Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du behöver väl inte vara rädd? Hade du inte det 4benta larmet med dig?

Åh jo, han larmar så fort det landar en sparv på altanen. Med andra ord gott om tillfällen att trigga igång mina fantasier. Dessutom har han ju tyvärr ingen annan användbar funktion än att just larma i skapt läge. Man bah, det står en mördare i dörröppningen, tack för informationen. Now what? Ska du bjäbba ihjäl honom?😆
 
Åh jo, han larmar så fort det landar en sparv på altanen. Med andra ord gott om tillfällen att trigga igång mina fantasier. Dessutom har han ju tyvärr ingen annan användbar funktion än att just larma i skapt läge. Man bah, det står en mördare i dörröppningen, tack för informationen. Now what? Ska du bjäbba ihjäl honom?😆
Du kan låna ena ponnyn, hon skulle slicka på eller trycka upp rumpan mot mördaren. Man blir inte lämnad ensam när hon är nära! Personligt utrymme är hennes liksom 🙄🤷‍♀️
 
Det är 16° ute, så jag ligger på balkongen med en filt över benen. Egentligen är det för varmt för att ha på sig en filt, men jag vill inte ha myggbett på benen så jag hoppas att filten gör sitt jobb.

Funderar seriöst på att sova ute pga helt sanslöst varmt inne. Har förlängningssladd + laddare här ute och det ska inte regna inatt, så det är ju inte omöjligt... :p
 
Puh. Äntligen hemma och ska försöka slappna av och varva ned innan sovdags. Har åkt igenom rejält åskoväder nästan hela vägen som lämnade rejält med vatten på körbanan, sen att det var slingrig "skogsväg" i flertal mil och mörker körning på det gjorde inte saken bättre.

Sen intalar jag mig att jag lyckades väja för alla grodor/paddor? som tyckte det var en bra idé att sitta på körbanan...
 
Kvällens udda fundering: Om någon som brukar ha linnen, klänningar, shorts osv skulle börja klä sig mestadels i stora t-shirts/hoodies och träningstights eller mjukisbyxor, är det nåt ni skulle lägga märke till/reagera på/kommentera på nåt sätt? Om det är nån i närmsta familjen? Eller nån t.ex. i stallet?

Kommentera gör jag inte (jag kommenterar inte andras klädsel i något sammanhang såvida det inte är något positivt i stil med "Vilken snygg tröja") men nog skulle jag lägga märke till det.
 
Jag är så sjukt trött :arghh:
Sov nån halvtimme först, sen lyckades jag somna typ en timme innan första larmet ringde :meh: Jag gav mig själv 20 minuter extra (det får hästarna stå ut med) men det har inte hjälpt ett dugg :down:
Får se om jag bara släpper ut dem och sen direkt beger mig hemåt och försöker sova lite till, eller om jag blir lite piggare när jag väl kommer ut så jag kan fixa stallet nu på morgonen innan det blir så varmt
 
Har brottats med ett närhetskrävande barn hela natten. Typ lika jobbig som hästen 🙄 jag vill ha tillbaka mitt personliga utrymme! 😫 😁
 
God morgon världen (eller Buke, vilket som). Det blev varken dusch eller dammsugning igår kväll. Men men, nu är tvättstugan igång och jag har ätit frukost (efter att ha serverat katterna deras, naturligtvis. Viktigt med ordning på sånt.). Jag ska städa hemma medan jag tvättar. Trallala.
 
Kvällens udda fundering: Om någon som brukar ha linnen, klänningar, shorts osv skulle börja klä sig mestadels i stora t-shirts/hoodies och träningstights eller mjukisbyxor, är det nåt ni skulle lägga märke till/reagera på/kommentera på nåt sätt? Om det är nån i närmsta familjen? Eller nån t.ex. i stallet?

Jag skulle lägga märke till det, absolut. Men inte kommentera det på något sätt.
Möjligen om jag kände oro och trodde mig ha skäl att misstänka att det handlade om annat än just val av kläder (tex om det gällde en nära vän, och jag kände oro för att kläderna var till för att dölja skador från tex misshandel..), men det är ju något annat egentligen. Då skulle jag försiktigt fråga eller ta upp det.
Men vad andra väljer att ha på sig är deras ensak. Jag har själv bytt ut tajta jeans och högklackat mot tights nu de senaste åren, bl.a, eftersom jag känner mig obekväm i det första efter viktuppgång.
 
Jag kan kontra med morgonens mest udda fundering: Folk som håller för näsan när de doppar huvudet vid bad, håller de för näsan även när de duschar?

Jag tänker att när en doppar sig vid bad så borde det vara större risk för att vattnet går upp i näsan liksom. När en duschar rinner det ju neråt bara. :idea:

Fast jag vet inte, så egentligen är väl mitt svar lite "snillet spekulerar".

---------‐-----'

Oh well, nu ska jag riva sängkläderna ur sängen för tvätt.
 
Jag kan kontra med morgonens mest udda fundering: Folk som håller för näsan när de doppar huvudet vid bad, håller de för näsan även när de duschar?

Jag håller bara för näsan när vattnet riskerar att gå upp i näsan eftersom jag tycker att det är obehagligt. T ex håller jag inte för näsan när jag duschar eller simmar, däremot när jag simmat klart och behöver gå under linorna mellan banorna i bassängen kan jag hålla för näsan eftersom jag då rör mig rakt neråt = vatten upp i näsan. Eller så andas jag bara ut genom näsan när jag går ner.
 
Jag håller bara för näsan när vattnet riskerar att gå upp i näsan eftersom jag tycker att det är obehagligt. T ex håller jag inte för näsan när jag duschar eller simmar, däremot när jag simmat klart och behöver gå under linorna mellan banorna i bassängen kan jag hålla för näsan eftersom jag då rör mig rakt neråt = vatten upp i näsan. Eller så andas jag bara ut genom näsan när jag går ner.

Kan det vara så att olika näsor har olika lätt att ta in vatten? Min fundering bottnar i att jag nog gör lika oavsett om jag hoppar i vattnet eller om jag duschar, dvs. att näsan automatiskt ”stängs” när jag håller för andan.

Men jag förstår verkligen obehaget av vatten i näsan. Ibland får jag upp för mycket vatten för fort i bihålorna när jag sköljer näsan och det gör ONT.
 
Jag kan kontra med morgonens mest udda fundering: Folk som håller för näsan när de doppar huvudet vid bad, håller de för näsan även när de duschar?

Vid bad håller man för näsan för att det inte ska komma in. Blir ju ett tryck när man hoppar i och man minimerar risken för att få in en massa vatten i näsan och in i munnen. Jaghar känslig näsa så hoppar jag i håller jag för näsan dyker jag behövs det ej.

(och det skulle se för jäkla vrickat ut att dyka med en hand och hålla för näsan med den andra) :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 172
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp