke-fråga.
Nu måste man ju nästan få se?
 
Nu måste man ju nästan få se?

Ida Sjöstedt

ABC1B03A-0EB7-4666-95AA-C56A10282A35.jpeg
 
Jag har börjat röja i något som vi kallar för "inre förrådet" i stugan, sist jag var där typ 2008 så gjorde jag en grovröjning så man skulle komma in, och efter det har vi bara blundat och tagit ut och ställt in grästrimmern O_o Det har för oss bara varit ett grästrimmerförråd på ca 4 m2 :banghead:
Nu ska det förvandlas till ett riktigt förråd för saker som vi faktiskt använder :up:
Jag har hittat nöjet i att röja och köra till återvinningen igen, det är en hel del som ska dit...
Men sen är det fantastiska fynd jag gör där inne också! T.ex en tidig modell av super 8 projektor, 4 stora glasdamejeanner kompletta med korg och kork, fina utelampor i järn, makens bebiskorg mm. Hur kul som helst :p
 
Har haft en riktig toppendag!
Fått mycket gjort i målarrummet trots att dagen inleddes med strömavbrott och mörker.
Haft riktigt bra flow och kört på. Tog lunchpaus och käkade och tog ett glas vin med några kompisar på soliga gatan i kvarteret. Körde sen rond 2 med måleriet och kom precis upp i lägenheten. Då knackade en granne på. Hon hade bakat piroger och gav mig en påse nybakade och ljuvligt doftande. Så nu ska jag njuta av dessa.
 
Dagens dumma fråga: Blir kroppshår (främst på armarna) solblekt på sommaren? Och kan det växa sig hur långt som helst, eller har det en maxgräns där det slutar växa? Kan isåfall den maxlängden ändras beroende på t.ex. årstid?
 
Tydligen har det tagits ett beslut om att "bara" 2/3 av skolans elever får vistas i skolan samtidigt och att innerstadsskolorna (...skolorna i centrum) ska senarelägga scheman för sina elever. Så det lär inte bli några supertidiga morgonar i alla fall - skönt :) Min största fundering nu är hur sena kvällarna kommer bli :nailbiting:

Iom att jag kommer gå om ettan berörs jag i alla fall inte av att skolan endast kommer ha antingen åk två eller åk tre i skolan, tillsammans med ettorna. Men det innebär att jag kommer få en ny klass och nya mentorer...
Skulle det låta desperat om jag kontaktar en av mentorerna redan nu och frågar om vi kan ha typ ett möte så snabbt som möjligt för att informera dem om mig och mina behov redan från början denna gången?
 
Dagens dumma fråga: Blir kroppshår (främst på armarna) solblekt på sommaren? Och kan det växa sig hur långt som helst, eller har det en maxgräns där det slutar växa? Kan isåfall den maxlängden ändras beroende på t.ex. årstid?
Japp, mitt hår på armarna blir solblekt på sommaren.

Nja, det verkar väl ha en maxgräns? Mitt hår på armarna håller mig veterligen alltid samma längd. Jag har aldrig känt behov av att klippa eller fläta i alla fall..... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 172
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp