Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mi
Dagens dumma fråga: Blir kroppshår (främst på armarna) solblekt på sommaren? Och kan det växa sig hur långt som helst, eller har det en maxgräns där det slutar växa? Kan isåfall den maxlängden ändras beroende på t.ex. årstid?
Mitt hår blir blekt på sommaren, och har maxgräns där det slutar växa.
Med två undantag: ett strå på baksidan av höger knä och ett på kinden. Jag testade att inte raka det på baksidan av knät på 2 år och det blev 15 cm. Sen slets den av på något sätt, sjukt besviken :D
 
Japp, mitt hår på armarna blir solblekt på sommaren.

Nja, det verkar väl ha en maxgräns? Mitt hår på armarna håller mig veterligen alltid samma längd. Jag har aldrig känt behov av att klippa eller fläta i alla fall..... :D

Klippa eller fläta kan jag nog inte riktigt göra :D Men jag tycker mitt armhår (eller speciellt på ena armen, tror jag :confused:) ser ovanligt långt ut. Tänkte om det boostas av solen eller nåt, men kanske är att det är extra blekt som gör att det ser så ut
 
Bra summering av mitt liv.
FB_IMG_1597089116731.jpg
 
Klippa eller fläta kan jag nog inte riktigt göra :D Men jag tycker mitt armhår (eller speciellt på ena armen, tror jag :confused:) ser ovanligt långt ut. Tänkte om det boostas av solen eller nåt, men kanske är att det är extra blekt som gör att det ser så ut
Hårcellerna är förprogrammerade hur långt hårstrået kan bli, annars skulle man ju få långt hår på hela kroppen. Det är även det som avgör om du får midjelångt eller ännu längre hår eller om det aldrig blir mer än axellångt vad du än äter och hur noga du än sköter det.

När hårstrået nått sin maximala längd dör det och roten skickar ut ett nytt hårstrå och det gamla ramlar av. Hårstrån bleks av solen och nöts av kläder mm.
 
Känns rätt skönt att jag ska iväg och jobba i morgon, då ska snickaren upp på ladugårdstaket och idka lite första hjälpen så att taket håller tills vi kan byta till plåt nästa år. :nailbiting: Jag gillar inte när de är uppe på taken och springer och är jag på jobbet så slipper jag se det! Vi känner att vi inte har råd att byta till plåt innan köpet ens har gått igenom. När det har gått igenom så kan vi åtminstone använda oss av ROT-avdraget för arbetskostnaden, det kan vi inte nu. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
244
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
465
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 141
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 424
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp