Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insett att jag under senaste veckan sakta blivit mer social med några av de andra patienterna. Bra ibland då det kan vara trevligt att prata, men jobbigt när man blir sänkt av deras sinnesstämning.
Själv mått rätt kasst idag och även de andra har varit låga, så jag har hållit mig mycket på mitt rum för att slippa bli indragen.

Var lättare under de veckor jag bara pratade med personalen, då behövde jag bara fokusera på mig själv.
Men ja, vi är sociala djur..
 
Toppar och dalar, Ville jobbade superfint i skogen men är nu halt på det ben han skadade i januari. Vi avvaktar till måndag med kort koppelpromenader och ser hur det ser ut, de gör ändå inget nu under helgen. :(

Dottern fick även meddelande från sin bästa kompis att hon har lagt sig med feber och ont i leder, det enda vi hoppas på att kompisen inte smittade när de träffades senast i onsdags. Vi håller oss hemma, imorgon kommer dock hennes pojkväns familj hit men som de konstatera när jag ringde och prata med dem, är hon sjuk så har hon smittat pojkvännen och dessutom var de hemma hos dem tills i morse så vi kör på.
 
Konstigt men jag fryser om höfterna och låren, fortfarande inte varm trots två duntäcken men ska fika lite efter stallet. Jag har inte ätit något idag men det ska bli några knäckemackor med rökt skinka och från årets sista Gravensteineräpplen som jag plockade idag. :d Så otroligt goda äpplen, helt makalösa. 😍
 
Hästarna nattade men shettisen ville ut. "Varför box dumma matte"? :mad: Själv höll jag på stå på öronen i leran med två fullpackade IKEA-kassar på ryggen, fick lysa mig fram ner till hagen men sen hjälpte helljuset på bilen mig att se tillbaka. Inga vildsvin inom syn eller hörhåll men jag är glad ag tog in hästarna tidigt.

Hundarna kvällskissade. De fick en massa rått kött till frukost så jag hoppas de inte stinker ihjäl mig inatt. Myran var på lådan och la värsta stinkaren medan jag fikade, precis vad jag behövde till mackorna! 🤢
 
Jag har nu lugnat mig nagot. :p Jag sitter har efter middagen med ett glas rott och lugnar ner mig lite. Jag har hurrat och gratit lite om vartannat i dag. :p Jag VISSTE ju redan att han tagit det, men det blev sa valdigt kanslosamt anda. lol
Nu kan "Mitt Amerika" sakta komma tillbaka igen. Ett Amerika dar det inte spelar nagon roll vilken politisk inriktning man har, vilken religion man har eller inte har, om man ar utbildad, tjanar bra, eller inget av det. Har var vi alla Amerikaner och precis som en familj som kan tjafsa och braka men kommer det till kritan ar det viktigaste att man haller ihop.

Nu firar jag att "decency" och "fellow Amerikanship" har vunnit.🍷Och jag ALSKAR att sa manga yngre (DVS yngre an den har gamla tanten) manniskor kom ut och firade landet runt.
 
O_o sjukt märkligt fenomen för en halvtimme sedan, allt lystes upp, sen lät det som åskmuller/dunder en lång stund. Tydligen meteorer som brann upp.
Tydligen sågs det här i staden också, massa inlägg på Facebook. Först blev jag lite skraj, nu önskar jag att jag också hade sett det!
Är det någon speciellt som pågår just nu? Det var ju bara häromdagen som jag såg det gigantiska stjärnfallet med tillhörande gnistor. Det tror jag aldrig att jag har sett förut.
 
Är det någon speciellt som pågår just nu? Det var ju bara häromdagen som jag såg det gigantiska stjärnfallet med tillhörande gnistor. Det tror jag aldrig att jag har sett förut.

https://illvet.se/universum/solsystemet/meteor/stjarnfall-din-guide-till-arets-vackraste-meteorregn


4A858036-4584-4753-950B-2B7A2133B6FB.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 880
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 351
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 426
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp