Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20200803_173452.jpg

Kul väggar som hyresgästen lämnat efter sig. Det ätr tre såna här sprickor från golv till tak. Innan dom bodde här var väggarna perfekta.
 
@Unafraid Oj! Vad har hänt, egentligen..? (Du behöver inte svara om du inte vill/borde. Jag undrar bara, uppriktigt, eftersom jag inte vet riktigt vad som orsakar såna skador.)

Jag tycker att en del mina väggar/tak börjar se trist ut med sprickor på sina ställen, men det är verkligen inte i närheten av det där ännu (och beror enligt hv på att det är en äldre fastighet som rört sig med åren. De har varit här och kollat, eftersom jag bad dem att titta när de ändå skulle hit och kolla köksluckorna som de sen bytte. Alltså ingenting som orsakats av mig, på något sätt, utan enligt hv normalt slitage. Jag har bott här i sex år nu.)
 
Har ni inte gått någon gemensam hysesyn efter utflytt? Allt som inte är normalt slitage ska de ersätta.
Med tanke på att dom inte ens betalar hyran så har jag svårt att tro att dom kommer ersätta en spänn. Dom här grejerna kan sambon fixa själv, han har dock egentligen inte tid. Men det är en gnagskada på ytterdörren som vi ska skaffa en offert från en finsnickare på.
Men väggar kan ju spricka av sig själva. Jag tror inte hyresgästerna spräckt väggarna faktiskt.
Nej då, men har man gjort ett bra jobb så blir det inte såna sprickor. Väggarna under har varit jättefina sen typ 80 då stugan byggdes.
@Unafraid Oj! Vad har hänt, egentligen..? (Du behöver inte svara om du inte vill/borde. Jag undrar bara, uppriktigt, eftersom jag inte vet riktigt vad som orsakar såna skador.)

Jag tycker att en del mina väggar/tak börjar se trist ut med sprickor på sina ställen, men det är verkligen inte i närheten av det där ännu (och beror enligt hv på att det är en äldre fastighet som rört sig med åren. De har varit här och kollat, eftersom jag bad dem om det - ville försäkra mig om att inte få en fet räkning. Alltså ingenting som orsakats av mig..och jag har bott här i sex år nu..).
Dåligt arbete när dom gjorde jobbet. Dom ville måla, vilket vi godkände, men måste ha satt gips över befintliga väggar eller något. 🤷
 
Dåligt arbete när dom gjorde jobbet. Dom ville måla, vilket vi godkände, men måste ha satt gips över befintliga väggar eller något.

Ah, okej, då förstår jag - tänkte bara i fel banor (tänkte inte på att de kunde gjort sånt, helt enkelt) ! Trist, i vilket fall.. Är inte sånt som gjorts i form av renovering, målning etc fackmannamässigt utfört så kan de vara ersättningsskyldiga för det. (Så har jag iaf förstått det i diverse artiklar etc från hyresgästföreningen. En har rätt att sätta personlig prägel på bostaden, men det ska vara fackmannamässigt utfört.)
 
Ah, okej, då förstår jag - tänkte bara i fel banor (tänkte inte på att de kunde gjort sånt, helt enkelt) ! Trist, i vilket fall.. Är inte sånt som gjorts i form av renovering, målning etc fackmannamässigt utfört så kan de vara ersättningsskyldiga för det. (Så har jag iaf förstått det i diverse artiklar etc från hyresgästföreningen. En har rätt att sätta personlig prägel på bostaden, men det ska vara fackmannamässigt utfört.)
Jo, jag vet. Men dom betalar som sagt inte ens hyran, så vi kommer få fixa till det själva. Känns bara så surt då väggarna och golvet under var gjort av riktigt proffs.
 
Hemma från handla och apotek. Sur på min läkare som inte skrivit ut det som är slut, fast jag först ringde och beställde i tisdags, sedan ringde på fredagen för att påminna och nu var det inte utskrivet idag när jag var hos apoteket. :mad: Så får ringa imorgon och prata med dem.

Nåja fick med mig det mesta hem, men undrar varför jag alltid missbedömer hur tungt/mycket det är så istället för att ta med mig min trevliga dra-maten så konkade jag på det i min kiondo och fick bära salladshuvudet i andra handen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 172
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp