Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns rätt skönt att jag ska iväg och jobba i morgon, då ska snickaren upp på ladugårdstaket och idka lite första hjälpen så att taket håller tills vi kan byta till plåt nästa år. :nailbiting: Jag gillar inte när de är uppe på taken och springer och är jag på jobbet så slipper jag se det! Vi känner att vi inte har råd att byta till plåt innan köpet ens har gått igenom. När det har gått igenom så kan vi åtminstone använda oss av ROT-avdraget för arbetskostnaden, det kan vi inte nu. :meh:
Kan man använda ROT-avdrag till ett ladugårdstak?
 
Med tanke på att det blir tomt så kommer det att räknas som uthus, vi har ingen jordbruksfastighet.
Ja, de kanske har ändrat reglerna på sistone, men jag har bestämt för mig att ROT-avdrag bara gäller för bostadshuset och sådana byggnader som sitter ihop i alla fall delvis med bostadshuset?
 
Känner inte för att jobba idag, katten mår inte tipp topp och jag vill skynda mig hem efter jobbet men måste nog handla mat också :cautious:
 
Ja, de kanske har ändrat reglerna på sistone, men jag har bestämt för mig att ROT-avdrag bara gäller för bostadshuset och sådana byggnader som sitter ihop i alla fall delvis med bostadshuset?
Vi pratade med skatteverket, så det ska vara okej, annars hade lösningen varit att göra det innan köpet gick igenom och genom den nuvarande fastighetsägaren som har jordbruksfastighet och därmed hade kunnat dra av momsen istället. Han har bett om att få låna lite utrymme till vintern, han ska riva sin gamla maskinhall och bygga ny, men behöver inte stressa om han kan ställa en del hos oss.
 
Blev lite mer sömn i natt, nånstans runt fyra timmar totalt. Alltid nåt.

Nu sitter jag och mår skit både psykiskt och fysiskt. Jag är såååå himla trött på att vara jag :banghead: Jag vill bara vara normal (vad det nu är) och inte tänka så överdrivet mycket jämt. Vill liksom kunna vakna och äta frukost och bara göra, inte vakna och få ångest och inte kunna äta frukost fast veta att jag borde och samtidigt inte vilja och bara, blä. Men samtidigt vill jag ha en kropp jag inte äcklas av och jag vill inte INTE ha kontroll.
Och jag vill/kan/vågar/orkar inte börja jaga nån slags hjälp, vet att jag BORDE men nej.
Hatar att vara såhär tudelad hela tiden också, vore fint om hjärnan iallafall kunde välja ett spår och inte på samma gång tänka på vad jag BORDE göra och komma med saker som "jag borde för jag är skyldig min häst det för att kunna och orka rida henne på ett bra sätt" och samtidigt tänka jag jag KÄNNER för och säga saker som "jag klarar mig utan den och den måltiden och går jag bara ner lite så blir jag lite mindre äcklig och dessutom lättare för hästen att släpa runt på"

Hatar hatar hatar min idiothjärna, varför kan den inte bara vara normal :banghead:
Jaja nu rantade jag iväg igen om sånt jag inte skulle så skjut mig då (det vore for real ganska skönt om nån gjorde det men vore inte bra för hästarna och hundarna...)
 
Blev lite mer sömn i natt, nånstans runt fyra timmar totalt. Alltid nåt.

Nu sitter jag och mår skit både psykiskt och fysiskt. Jag är såååå himla trött på att vara jag :banghead: Jag vill bara vara normal (vad det nu är) och inte tänka så överdrivet mycket jämt. Vill liksom kunna vakna och äta frukost och bara göra, inte vakna och få ångest och inte kunna äta frukost fast veta att jag borde och samtidigt inte vilja och bara, blä. Men samtidigt vill jag ha en kropp jag inte äcklas av och jag vill inte INTE ha kontroll.
Och jag vill/kan/vågar/orkar inte börja jaga nån slags hjälp, vet att jag BORDE men nej.
Hatar att vara såhär tudelad hela tiden också, vore fint om hjärnan iallafall kunde välja ett spår och inte på samma gång tänka på vad jag BORDE göra och komma med saker som "jag borde för jag är skyldig min häst det för att kunna och orka rida henne på ett bra sätt" och samtidigt tänka jag jag KÄNNER för och säga saker som "jag klarar mig utan den och den måltiden och går jag bara ner lite så blir jag lite mindre äcklig och dessutom lättare för hästen att släpa runt på"

Hatar hatar hatar min idiothjärna, varför kan den inte bara vara normal :banghead:
Jaja nu rantade jag iväg igen om sånt jag inte skulle så skjut mig då (det vore for real ganska skönt om nån gjorde det men vore inte bra för hästarna och hundarna...)

Som vi har sagt förut här i tråden (oftast riktat till @tornblomma när hon gått upp för tidigt ;)) att skjuta sig blir så kladdigt *sagt med galghumor*

Vad har du tänkt göra med hästarna idag? :)
 
Som vi har sagt förut här i tråden (oftast riktat till @tornblomma när hon gått upp för tidigt ;)) att skjuta sig blir så kladdigt *sagt med galghumor*

Vad har du tänkt göra med hästarna idag? :)

Jag ska iväg på hoppträning dag ett av två ikväll med hästen, ponnyn får nog vila eftersom han är en lurvig gammal gubbe och det ska visst vara skitvarmt även idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
244
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
465
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 135
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 413
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp