Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp öppet krig med grannarna nu då för något JAG inte gjort.

Jag bad dem ta hand om kadaver som låg utanför deras port.
De sa att de gjorde det = ärendet utagerat för mig.

Nu påstår de att det är jag som anmält dem till kommunen *suck*

Precis fått x antal meddelanden från frun i huset och jag får sätta mig på fingrarna för att inte skriva något dumt tillbaks.
 
Förresten, om jag ska träna med hästen på onsdag och absolut inte vill bli yr och klen och må konstigt då. Går det att säga nåt om när jag absolut senast måste äta ordentligt? Liksom, "räcker" det att äta ordentligt några timmar innan eller behöver kroppen t.ex. 24 timmar eller så på sig för att "komma igång och må bra"?

Alltså, jag menar inte att jag då ska tänka "då behöver jag inte äta innan xxx" utan att jag kan säga åt mig själv som ett ultimatum att "äter jag inte senast xxx så får jag inte träna på onsdag".

Smoothies med proteinpulver brukar vara en klassiker. Kanske det går ner lättare? Alt soppa.
 
Jahopp öppet krig med grannarna nu då för något JAG inte gjort.

Jag bad dem ta hand om kadaver som låg utanför deras port.
De sa att de gjorde det = ärendet utagerat för mig.

Nu påstår de att det är jag som anmält dem till kommunen *suck*

Precis fått x antal meddelanden från frun i huset och jag får sätta mig på fingrarna för att inte skriva något dumt tillbaks.

Fortsätt håll dig lugn och eskalerar det till hot polisanmäler du.
 
Jahapp, skulle hämta in hästen, då vände hon rumpan till och gick åt andra hållet :meh: Tydligen var ponnyvalacken i grannhagen mer spännande, misstänker brunst på gång... Orkar inte med stofasoner idag, jag gör annat ett tag och försöker igen senare. Vill hon inte komma då heller så skiter jag helt enkelt i det :cautious:
 
Försöker lära min kära man att man inte behöver stanna och stå still för att diskutera saker eller prata. Man kan gå eller göra annat under tiden... 😅

Som de som vidgade min väg utanför - alltså ett proffs företag under kontrakt med kommunen. Tog en halv evighet att vidga en kort gata. Råkade titta ut genom fönstret och en person låg på knä och dunkade lite i en gatsten och runt om honom stod det fyra män och verkade diskutera antingen stenen eller något annat.
 
Alltså :rofl: Chefen ringde från sin semester och frågade varför jag inte hade tagit emot leveransen av grejer han hade gjort.
Svarade att jag inte sett någon form av leverans på hela dagen.
Men de levererade ju klockan 10! Hävdar chefen.

Får förklara att det händer att leveransföretagen liksom... säger att de försökt leverera men inte gjort det.
Chefen frågar "Okej, ja, vad ska vi göra åt det? För det är ju ett problem att de inte kan leverera"
Oj vad jag fick bita mig i tungan för att svara diplomatiskt och inte säga att han får väl bli stadsminister och bestämma att det är olagligt för dem att fejkleverera eller något :idea::angel:
 
Våran familjekompis jobbade inte idag, men det var en annan jättetrevlig optiker som jobbade så vi hade jättekul i alla fall. Det kändes som att tjejen som jobbade ändrade glasen i maskinen man tittar genom ca två miljoner gånger, så besöket tog lite mer än en timme, istället för det planerade 30min :D Men det är lugnt, jag har sommarlov så det är inte bråttom någonstans :)
 
Som de som vidgade min väg utanför - alltså ett proffs företag under kontrakt med kommunen. Tog en halv evighet att vidga en kort gata. Råkade titta ut genom fönstret och en person låg på knä och dunkade lite i en gatsten och runt om honom stod det fyra män och verkade diskutera antingen stenen eller något annat.
Ja alltså det där såg jag också i våras när de skulle göra om en gata i stan En jobbade och minst två tittade på O_o
Jag blir tokig om någon står och tittar på mig när jag jobbar då får de omedelbart en uppgift :sneaky:
 
Såååå seeg idag och var inte det minsta lockad av att åka till stan meen bara å göra det; lämna in den hyfsat nya mobilen på mobilrep och så veckohandla på CG. Var skönt att komma hem igen kan jag lova 😄. Nåja, testade för första gången att scanna; görsmidigt utom i slutet då det blev lite rörigt meen men 😅. Varför har jag envisats med att: plocka i- plocka upp- plocka i när jag kan bara plocka i ?!? 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
459
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 052
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
Svar
15
· Visningar
422
Senast: MJLee
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp