Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ner till Ica och handlat, hämta ut paket. Åt lunch på pizzerian där, en ost och skinksallad
Väl hemma så har jag planterat alla sticklingar
Städar akvarium
Har insett att Herr Ubåt måste flytta :cry: Min L001a, han som var så smal och sjuk när jag fick honom i december, knappt 8 cm. Nu är han 24-25 och växer. Är en riktig biff nu
Så nu letar jag efter ett nytt större hem till honom
Har vuxit mer sedan denna bild
20200721_161905.jpg
 
Jag ska in på apoteket nu, och handla. Mår jättepiss så att det är mycket folk gör ju inte saken bättre :down: Sitter i bilen och försöker peppa mig själv till att gå in, men istället har jag nu hunnit lägga märke till att ganska många är lite finklädda, jag ser typ ut som jag har pyjamas på mig :cautious: Så det går sådär.
 
Pratade med en kompis som skulle ha affärsmöte med en person som är från Frankrike och inte kan Svenska helt 100. Denne franskättade person hade föreslagit att de skulle ses i "Yddanche"(alltså uttalatdet så).
Kompisen funderade på om det var en restaurang etc. Men man menade Huddinge. Så gulligt! :laugh: :heart
 
Man ska inte tro att man är värd mer än mat i detta huset!

Jag ligger i sängen och båda katterna låg här med mig. Vi hade typ kvalitétstid. Helt plötsligt får pappa för sig att öppna lådan där vi förvarar deras mat och VIPS så var båda katterna ute i köket. Jag är verkligen inte prioriterad över mat :meh::rofl:
 
Russets ägare ringde nyss i panik. Hon var helt säker på att hon dubbelbokat in mig och sitt barnbarn i morgon. Dessutom skulle russet tävla på söndag så det vore kanske inte superbra om jag red ett pass i morgon och hur skulle hon hinna med både mig och barnbarn och och...

Jag löste hennes problem med att jag inte har gjort några planer med henne :D Men vi sa att nästa helg skulle vi försöka få till något :up:
 
Förlåt men jag måste få ner/ur mig lite ångest och panik nånstans. Gör det vitt så det inte skriker i ögonen på er som inte vill ta del av sånt.

Bröt ihop big time nyss. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till längre. Senaste veckan har varit skitjobbig med allt som har med mat, kropp osv att göra. Har inte direkt blivit hjälpt av att eventuellt känna av gallsten också :meh: Har ätit "väldigt för lite" (beroende på vad man utgår från då men de flesta här skulle nog säga det) och inte orkat ens försöka göra nåt åt det. Idag tänkte jag "ikväll ska jag äta glass, det kommer inte göra nån stor jävla skillnad när jag ligger på bra underskott". Handlade nyss och där började ångesten ta över, vart jag än vände mig i hela jävla affären så var det antingen meter efter meter med chips/godis/annat sånt som höjde ångesten, eller tidningar och böcker med stora rubriker om att banta, ajabaja var inte tjock osv som OCKSÅ höjde ångesten :arghh: På nåt vis tog jag mig iallafall genom affären och kom ut med det jag skulle, i bilen hem började ångesten stegra och nu när jag kom innanför dörren bröt all fucking hell loose med en äckelpanikattack. Jag VILL äta den där jävla glassen men jag KAN INTE. Jag VILL dricka ett glas oboy men DET GÅR INTE!!
Det spelar ingen jävla roll hur jag gör, lyssnar jag på "de där" tankarna så slutar de aldrig tugga i huvudet. Försöker jag stänga av dem och inte lyssna så GÅR det inte.
Vore det inte för hästarna skulle jag be om skjuts till psykakuten och säga att de får göra precis vad de vill om de kan stänga av alla jävla tankar hela tiden.
Jag VET att vissa här tycker "sök hjälp blablabla" och jag förstår hur ni tänker men jag tror inte ni förstår att det inte GÅR.
Vet fan inte vad jag ska ta mig till längre, bästa timmarna på dygnet är de få när jag sover och slipper tänka så jävla mycket. Skulle bara vilja somna och aldrig mer behöva vakna :down:
 
Haha.
Jag har tagit upp all lök från trädgårdslandet. Den ligger på tork på altanen.

Vändemig nyss om och ser att herr hund snott en rödlök och omsorgsfulls skalat den!! :laugh:
Han har inte tuggat på den (tack och lov) bara skalat. Så det är bara att ta fram dammsugaren och suga rent golvet.

Hundskrälle. Han är en smula understimulerad när matte orkar minimalt i värmen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
258
Senast: Tassa
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Fille
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 171
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp