Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heja sonen och heja mamma! :bow::bump::banana:

Tack :heart Det var ingen från skolan som ansåg att det var rätt linje för honom utan försökte påverka honom till att byta inriktning. Gymnasieval som sonen valt själv, och som jag stöttade till 150% då det passar honom på flera sätt. Och det har växt till att sonen säger till folk att skolan är "ok" och "acceptabel", stora ord från någon som alltid avskytt skolans lektioner och läxor :D
 
Inte för att "vara sån", men är det verkligen okej/bra med inlägg om vilka mål man inte ätit, hur länge sen det var man åt och att man ändå inte vill/orkar göra mat, att man går på nån superstrikt diet etc i den här tråden? Sett flera såna inlägg bara senaste dagen, och kan inte låta bli att bli lite fundersam om det bara inte är okej om det kommer från nån som (erkänner att den) har ätstörningsproblemstik men annars är det fritt fram? Det är ju onekligen i högsta grad triggande.

Hursomhelst är ponnyn hemma och utsläppt i hagen nu och jag ska hem och gå med hundarna.
Om du syftade på mig så ligger det inte någon ätstörning bakom mitt inlägg om mat. Jag var bara extremt trött (är fortfarande) och hade inte orkat ta på mig kläder heller om någon bett mig.

Om det känns bättre kan jag meddela nu att jag ätit min vanliga frukost och har inte hoppat över någon måltid :up:
 
Blä, igår var en toppendag pluggmässigt. Idag klarar jag inte att komma igång. Inser när jag skriver det att jag glömt ta adhd-medicinen idag vilket säkert är orsak till brist på engagemang, och nu är det för sent att ta den om jag vill kunna sova i vettig tid ikväll :down:
 
Pålle hade normal temp och alla stygn kvar i morse. 🙏
Så här såg det ut innan veterinären. Ca 4-5 cm och fula kanter.
7FB74469-B0F7-4EA3-A8E7-3BA1B4436BBA.jpeg
 
Min gammelman gjorde något likadant en gång

Ja, han verkar hålla sig i det området med såna skador. Han är ju normalt inte en som gör illa sig. Men sist veterinär var ute för sårskada hade han lyckats få en stor del av tungan bortbiten. Vi hittade aldrig den stora delen. Trots att det skett i liten, grusad hage. Såret var halvmåneformat på ett sätt som han inte bör kunnat bita själv. Vi tror någon hagkompis blev tillfällig kannibal. :laugh:
 
Ja, han verkar hålla sig i det området med såna skador. Han är ju normalt inte en som gör illa sig. Men sist veterinär var ute för sårskada hade han lyckats få en stor del av tungan bortbiten. Vi hittade aldrig den stora delen. Trots att det skett i liten, grusad hage. Såret var halvmåneformat på ett sätt som han inte bör kunnat bita själv. Vi tror någon hagkompis blev tillfällig kannibal. :laugh:
Min fastnade i handtaget till vattenhinken
 
Alltså, så trött på reaktionerna på att jag bor granne med mitt ex. Det kommer liksom alltid på tal eftersom det inte går att nämna att man har hund, utan att folk frågar vart han är när jag är på jobbet, och jag svarar hos min exsambo som jag bor granne med. "JAHA?!?" eller "Oj då!" eller "Hur går det egentligen?". Ja det går skitdåligt det var därför vi valde att köpa i grannkåken och utsätta oss för denna oändliga tortyr :meh:
 
Men vadfan :arghh: Hästen fick stå kvar inne medans ponnyn var till veterinären. Hon blir lätt orolig och springig ensam i hagen och är lite för duktig på att göra illa sig, så tog det säkra före det osäkra. Visste att det skulle bli stökigt i boxen eftersom hon vandrar när hon är ensam inne, men tänkte att det får jag ta.
Så har nån "varit snäll" och lagt in hennes och ponnyns gemensamma höpåse (som var packad till senare) till henne :arghh::banghead:
Så nu är exakt HELA boxen en välblandad mix av spån, bajspluttar och flera kg hö. KUL att försöka gå igenom allt och försöka rensa ut spånet och kasta flera kg hö helt i onödan :banghead: Fyllde på spån igår också så jag tänker inte slänga ut allt och lägga in nytt.
Så jävla typiskt att folk ska "vara snälla" och ta egna beslut när det INTE ALLS passar, när det inte direkt är nåt de brukar göra :meh:

Men nu har jag brutit ihop och grinat ett tag pga detta kaos och tunga jävla jobb det blir så nu är det väl bara att sätta igång :turd:
 
Alltså, så trött på reaktionerna på att jag bor granne med mitt ex. Det kommer liksom alltid på tal eftersom det inte går att nämna att man har hund, utan att folk frågar vart han är när jag är på jobbet, och jag svarar hos min exsambo som jag bor granne med. "JAHA?!?" eller "Oj då!" eller "Hur går det egentligen?". Ja det går skitdåligt det var därför vi valde att köpa i grannkåken och utsätta oss för denna oändliga tortyr :meh:
Jag kollar mycket på en youtuber som bor tillsammans med sitt ex och sin man... i samma lägenhet! :nailbiting:
Fruktansvärda tanke! :D
Hon får också mycket reaktioner, men de verkar ha en bra relation alla tre och har kul i hop. Fattar inte varför det ska vara så känsligt. Så länge alla är glada och nöjda liksom.
 
@Hoarfrost har väl varit i en liknande situation en sommar för något/några år sen? :crazy:

Tycker också att det låter som en dum idé om det skulle komma fram @Hoarfrost!
Ja precis. Jobbade i två veckor med 40 graders feber för alla andra var på semester. Inte kul... och inte heller rätt har jag fattat nu.
Då ville de ju några veckor senare också att jag skulle sjukskriva mig de två veckorna, men den gubben gick inte. Men det var ju bara för att det var korkade och i stället för att höra med mig om jag var sjuk och hemma då eller jobbade, frågade en kollega som inte var på plats då men vilken jag berättat att jag hade feber för :banghead:
Gäller att hålla koll :D
 
Ska ha möte kl 13 med min vanliga läkare, sjuksköterska, socialsekreterare och läkaren här på avdelningen. Hoppas att vi kommer fram till något bra sätt att lösa allt på.
Ser fram emot att något äntligen händer.
Får se om jag blir av med ex-vak också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 451
Senast: orkide
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 195
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp